AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

De ce painea si carbohidratii rafinati creeaza dependenta

Si, ca orice alt drog, efectele pozitive se atenueaza in timp, insa dependenta ramane. Astfel ca trebuie sa consumam mai multi carbohidrati pentru a atinge aceeasi senzatie de placere. Luam in greutate, primim tot mai putine senzatii recompensatorii si tot mai multe probleme metabolice.

Dupa patruzeci de ani in care s-a promovat o alimentatie cu un continut scazut de grasimi si predominant in cereale, putem vedea ca dependenta creata de carbohidrati anihileaza sistemul natural de aparare al organismului, facandu-ne sa mancam mai mult decat ne trebuie, ceea ce ne determina sa luam in greutate si sa avem o nutritie proasta in acelasi timp. Carbohidratii ne fac sa continuam sa ii consumam, desi ne ruineaza sanatatea si ne fac sa fim respinsi de societate.

gluten grau

Sursa foto : http://goo.gl/bsRiTc

Pana nu demult ni se spunea ca o alimentatie bogata in cereale este sanatoasa. Daca mancam paine si produse de panificatie, mai ales cele facute din cereale integrale, totul e in regula, nu?

Din pacate, raspunsul este "nu prea". In prima parte au fost descrise proprietatile adictive fizic si emotional ale graului si cerealelor. In aceasta parte a doua, discutam si despre alte aspecte legate de un consum prea mare de paine si alimente cu carbohidrati.

Conform recomandarilor alimentare elaborate inca din anii '70, carbohidratii, inclusiv cerealele, ar trebui sa constituie intre 45 si 65 % din totalul de calorii consumate – o mare parte din alimentatia noastra zilnica. Aceleasi zaharuri si produse cu amidon, prezente in tot ce nu este grasime, alcatuiesc in mare parte mesele fiecarei persoane, prin paine, porumb, cereale, cartofi, fursecuri, suc, bauturi carbogazoase, paste sau pizza.

De la momentul elaborarii recomandarilor mentionate mai sus, in SUA s-a produs o explozie de cazuri de obezitate si diabet. La radacina problemei s-a aflat o convingere gresita, conform careia prea multe grasimi ingrasa. Acum este limpede ca, de fapt, carbohidratii sunt problema obezitatii - nu grasimile.

In prezent invatam despre importanta indicelui glicemic al alimentelor. Indicele glicemic este modul in care se masoara cat de repede zaharul din mancare intra in sange dupa ce este consumat. Cu cat zaharul intra mai repede in sange, cu atat indicele este mai mare si poate dauna mai mult sistemului nostru.

Painea din grau integral si painea alba au acelasi indice glicemic, 71 si respectiv 72. Ambele sunt mai mari decat zaharul (62)! Valorile indicilor glicemici te pot surprinde. Un mic dejun "sanatos" cu cereale (71) poate avea un indice glicemic mai mare decat un baton de Snickers (55).

O masa bogata in grau blocheaza sistemul digestiv, irita intestinele si genereaza un raspuns imunitar puternic inflamator. Unul dintre motivele acestor probleme o constituie o proteina lipicioasa din grau, numita gluten. Auzim vorbindu-se mult despre gluten, dar intelegem cu adevarat ce este? Cuvantul “gluten” isi are radacinile in cuvantul latinesc folosit pentru lipici. Stii ca in copilarie foloseai faina si apa ca sa faci un fel de adeziv? Acest adeziv ajunge in tractul digestiv cand mananci produse ce contin gluten. Nici nu-i de mirare ca acest tip de produse ne infunda sistemul digestiv!

Odata digerat, graul ingroasa sangele; incetinirea circulatiei incurajeaza dezvoltarea ciupercilor. Graul nedigerat devine materie fecala ce trebuie eliminata, ramanand in intestine chiar si cateva saptamani, unde fermenteaza. Acest proces te face sa te simti balonat pentru cateva zile dupa ce ai consumat prea mult grau sau faina.

Alte probleme cu cerealele

Glutenul nu este insa singura problema cu graul. Consumul exagerat de cereale poate cauza si alte probleme nutritionale.

Zaharul din sange: carbohidratii, painea, sunt in general alcatuiti din lanturi simple de zaharuri si cand aceste lanturi se rup prin descompunere, determina o crestere serioasa a nivelului de glucoza in sange. Dupa digestia rapida a zaharurilor, nivelul de glucoza din zahar scade vertiginos, ducand la formarea unui cerc vicios de foame si pofte de carbohidrati. Cerealele contin si amilopectina A, un supercarbohidrat care mareste zaharul din sange mai mult decat zaharul tos sau orice alt carbohidrat. De exemplu, doua lingurite de paine din grau integral maresc zaharul din sange mai mult decat o fac sase lingurite de zahar tos! In plus… cam la doua ore dupa consumul excesiv de carbohidrati te vei simti manat de o noua pofta de a "rontai" si vei cauta iar ceva de mancare.

Deficienta nutritiva: Fitatii din cereale blocheaza absorbtia de fier si zinc cu pana la 90%. Iar, pe parcursul procesarii, cea mai sanatoasa parte a boabelor de cereale este inlaturata, ramanand numai partea acida si deficitara nutritional.

Obezitate: Gliadina este o alta proteina din grau care actioneaza ca opiumul si stimuleaza apetitul. Din cauza gliadinei, o persoana consuma in medie cu 400 calorii MAI MULT pe zi decat o persoana cu o dieta fara cereale. Pe parcursul unui an, se acumuleaza destul de multe kilograme in acest fel! Gliadina contribuie si la tulburari de comportament la copiii cu ADHD, indiferent ca au sau nu sensibilitate la gluten.

Mucus: Toate cerealele rafinate (Graul, Ovazul, Secara, Orzul, Alacul etc.) produc mucus in corp. Corpul produce mucus ca parte dintr-un mecanism de aparare pentru protectia celulelor, a tesuturilor si a organelor de acizii daunatori prezenti in aceste produse. Desi mucusul ne protejeaza, are si efectul secundar de a congestiona plamanii si caile respiratorii, precum si de a ingreuna digestia.

Renuntarea la dependenta de paine poate fi dificila, dar beneficiile pentru sanatate merita cu prisosinta efortul. Incepe cu pasi mici si renunta la paine timp de doua saptamani. Vei vedea ca poftele alimentare se reduc sau dispar cu totul dupa aproximativ o saptamana.

Surse:

http://www.longevitywarehouse.com/ourblog/the-problem-with-carbs-and-bread-its-more-than-gluten-part-2/ - paine si grau

Like Share Share Tweet12859 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: dependenta, gluten, paine, carbohidrati simpli,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE