AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

5 metode simple pentru a-ti intari sistemul imunitar!

Chiar si cei mai sanatosi oameni se imbolnavesc din cand in cand. Dar facand un reglaj fin in ceea ce priveste anumite aspecte legate de sanatatea noastra, cum ar fi dieta si managementul stresului, putem ajuta la intarirea sistemului imunitar de aparare impotriva bacteriilor, a produselor chimice toxice, si a virusilor care cauzeaza boli ca raceala si gripa.
Aici sunt cele mai bune cinci moduri de a sprijini sistemul imunitar in mod natural.

1) Dieta

A urma o dieta bogata in antioxidanti este esentiala pentru sustinerea sistemului imunitar. Abundenti in multe fructe si legume, antioxidantii combat radicalii liberi (produse chimice derivate cunoscute pentru deteriorarea ADN-ului si suprimarea sistemului imunitar).

Alegerea de grasimi sanatoase (cum ar fi acizii grasi omega-3 disponibil in seminte de in) in loc de grasimi saturate (gasite in produsele din carne si lactate) poate ajuta la cresterea productiei, in organismul dumneavoastra de compusi implicati in reglementarea imunitatii. Pentru un stimulent imunitar suplimentar, incercati sa adaugati  la mese in mod regulat usturoi (indicat in combaterea bacteriilor si a virusilor) si ghimbir (un anti-inflamator natural.)

Beti multa apa si tineti departe bauturile zaharoase, cum ar fi sucurile bauturile alcoolice si bauturile energizante.

2) Exercitii fizicesistemul imunitar

Activitatea fizica regulata poate mobiliza celulele T, un tip de globule albe cunoscut pentru a proteja organismul impotriva infectiei. Intr-un studiu realizat in 2006 pe 115 de femei, participantele care au facut exercitii fizice moderate (cum ar fi mersul pe jos) pentru o medie de 30 de minute pe zi timp de un an au avut aproximativ la jumatate riscul de raceli decat cele care nu au exersat in mod obisnuit.

Implicarea in activitate intensa, viguroasa cum ar fi alergatul, pe de alta parte, poate slabi functia sistemului imunitar si te vor lasa susceptibil la infectii virale. Cu toate acestea, studiul pe animale sugereaza ca suplimentarea cu antioxidantul quercetin ar putea reduce riscul de gripa in randul sportivilor.

3) Reducerea stresului

Stresul cronic poate avea un impact negativ asupra imunitatii, in conformitate cu o revizuire a 293 de studii facute in 2004 cu un total de 18941 de participanti. Analiza sugereaza ca stresul prelungit poate slabi considerabil sistemul imunitar si creste vulnerabilitatea la boli.

Pentru a pastra stresul sub control, practicati o metoda de relaxare cum ar fi meditatia, yoga, sau respiratie profunda in rutina de zi cu zi. Sau incercati Tai Chi, un gen de arte martiale chinezesti gasit sa creasca sistemul imunitar de aparare impotriva zonei zoster intr-un studiu din 2007 cu 112 adultii mai in varsta.

4) Somnul si igiena

Pur si simplu pastrarea mainile curate este una dintre cele mai bune metode de a alunga boala. Asigurati-va ca va spalati pe maini 15 la 20 de secunde (folosind apa calda si sapun), inainte de prepararea hranei sau dupa ce tusiti , stranutati, folositi baia, sau atingeti suprafetele publice.

Un alt obicei sanatos vital pentru prevenirea bolii este un plin de opt ore de somn in fiecare noapte, care ar putea ajuta la reglarea functiei imune.

5) Ierburi si suplimente

Desi oamenii de stiinta nu au putut inca stabili daca vitamina C poate spori imunitatea, exista unele dovezi ca acest antioxidant poate reduce incidenta racelii. Se stie de asemenea ca stresul reduce drastic cantitatea de vitamina C din organism lasand deci corpul expus pericolelor.

Plantele medicinale cum ar fi astragalul, echinacea, socul sunt recunoscute in medicinile traditionale pentru intarirea sistemului imunitar si in lupta cu raceala sau gripa.

Aflati mai multe despre remedii naturale pentru raceala si gripa.

Surse pentru acest articol cuprind:

Calder PC. "Acizi grasi polinesaturati, inflamatie, si imunitate." Lipide 2001 36 (9) :1007-24.

Chubak J, McTiernan A, B Sorensen, Wener MH, Yasui Y, Velasquez M, din lemn B, Rajan KB, Wetmore CM, JD Potter, Ulrich CM. "Exercitiile fizice de intensitate moderata reduc incidenta raceli in randul femeilor aflate la menopauza." American Journal of Medicine 2006 119 (11) :937-42.

Davis JM, Murphy EA, McClellan JL, Carmichael MD, Gangemi JD. "Quercetin reduce susceptibilitatea la infectia gripala ca urmare a activitatilor fizice intensive." Jurnalul American de Fiziologie.
Irwin MR, Olmstead R, Oxman MN. "Sporind raspunsurile imune la virusul varicelei zoster la adultii in varsta: un studiu aleatoriu, controlat de Tai Chi." Jurnalul Oficial al Societatii Americane de Geriatrie 2007 55 (4) :511-7.

Irwin MR, Wang M, Ribeiro D, Cho HJ, Olmstead R, Breen CE, Martinez-Maza O, S. Cole "Pierdere somnului activeaza semnalizarea celulelor inflamatorii." Biologice Psihiatrie 2008 15; 64 (6) :538-40.

Suzanne C. Segerstrom si Gregory E. Miller. "Stresul psihologic si sistemul imunitar uman: Un studiu meta-analitic de 30 de ani de ancheta." Psychological Bulletin 2004 130 (4): 601-630. - sistemul imunitar

Like Share Share Tweet10488 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: exercitii fizice, reducerea stresului, sistemul imunitar, stres,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

13 beneficii surprinzatoare ale cuisoarelor

13 beneficii surprinzatoare ale cuisoarelor

11 remedii naturale pentru a trata vertijul

11 remedii naturale pentru a trata vertijul

Cum poti folosi semintele de dovleac pentru a elimina parazitii intestinali

Cum poti folosi semintele de dovleac pentru a elimina parazitii intestinali

Bicarbonatul de sodiu - inamicul industriei farmaceutice

Bicarbonatul de sodiu - inamicul industriei farmaceutice

Cei mai frecventi paraziti si cum sa scapi de ei

Cei mai frecventi paraziti si cum sa scapi de ei

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE