AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

De ce apar atacurile de panică şi cum să le opreşti

Stii ce este un atac de panica? Pentru multi este o senzatie de lipsa de aer, palpitatii, transpiratie, greata, dureri in piept si o senzatie de "depersonalizare" — sentimentul ca nu mai ai control asupra corpului si ca nu prea stii unde te afli.

O placere, nu-i asa? Nu. Chiar deloc.

Insa, dincolo de simptome, haideti sa vedem ce se ascunde in spatele unui atac de panica.

Sunt mai multe pareri, insa cea mai buna explicatie ar fi ca atacul de panica reprezinta o acumulare de emotii reprimate care ies la suprafata in plina forta. Este ca si cum scoti capacul unui hidrant; toata apa tinuta prizoniera in adancime tasneste cu putere la suprafata.

Avand in vedere ca simptomele unui atac de panica sunt, practic, similare cu cele ale unui atac de cord, este intotdeauna recomandabil sa mergi la urgenta pentru un consult daca simptomele se manifesta pentru prima oara - insa, in afara de electrocardiograma, stii cum poti face diferenta intre un atac de panica si un atac de cord?

Indiciu: Doar pentru ca nu a existat un factor emotional declansator evident, nu inseamna ca nu ai un atac de panica. Este usor sa confunzi un atac de panica cu un atac de cord cand nu esti constient de factorul emotional declansator.

Multi cred ca atacurile de panica sunt un fenomen fizic, pentru simplul motiv ca apeleaza la medicamente pentru a le trata, ceea ce le face sa para o tulburare fizica, nu?

Insa atacurile de panica nu sunt, in general, cauzate de tulburari de neurochimie. Ele sunt declansate de emotiile din viata noastra - sunt, de fapt, un exemplu uimitor pentru relatia minte-corp.

Atacurile de panica sunt greu de inteles pentru ca mintea ne joaca feste. Tendinta naturala a mintii rationale este sa minimalizeze provocarile emotionale. Negarea, reprimarea, proiectarea, compartimentarea sau formarea reactiilor - toate apar cand tindem sa idealizam persoanele pe care le iubim astfel incat sa nu fim obligati sa admitem ca simtim manie sau resentimente fata de ei.

Mai mult decat atat, cultura in care traim nu face decat sa ne transmita mesaje care sa ne faca sa intelegem si mai greu propriile emotii. "Concentreaza-te pe partea pozitiva; gandeste-te la lucrurile pentru care esti recunoscator; nu te plange de problemele Lumii." Nu este nimic rau cu recunostinta aplicata cu folos, insa este surprinzator de usor sa o folosesti ca instrument de autoflagelare si acest lucru nu este unul bun.

Daca vrei sa reduci sansele de a avea un atac de panica iata un sfat: Accepta-ti sentimentele - toate. Nu te gandi ca sunt sau nu bune, ca sunt sau nu nobile. Nu te judeca prea aspru.

Gandeste-te ca aproape totul in viata este subiectiv si sentimentele tale nu reprezinta in mod necesar adevarul obiectiv. Poate ca altii au o parere diferita de a ta, insa acest lucru nu inseamna ca gresiti, nici tu, nici ei - oricat de ciudat ar parea.

Insa sentimentele tale contin adevarul lor emotional si devin mult mai usor de gestionat atunci cand incetam sa le reprimam si sa le facem sa dispara.

Sursa utilizata: http://www.mindbodygreen.com/0-26038/why-you-really-get-panic-attacks-how-to-make-em-stop.html

Like Share Share Tweet186404 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: acceptare, atac de cord, emotii, negare, atac de panica,

Comentarii recente:
aga _agnes 2011 @yahoo.com14 August 2016 16:40Raspunde

Câte atacuri de panica poți sa faci până la un infart? ?????

Iulia07 March 2017 03:03Raspunde

Și am suferit de atacuri de panica, însă mi-am dat seama de ce, sunt o fire altruista și de multe ori nu reușeam sa zic "nu", și în timp, persoanele din jurul meu s-au "urcat" în cap. Dar la momentul în care am realizat ca ma îmbolnăvesc pentru niște persoane care nici măcar nu apreciază ceea ce fac,chiar nu o merit. I-am îndepărtat pe toți din jurul meu ( cât se poate sa ții familia la distanță), le-am zis ca nu mai au de afacere cu persoana care o știau, și sa nu își mai permită anumite comportamente. Am început sa fac meditații pozitive și sa am mai multa grija de mine și de emoțiile mele ( care le puneam mereu deoparte, pentru binele altora). Am recunoscut mie însumi ca numai eu sunt responsabila pentru ca sa ajuns aici, pentru nu am pus punctele pe "i" când trebuia, asteptandu-ma ca alții vor face la fel ca mine,cu gândul ca dacă eu sunt o persoana corecta, ceilalți vor fi la fel. M-am iertat pentru faptul ca practic m-am anulat ca persoana, pentru binele altora, i-am iertat și pe cei din jurul meu, ca să ma simt libera de emoțiile negative în privința lor. Rezultatul? Mă simt foarte bine! Nu mai am crize de câte o săptămână, în care inima ziceai ca îmi iese din piept, taindu-mi răsuflarea,si tremurat general, dorm noaptea. Deci, cel puțin pentru mine, a stat la baza, reprimarea emoțiilor. Dialogul care a început în inima mea cu mine însumi din momentul în care am devenit conștientă a contat cel mai mult, sa fii sincer pina la capăt cu tine însuți, asta e tot. De acolo, treci la acceptarea de sine, atit a luminii cât și a umbrelor din suflet. Apoi vezi clar ce ai de făcut. Ceilalți?După "explozia" mea, stau la distanță, și se adresează cu respect. Era atit de simplu! Da, relațiile nu mai sunt la fel, da, petrec mult timp singura, în care fac sport, citesc, gătesc, cant, dansez, ecc.,si ma simt foarte bine! Nu o sa mai repet ce mi-am făcut aproape 10 ani. Acum îmi trăiesc viata! Viața în verde viu, un mulțumesc din inima pentru tot ceea ce scrieți, ați fost toiagul de care m-am sprijinit pe acest drum, va doresc multa sănătate și ca tot ceea ce faceți sa ajute cât mai multe persoane. Va iubesc din tot sufletul!

marianam20 November 2017 01:10Raspunde

si eu am trecut prin asa ceva inteleg perfect,nu este usor deloc.Da sint foarte de acord emotiile sint problema .Sint bn acum thanks god

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE