Hrana vie

Hrana vie: cum combinam alimentele

Am discutat in materialul anterior de trei categorii de alimente care trebuie sa asigure baza dietei noastre in hrana vie si nu numai. Frunzele verzi, fructele dulci si cele predominante in grasimi. Dar sa vedem cum trebuie asociate aceste alimente astfel incat sa beneficiem de cat mai multa absorbtie si asimilare, precum si de un mediu alcalin.

Si revenim din nou la simplitate. Cu cat mancam mai putin si mai simplu, cu atat vom avea mai multa energie si vitalitate. Dar acest lucru nu va veni usor, tranzitia de la cantitate la calitate trebuie facuta usor si cu atentie si trebuie sa avem mereu in vedere o destinatie clara.

Oamenii in general vor sfaturi practice de genul ..retete, sau exemplele altor oameni … e in cazul hranei vii lucrurile nu functioneaza asa. Avem structuri si nevoi diferite. Avem gusturi si obiceiuri diferite. Avem mecanisme personalizate foarte fine care necesita reglaje din interior. De aceea fiecare trebuie sa-si gaseasca propria formula. Trebuie sa experimentam pana gasim ce ne face bine, ce functioneaza. Procesul este de a consuma anumite alimente o perioada, urmarind cu atentie formula DAUE  - digestie, asimilarea, utilizare si eliminare.  Nu uitati , nimeni nu stie mai bine decat voi ce va face bine si ce nu.

Inca odata nu va grabiti, nu puneti presiune pe voi, dar fixati-va un obiectiv clar.

Pentru a veni putin in ajutor..., mai jos aveti cateva sfaturi despre hrana vie si cum combinam alimentele:

tabel alimente hrana vie

Cateva linii generale :

Dimineata pe stomacul gol beti apa, cata puteti si va simtiti confortabil. Apa nu numai ca hidrateaza organismul dupa orele de pauza dar si curata si ajuta la eliminarea toxinelor si a deseurilor acumulate dupa reparatiile facute in timpul somnului.

Pentru micul dejun, cele mai bune sunt fructele. Nu consumati alimente dense in nutrienti, corpul trebuie sa faca o trecere lina din starea de pauza spre cea de lucru. Cuvantul breakfast(mic dejun) inseamna a rupe postul, postul in care a fost corpul in timpul noptii. Un post se rupe(sparge) cel mai bine cu apa si fructe.

Incercati sa aveti masa cea mai bogata intre orele 10 si 14. Aceasta este perioada cand avem cea mai mare putere digestiva. Aceasta informatie este sustinuta atat de medicina traditionala chineza cat si de cea ayurvedica.

Pana corpul se obisnuieste cu noul ritm, e bine sa aveti un snack de fructe o data la 2 ore, pentru ca senzatia de foame sa nu produca ridicarea nivelului de cortizol(hormon de stres) in sange.

Seara incercati sa mancati ceva usor si nu mai tarziu de ora 19. Apoi nu mai consumati nimic nici macar apa. Corpul odata cu lasarea soarelui incepe sa-si opreasca din functii pentru a face mentenanta, odata cu incetinirea metabolismului. Daca nu este lasat, el nu va putea sa se refaca, sa se regenereze si va veti trezi obositi si fara energie.

Consumati superalimente, ganditi pozitiv, plecati de acasa cu o inima curata, buna si radioasa si incercati sa-i zambiti din suflet fiecarui om pe care il intalniti.

Dimineata primele ganduri dau tonul zilei. Este ca o melodie pe care o fredonezi dimineata in baie  si toata ziua nu mai scapi de ea. Fixati-va mintea de cand va treziti, cand sunteti inca in starea dintre somn si trezire, (asa numitele unde alpha), pe sentimente pozitive pe lucruri ce va aduc bucurie, meditati sau spuneti o rugaciune.

Indeletniciti-va in activitati care va dau satisfactie sufleteasca.

Sunt multe altele de spus dar mai avem timp si cu alta ocazie. Data viitoare vom dezvolta mai mult tema alcalin-acid. Pana atunci va doresc sa aveti o minte  si o inima deschise, pentru a lasa lumina sa intre.

Surse pentru acest material cuprind:

The Sunfood Diet Success System, David Wolfe - hrana vie

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#acid alcalin #cum combinam alimentele #hrana vie #nutritie #sfaturi

Ce au mai parcus alti cititori...

7 ani pentru regenerarea completa a organismului

7 ani pentru regenerarea completa a organismului

Alimentele gatite, bunuri irosite.

Alimentele gatite, bunuri irosite.

Hrana vie ofera beneficii incredibile pentru sanatatea corpului tau

Hrana vie ofera beneficii incredibile pentru sanatatea corpului tau
Ce spun cititorii despre "Hrana vie: cum combinam alimentele"
lucian08 January 2012 10:28Raspunde

bun articolul, bv ...Totusi nu stiu cat de bine merg fructele(dulci) care au un timp de digestie dintre cele mai rapide combinate cu grasimile(ce au timpul de giestie cel mai lung)...inafara poate de cazul in care sunt amestecate si imbinate la Blender, asadar nemaitrebuind sa astepte sau sa rancezeasca unele pe altele pana isi fac pe rand timpul de digestie....fiind in maniera asta pre-digerate deja. spor:) bv inca o data; Combinarea alimentelor ?i digestia Autor: Steve Meyerowitz http://www.divin.ro/?53t4l&v7f2k=3728

Alec Blenche08 January 2012 10:31Raspunde

este vorba de fructele dulci hibride... :) fructele dulci sunt consumate cel mai bine intr-o dieta mono. multumesc oricum pentru informatii si pt incurajari.

Gia13 January 2012 04:45Raspunde

Alec, traducerea intr-un loc nu e buna :0 La acel tabel, il am si eu in engleza. Starch inseamna amidon, iar expresia "legume bogate/ sarace in carbohidrati" e practic inutila. Legumele sunt carbohidrati prin natura lor :) Vedeti voi acolo daca puteti reedita jpg-ul :) In rest, ca intotdeauna, articole foarte bine realizate :)

Alec Blenche13 January 2012 12:26Raspunde

Draga Gia, multumim pentru sfaturi. Motivul pentru care am pus asa este ca ...amidonul este tot un carbohidrat (complex). Iar legumele sunt unele mai bogate si altete ma sarace in carbohidrati, chir daca toate contin. De ex cele ridichile, brocoli, conopida, telina, varza.... :)

Gia13 January 2012 15:50Raspunde

Exsita in schema doua cuvinte diferite si nu degeaba ( ajuta mult si diabeticii). Asa ei pot ocoli alimentele cu prea mult amidon. Carbohydrates si starches ar trebui bine evidentiate. :) Uite-te si prin filme, vezi traducerea. Eu raman la parerea ca sunt doua aspecte diferite, altfel un cititor neinitiat poate sa fie confuz, dar tu alegi :)

Alina Adriana03 June 2012 23:55Raspunde

In cartea sa, Dr Gillian McKeith spune in "You are what you eat" sa nu amestecam fructele cu absolut nimic (nici macar frunze verzi si nici grasimi - fie ele de avocado, nuci, masline, etc). Fructele cer un anumit tip de enzime ptr a fi digerate iar grasimile cer un alt tip de enzime ptr digerare. Cand amestecam aceste tipuri incompatibile, exista o 'competitie' intre enzime ceea ce duce la digestie incompleta, malabsorbtie, balonari, gaze.

Alec Blenche04 June 2012 15:15Raspunde

Sigur, recomandarea de baza este fructele singure si de un singur fel daca este posibil. Dar pentru cei cu o digestie buna , combinatia banane + nuci de exemplu este foarte buna si asigura nivelul de energie pe termen mai lung. Sunt cazuri si cazuri , tocmai de asta am specificat in material fatul ca fiecare trebuie sa caute ce ii se potriveste mai bine, respectand binenteles indicatiile de baza.

Carmen16 December 2014 00:22Raspunde

Nu inteleg de ce lipsesc din poza carnea, lactatele, ouale? Alimentatie traditionala are la baza si grasimi animale, nu doar legume, fructe si seminte. Eu nu cred ca dupa sute de ani in care stramosii nostrii de pe aceste meleaguri au mancat carne de porc de Craciun si oua de Pasti, noi ar trebui sa trecem acum pe un regim specific, de exemplu, indienilor...

16 December 2014 12:57Raspunde

Ce inseamna hrana vie? Un porc taiat de craciun?

CLAUDIU16 December 2014 14:03Raspunde

Am o intrebare.Am devenit vegetarian de ceva vreme dar am slabit cam mult.Intrebarea mea este:Pot sa pun niste kg in plus folosind doar mancare vegetariana? Multumesc anticipat

Ella16 December 2014 16:02Raspunde

Eu pot doar confirma beneficiile aduse de alimenta?ia cu hrana vie în via?a mea. Stiu-din propria experienta- ca nu este u?or sa faci aceasta schimbare, întrucât ea presupune ?i "modificari" la nivelul con?tiin?ei, cu implica?ii majore în via?a. Eu am trecut la acest mod de alimenta?ie recent, datorita unei interven?ii medicale ?i pot spune ca sunt alt om,mai pozitiva,cu energie ?i mai slaba bineîn?eles. Ca ?i exemplu, am alergat în octombrie un maraton montan cu 2100m diferen?a pozitiva cu peste o ora mai repede..

cristea maricica17 December 2014 17:32Raspunde

bun a fost si acest articol....

kruger Milica13 October 2015 23:40Raspunde

Foarte interesant

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.