AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

4 lucruri ciudate care se intampla in corp in lipsa somnului

Tii minte cum mama te obliga sa dormi cel putin 8 ore de somn? Avea motivele ei, pentru ca tot mai multe studii arata ca lipsa de somn are consecinte grave.

Corpul incepe sa reactioneze foarte straniu cand nu beneficiaza de suficiente ore de somn, iar statisticile arata ca majoritatea adultilor nu beneficiaza de suficiente ore de somn pentru a asigura o sanatate optima si o functionare buna a creierului. Desi avem nevoie in medie de 7-8 ore de somn pe noapte, un occidental obisnuit doarme in medie 6.5 ore, ceea ce inseamna cu 20% mai putin decat facea acum 40 de ani.

Stresul generat de locul de munca, antrenamentele de fitness si faptul ca suntem constant inconjurati de ecrane de calculator contribuie la lipsa de somn, la care se adauga faptul ca obisnuim sa ne culcam si foarte tarziu. Insa oboseala nu e singurul lucru care sa ne ingrijoreze - lipsa de somn declanseaza anumite procese ingrijoratoare in corp. Iata principalele patru motive pentru care e bine sa mergi la culcare devreme:

  1. Esti mai flamand decat in mod normal.

Hormonii grelina si leptina au un impact major asupra echilibrului energiei si poftei de mancare - grelina este "hormonul foamei" care trimite semnale creierului pentru a-i transmite ca ai nevoie de mancare, iar leptina ii spune corpului cand este satul si contribuie la inhibarea senzatiei de foame. Somnul afecteaza ritmul normal de manifestare a hormonilor din corp, de aceea ne putem imagina ce se intampla cu acest ritm daca se pierd doua ore de somn in fiecare noapte. Da, o iau razna. Mai exact, leptina scade cu 15%  si grelina creste cu 15%, ceea ce inseamna ca te vei simti mai flamand, insa corpul nu primeste senzatia de satietate nici daca mananci. Ceea ce nu poate fi decat o veste proasta pentru noi toti, dar mai ales pentru cei care vor sa piarda in greutate.

  1. Antrenamentele la sala de fitness nu vor mai da aceleasi rezultate si febra musculara se va resimti mai acut.

Crezi ca te poti antrena pentru o cursa de atletism sau te temi ca nu ai timp suficient sa mergi la sala daca dormi doar 6 ore pe noapte? Nu fii asa de sigur. Daca dormi mai putin de 6 ore pe noapte vei contribui la cresterea ratei de inflamatii in corp, ceea ce te va impiedica sa te refaci dupa antrenamente. Inflamatia marita la nivelul articulatiilor si muschilor te vor face sa simti dureri si desigur, te vei simti obosit. Iar rezultatele antrenamentelor? La un nivel foarte scazut. Doar cateva ore in plus pe noapte vor contribui la refacerea muschilor si a articulatiilor si vei obtine rezultatele dorite la antrenamentele de fitness.

  1. Pielea va imbatrani mai repede.

Pe langa faptul ca te vei simti obosit, vei si arata mai obosit! Ni se pare normal sa vedem cearcane dupa o noapte de nesomn, insa, pe termen lung, acest lucru isi va pune amprenta asupra elasticitatii pielii. Cand este privat de somn, corpul se streseaza mai usor si elimina cortizol—iar eliberarea unei cantitati mai mari de cortizol in corp descompune proteina de colagen. Mai putin colagen inseamna mai multe riduri pe piele, de unde si expresia de "somn de frumusete".

somn

Sursa foto : https://goo.gl/ILzah8

  1. Memoria iti joaca feste.

Din pacate, o cafea neagra nu te va ajuta sa-ti refaci fortele dupa o noapte de nesomn. Lipsa de somn afecteaza memoria. Ai uitat complet de un email important? Poti da vina pe lipsa de somn, dar nu vei putea repara problema cu o ceasca de cafea in plus. Studiile arata ca si daca bei mai multa cafea din dorinta de a-ti reface nivelul de energie, acest lucru nu-ti va ajuta in niciun fel memoria.

In concluzie: Ai nevoie de somn. Daca ai probleme cu somnul, redu din timpul petrecut in fata ecranelor cel putin cu 2 ore inainte de culcare si incearca sa iei un supliment cu melatonina care sa te ajute sa te relaxezi.

Sursa utilizata:

http://www.care2.com/greenliving/4-weird-things-that-happen-to-your-body-when-youre-sleep-deprived.html#ixzz3gE8inyr9 - somn

Like Share Share Tweet34201 vizualizari

Postat in categoria Blog

Etichete: energie, grelina, hormoni, leptina, produse ingrijire menajera, somn,

Comentarii recente:
ViorelR23 July 2015 08:11Raspunde

foarte intereant si bine venit articolul

Laura Balaura20 December 2015 02:10Raspunde

Bun articol. As dori totusi sa publicati cateva sfaturi pentru persoanele care lucreaza in 3 schimburi pentru a evita problemele aparute dupa noptile de nesomn "cauzate" de schimbul 3...

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE