0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Secretul unui medic cardiolog pentru o inima mai sanatoasa

cum ajunge un cardiolog vegan SA participe la un triatlon ironman SI ce sfaturi de NUTRITIE le OFERA PACIENTILOR SAI In ultimii cativa ani au fost dezvaluite foarte multe informatii cu privire la beneficiile dobandite in urma adoptarii unei diete ve

In ultimii cativa ani au aparut tot mai multe informatii cu privire la beneficiile dobandite in urma adoptarii unei diete vegane/vegetariene. De fapt, Scoala medicala de la Harvard subliniaza ca “studiile confirma beneficiile pentru sanatate ale unei diete fara carne. In ziua de azi, o alimentatie pe baza de produse de origine vegetala nu este considerata doar suficienta din punct de vedere nutritional, dar si o modalitate de a reduce riscul mai multor boli cronice.” 

Asociatia Americana Dietetica a sustinut acelasi punct de vedere intr-o declaratie in care a afirmat ca “alimentatiile vegetariene atent planificate, inclusive cele complet vegetariene sau vegane, sunt sanatoase, suficiente din punct de vedere nutritional si pot furniza beneficii pentru sanatate in ceea ce priveste preventia si tratarea anumitor boli.”

Multi sportivi fac tranzitia la veganism, printre acestia numarandu-se si Kendrick Farris, singurul halterofil din echipa Americii care a participat la Olimpiada de la Rio.

Asadar, la urmatoarea discutie despre nutritie, nu uita sa faci referinta la faptul ca literatura stiintifica a confirmat faptul ca omul poate nu doar supravietui, ci chiar prospera in urma adoptarii unui stil de viata vegan sau vegetarian.

Dr. Heather Shenkman

Dr. Heather Shenkman este medic cardiolog vegan, in West Hills, California. In iulie 2010 a fost finalista Ironman Lake Placid, primul triatlon de nivel Ironman la care a participat (2.4 mile inot, 112-mile ciclism, 26.2 mile atletism). Ea a mai fost finalista si la competitia internationala Maccabiah in vara anului 2013 si a castigat medalia de bronz pentru SUA ca triatlet de nivel Masters (adulti). Iar in august 2015, a fost finalista la Ironman Boulder.

Iata cateva dintre motivele pentru care a devenit vegana si metodele prin care ii ajuta pe pacientii sai sa faca ei insisi tranzitul catre o astfel de dieta:

Am inceput sa fac sport pentru a nu fi ipocrita cand le recomand acest stil de viata pacientilor mei. Nu am crezut ca sportul va ajunge o parte atat de plina de satisfactii si de incredibila din propria mea viata personala. A fost o surpriza fericita.

Imi incurajez pacientii sa duca vieti sanatoase si le spun ca nu le-as cere sa faca ceva ce eu insami nu as face. Pentru a-i indruma in directia cea buna, ii sfatuiesc sa se uite la “Forks Over Knives si sa-si organizeze alimentatia astfel incat sa includa alimente intregi si de origine vegetala. Avand in vedere ca nicio alta dieta nu a dovedit ca poate vindeca boala cardiaca, le spun ca masura in care se apropie de acest tip de dieta este si masura in care sanatatea inimii lor va avea de castigat.

Imi dau seama ca nu toti pacientii care pleaca din cabinetul meu vor deveni vegani. De fapt, cei mai multi nu o fac. Scopul meu ca medic cardiolog este sa le ofer pacientilor cele mai bune informatii pentru a-si imbunatati sanatatea inimii si a reduce riscul de incidente cardiace. Ce fac ei cu aceste informatii depinde doar de ei. Cand incep sa vorbesc cu pacientii despre dieta, in general reactia lor este: “Nu voi deveni niciodata vegetarian!” Nici nu ma astept ca pacientii mei (care consuma carne, unt si branza la fiecare masa) sa renunte la toate din prima. Insa le vorbesc despre dieta si obiceiurile de viata care i-au facut sa ajunga in acest punct al bolii. Cadem de acord cu faptul ca anii in care au consumat produse de origine animala, fast food, alimente nesanatoase, lipsa de miscare si fumatul au contribuit toate la starea lor de sanatate din prezent. Cadem, de asemenea, de acord ca, pentru a imbunatati situatia, unele dintre aceste obiceiuri trebuie sa se schimbe.

Pentru pacientii care opun mai multa rezistenta, incep cu pasi mici si usori: le spun sa consume mai multe fructe si legume; sa reduca lactatele si carnea; sa se plimbe cateva minute pe zi. O dieta compusa din alimente de origine vegetala este ideala, dar unii oameni trebuie sa inceapa cu pasi mici pentru a obtine rezultate. La urmatoarea vizita mergem mai departe cu progresele. Pe de alta parte, am pacienti care isi asuma schimbarile in stilul de viata cu entuziasm. Adopta o dieta compusa din alimente de origine vegetala si incep sa faca miscare. Si fara prea mult efort, pierd greutatea in exces. Se simt mult mai bine. Dintre acesti pacienti motivati, nu am vazut niciunul care sa fi suferit de vreun incident cardiac recurent – niciunul nu a avut nevoie de un alt stent sau o alta operatie de bypass.

Sursa utilizata: http://www.collective-evolution.com/2017/02/03/meet-dr-heather-shenkman-ironman-triathlete-vegan-cardiologist/

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#cardiolog #sport #vegan #sanatatea cardiovasculara

Ce au mai parcurs alti cititori...

7 transformari care au loc in corp atunci când renunti la a mai consuma carne

7 transformari care au loc in corp atunci când renunti la a mai consuma carne

Brendan Brazier - secretele de nutritie ale unui dublu campion mondial de Ultra maraton

Brendan Brazier - secretele de nutritie ale unui dublu campion mondial de Ultra maraton

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.