Hrana vie

De ce sa mâncăm căpşune? Iată 10 argumente convingătoare

Căpșunele au un gust irezistibil, dar, mai mult decât atât, contribuie în diferite feluri la sănătatea noastră. Hai să aflăm cum anume.

Zemoase, cărnoase, dulci, cu parfum bogat, căpșunele (Fragaria anannasa) oferă o abundență de beneficii asupra sănătății, fiind o sursă excelentă de vitamina C, fibre și antioxidanți.

Înainte de a vă prezenta o listă a acestor beneficii, să vedem mai întâi, câteva aspecte legate de valoarea nutritivă a căpșunelor, care fac parte din deliciul zilelor de la începutul verii.

Valoarea nutritivă

Căpșunele sunt compuse în special din apă (91%) și carbohidrați (7,7%). Conțin cantități extrem de mici de grăsimi (0,3%) și proteine (0,7%).  În 100g de căpșune proaspete, se găsesc următorii nutrienți:

Cea mai mare parte a carbohidraților vin din zaharuri simple, precum glucoza, fructoza și sucroza, dar și din fibre. Indicele glicemic al căpșunelor este relativ scăzut (40), ceea ce înseamnă că nu provoacă modificări dramatice ale nivelului de zahăr din sânge și că sunt alimente fără risc pentru persoanele care suferă de diabet. În privința vitaminelor și a mineralelor, căpșunele sunt un adevărat depozit de vitamina C, mangan, vitamina B9 și potasiu, conținând, în cantități mai mici, și fier, cupru, magneziu, fosfor și vitaminele B6, K și E. Fragaria anannasa stă foarte bine și la capitolul antioxidanți, precum pelargonidina, acidul elagic și procianidinele. Pe cât sunt de greu de pronunțat acești compuși, pe atât de considerabil le este efectul antioxidant, energizant, stimulator și tonic.

Citește și: 13 fructe cu proprietăți vindecătoare uimitoare

10 beneficii ale căpşunelor

Consumul de căpșune este asociat cu reducerea riscului de apariție a multor afecțiuni. Iată, deci, care sunt principalele beneficii ale acestor fructe:

1. Îmbunătățesc sistemul imunitar

Un singur bol de căpșune acoperă 150% din nevoia zilnică de vitamina C a organismului. Acest aspect ajută considerabil corpul să lupte împotriva infecțiilor și a bolii. Vitamina C acționează, de asemenea, ca un oxidant, neutralizând radicalii liberi.

2. Controlează tensiunea arterială

Căpșunele sunt o sursă excelentă de potasiu, care contracarează efectele sodiului asupra organismului și reduce presiunea arterială.

3. Ajută în tratarea simptomelor de artrită și gută

Radicalii liberi contribuie la inflamarea și deteriorarea mușchilor și a țesuturilor corpului. Din această cauză, încheieturile nu mai funcționează așa cum ar trebui și se creează toxine care provoacă artrită și gută. Antioxidanții din căpșune ajută la detoxificarea organismului și reduc inflamațiile.

4. Oferă protecție împotriva cancerului

Anumite componente ale căpșunelor, așa-numitele flavonoide, au puterea de a lupta împotriva cancerului și a stresului oxidativ. Acești compuși se comportă ca niște ziduri de apărare împotriva dezvoltării celulelor canceroase.

5. Îmbunătățesc vederea

Prezența în căpșune a acelorași flavonoide, a acidului elagic și fenolic reduc problemele de diminuare a acuității vizuale care apar odată cu vârsta. Acești antioxidanți împiedică radicalii liberi să afecteze structurile oculare sănătoase.

6. Reglează nivelul zahărului din sânge

Căpșunele au un indice glicemic relativ redus, prin urmare, consumul lor nu măresște nivelul zahărului din sânge. Fibrele prezente în căpșune își fac și ele datoria în privința reglării glucozei, reducând, astfel, riscul de instalare a diabetului.

7. Reduc riscul de atac vascular cerebral

Abundența de antioxidanți din căpșune oferă protecție și împotriva atacurilor cerebrale, prevenind formarea de cheaguri de sânge. În plus, potasiul din căpșune acționează ca un vasodilatator, îmbunătățind fluxul sângelui către creier.

8. Îmbunătățesc starea de spirit

Fructele acestea delicioase au beneficii și asupra sănătății emoționale și a celei mentale. Semințele căpșunelor conțin acizi grași omega-3 şi acid alfa-linoleic, ale căror efecte pozitive în susținerea bunei dispoziții au fost demonstrate în repetate rânduri.  

9. Reduc simptomele alergiilor

Câtă vreme căpșunele au efect de susținere a sistemului imunitar și beneficii antiinflamatoare, sunt și o armă împotriva alergiilor. Conțin un anumit tip de flavonoide - fisetina - care ajută celulele sistemului imunitar să controleze reacțiile la alergeni. În mod ironic însă, căpșunele însele au un ridicat potențial alergen, provocând uneori efecte adverse, în special copiilor. Se pare că nimic nu este chiar perfect.

10. Păstrează vitalitatea pielii

Vitamina C din căpșune este utilizată de organism pentru a produce colagen, o proteină esențială pentru sănătatea pielii. O doză suficientă de colagen ajută pielea să rămână catifelată și primăvăratică. Tot vitamina C e cea care contracarează efectele negative ale radicalilor liberi, luptând împotriva îmbătrânirii premature a pielii.

Acestea sunt, așadar, 10 beneficii mai mult decât convingătoare, care pledează pentru consumul căpșunelor. Să nu uităm, însă, că aceste fructe sunt printre cele mai expuse pesticidelor, prin urmare, vă recomandăm să identificați sursele de căpșune bio.

Încearcă reţeta de Tarta raw cu cremă de cocos și căpșuni

*Acest material are scop informativ si nu inlocuieste sfatul medicului.

loading...
loading...
Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

https://www.healthline.com/nutrition/foods/strawberries#benefits

https://www.wellwithinbeauty.com/blogs/volume-53/10-health-and-wellness-benefits-of-strawberries

#beneficii capsune

Ce au mai parcus alti cititori...

Tarta raw cu crema de cocos si capsuni

Tarta raw cu crema de cocos si capsuni

Budinca de chia cu capsuni

Budinca de chia cu capsuni

Tort de ciocolata cu capsuni: rapid si sanatos

Tort de ciocolata cu capsuni: rapid si sanatos
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.