0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Corp

16 semne care îți arată că ești mult prea stresat.

Stresul este o componentă obișnuită a vieții, care îţi poate afecta sănătatea fără măcar să realizezi. Iată care sunt cele mai frecvente simptome şi ce remedii naturale îţi sunt la îndemână pentru combaterea stresului şi anxietăţii.

Stresul este o componentă obișnuită a vieții. 

Sunt nenumărate cauze atât externe, cât și interne ale stresului. Chiar dacă stresul poate fi catalizatorul pentru o varietate de afecțiuni, totuși, este greu să-l consideri o problemă când este mascat de alte simptome.

Însă, stresul îți poate afecta starea de sănătate fără ca măcar să realizezi asta, așa că, dacă începi să-l gestionezi din timp, vei avea numai de câștigat. Iar primul pas în controlul stresului este recunoșterea problemei.

Iată 16 semne clare care îți arată că ești mult prea stresat(ă):

1. Dureri fizice

Excesul de stres poate avea ca rezultat apariția unor probleme de sănătate precum diaree, ulcer, dureri musculare și în piept sau palpitații. În timpul unui studiu publicat în PubMed au fost observați 16 subiecți care prezentau dureri de spate. S-a observat că persoanele care sufereau de durere cronică aveau cele mai ridicate niveluri de cortizol din organism.

2. Lipsa unui somn odihnitor

Dacă nu te poți odihni peste noapte sunt o mulțime de soluții care să te ajute să dormi. Însă este important să descoperi cauza pentru care te confrunți cu lipsa somnului. Iar somnul este printre primele lucruri afectate de stres. Nu trebuie să tratezi cu superficialitate apariția insomniei. Potrivit Național Sleep Foundation (Fundația Națională a Somnului): „Stresul cauzează hiperexcitatie nervoasă care poate destabiliza echilibrul dintre somn și starea de veghe”.

3. Fluctuații de greutate

Dacă observi schimbări ale apetitului, indiferent dacă mănânci mai mult sau mai puțin, trebuie să știi că sunt semne că ești foarte stresat(ă). Stresul poate încetini metabolismul care are ca rezultat creșterea în greutate, conform WebMD. Ești ceea ce mănânci. Când organismul este prea stresat, celulele nu primesc suficient oxigen, așa că este extrem de important cum îți hrănești corpul.

4. Griji permanente și anxietate

Uneori, stresul te face să te concentrezi pe o problemă pe care nu o poți alunga din gândurile tale. Indiferent că este vorba despre o grijă legată de serviciu, financiară sau de familie, nu poți scapa de ea până nu faci ceva în privința ei. Potrivit unui studiu publicat în PubMed, 816 femei care se confruntau cu depresie majoră se aflau sub stres cronic.

5. Agitație

Potrivit Healthline, agitația este un semn al stresului. De cele mai multe ori este provocată de acesta.

6. Pierderea dorinței sexuale

În timpul perioadelor stresante, mulți oameni se confruntă cu pierderea libidoului. Într-un studiu publicat în PubMed a fost examinată relația dintre stresul cronic și dorința sexuală. Astfel, s-a observat că femeile cu un nivel ridicat de stres nu mai simțeau nevoia de a face dragoste. Principalul motiv pentru această situație îl reprezenta nivelul ridicat de cortizol (hormonul stresului).

7. Acnee

Când cineva se simte stresat, are tendința de a-și duce mâna la față mai des, ceea ce are ca efect răspândirea bacteriilor ce contribuie la apariția acneei și a problemelor tenului. Un studiu publicat un jurnalul JAMA Dermatology a scos în evidență asocierea dintre stres și acnee.

8. Dureri de cap

În timpul unui studiu publicat în Journal of Headache and Pain, au fost examinați  267 de oameni care sufereau de dureri de cap cronice. Cercetătorii au descoperit că durerile cronice fuseseră declanșate de evenimente stresante în nu mai puțin de 45% dintre cazuri.

9. Dureri de dinți

Dacă, în mod constat, te trezești dimineața având dureri în gură, este posibil ca acest lucru să se întâmple deoarece îți scrâşneşti dintii în timpul somnului. Dacă ești stresat(ă), scrâşnitul s-ar putea chiar intensifica.

10. Coșmaruri

Dacă ești într-o stare de spirit bună, atunci vei avea vise frumoase în timpul somnului și te vei trezi cu o dispoziție bună, susține profesorul de psihologie Rosalind Cartwright de la Centrul Medical Universitar Rush. Ea a adăugat că atunci când cineva este stresat, se va trezi de mai multe ori pe noapte și va avea coșmaruri.

11. Pofta de dulciuri

La Universitatea din Pennsylvania a fost realizat un sondaj în rândul femeilor cu premenopauză și postmenopauză și s-a descoperit că doar câteva dintre ele nu au mai avut pofte de dulciuri după intrarea la menopauza. Oamenii de știință au concluzionat că stresul era unul dintre declansatorii poftelor de dulciuri.

12. Mâncărimi ale pielii

Un studiu japonez la care au participat peste 2.000 de oameni a scos la iveală că oamenii care se confruntau cu mâncărime cronică (cunoscută sub numele de prurit) se numărau printre persoanele cu cel mai ridicat nivel al stresului. Potrivit profesorului doctor în dermatologie de la Universitatea Wake Forest, stresul agravează bolile de piele precum dermatitele, eczemele și psoriazisul, din cauza supra-activării terminațiilor nervoase ce cauzează senzația de mâncărime.

13. Înrăutățirea alergiilor

În urmă unui experiment din 2008, realizat de oamenii de știință de la Colegiul de Medicină din cadrul Universitățîi Statului Ohio, s-a descoperit că oamenii alergici se confruntau cu simptome mai puternice după ce trebuiau să treacă un test dificil, comparativ cu cei care aveau de dus la bun sfârșit o sarcina ușoară. Hormonul stresului are abilitatea de a stimula producția de IgE, care este o proteină ce cauzează reacții alergice.

14. Îmbolnăviri frecvente

Potrivit unui studiu publicat pe PubMed, există o legătură între stres și un sistem imunitar slăbit. Cercetarea a implicat 61 de adulți vaccinați împotriva gripei. Subiecții care sufereau de stres cronic au prezentat un răspuns al sistemului imunitar mai slab la vaccinul antigripal.

15. Ritm cardiac rapid

Un alt simptom al stresului este un ritm cardiac crescut. Studiul care susține această afirmație a fost publicat pe PubMed. În timpul analizei, cercetătorii au măsurat ritmul cardiac că răspuns la anumite evenimente stresante sau non-stresante. Astfel, s-a observat că oamenii prezentau un ritm cardiac mai rapid în timpul activităților stresante. Un alt studiu publicat pe PubMed a făcut aceeași descoperire: 133 de adolescenți avea un ritm cardiac ridicat atunci când trebuiau să rezolve o sarcina stresantă.

16. Transpirație

Un studiu publicat pe PubMed susține că stresul și sportul cresc rata transpirației cu 2-5% în rândul celor care suferă de hiperhidroza palmară (transpirație excesivă pe mâini). Însă, excesul de transpirație mai poate fi cauzat și de anxietate, epuizare și afecțiuni ale tiroidei.

 

Stresul și adaptogenii

Natură ne-a oferit instrumentele perfecte în lupta împotriva stresului: plantele adaptogene.

Adaptogenii fac parte dintr-o clasa specială de plante vindecătoare: ei ajută la echilibru, la restaurarea și protejarea corpului. Potrivit neuropatului E. Wallace, un adaptogen ajută organismul să răspundă corespunzător la stres prin normalizarea funcțiilor fiziologice. Potrivit studiilor de laborator, adaptogenii au abilitatea de a mări semnificativ toleranță la stres, dar și de a conferi o stare naturală de bine, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

Printre cei mai buni adaptogeni pe care îi avem acum la dispoziție se numără:

Tulsi (Busuiocul sfânt)

Este una dintre cele mai folosite plante în medicina Ayurvedica, considerat „Regina plantelor medicinale”. Studiile științifice demonstrează că Tulsi este eficace în combaterea efectelor stresului, datorită compuşilor fitochimici naturali pe care îi conține.

Ashwagandha (Cireșul de iarnă sau Ginsengul indian)

Potrivit cercetătorilor, Ashwagandha ajută organismul în lupta împotriva afecțiunilor cauzate de stres, precum ulcerul gastric, creșterea în greutate, dar și la stabilizarea nivelului de cortizol, prin acțiunea benefică asupra sistemului endocrin.


 

Dorința de a ajută cât mai mulți oameni să descopere “Adevărată Stare de Bine” a dat naștere companiei ORGANIC INDIA. Suntem ghidați de valori puternice – integritate, respect pentru natură, respingerea compromisurilor – și am înțeles că, prin deciziile și prin acțiunile noastre, avem posibilitatea de a îmbunătăți viață tuturor.

Credem în misiunea noastră de a fi un “Vehicul al Conștiinței”, o sursă de fericire și echilibru. Credem în forță naturii și în puterea vindecătoare a plantelor medicinale ayurvedice. Credem în alegeri conștiente, în ORGANIC, în nevoia de natural! Pentru ține și pentru Planetă!

Îți mulțumim că ai încredere în ORGANIC INDIA! Alegerile tale conștiente și determinarea de a trăi în armonie cu natură construiesc împreună, zi de zi, calea spre „Adevărată Stare de Bine”.

ORGANIC INDIA – True Wellness

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

https://organicindia.ro/despre-organic-india/

#simptomele stresului #remedii naturale impotriva stresului

Ce au mai parcurs alti cititori...

7 nootropice naturale care ajută creierul să funcţioneze mai bine

7 nootropice naturale care ajută creierul să funcţioneze mai bine

10 lucruri pe care să nu le faci atunci când vrei să renunți la fumat

10 lucruri pe care să nu le faci atunci când vrei să renunți la fumat

Intrebari si raspunsuri

Intrebari si raspunsuri
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.