Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Viata Verde Viu
Alimente
Seminţe şi Nuci
Semițe Decorticate de Cânepă, 250g | Solaris

4,8

4,8 din 5

Pe baza opiniei a sute de persoane

Adaugă la favoriteProducător >>
Semițe Decorticate de Cânepă, 250g | Solaris

Semițe Decorticate de Cânepă, 250g | Solaris

28.00 Lei

SKU: 5941828011579

Cantitate:

Semințele de cânepă sunt un aliment ideal pentru vegetarieni, înlocuind cu succes lipsa proteinelor de origine animală. Constituie o sursă ideală de energie, bogată în proteine, conținând 31% proteină completă, cu toți aminoacizii esențiali și acizii grași nesaturați, având raportul ideal între Omega 6 și Omega 3 de 3:1. De asemenea, semințele sunt o sursă bogată în vitamina E și vitaminele B.

Descriere

Semițe Decorticate de Cânepă, 250g | Solaris


Beneficiile semințelor de cânepă

Micile semințe de cânepă, superaliment bogat în proteine și acizi grași sănătoși, provin din culturi de cânepă industrială (Cannabis sativa) și fac parte din categoria oleaginoaselor. Culturile de cânepă cresc foarte repede și sunt adaptabile unor condiții climaterice diferite, putând fi regăsite în diverse colțuri ale lumii. Cânepa este prelucrată în scopul obținerii materialelor textile, a hârtiei, a fibrelor și este folosită în alimentație (sub formă de semințe sau ulei) și în scop terapeutic (sub formă de extracte și suplimente, ulei de cânepă).

Știai că planta de cânepă industrială diferă de marijuana? Deși aparțin aceleiași familii botanice, acestea sunt varietăți diferite, cu caracteristici distincte. Semințele de cânepă conțin doar urme de tetrahidrocanabinol (THC) și nu doar că nu prezintă efecte psihoactive (așa cum în schimb prezintă marijuana), ci aduc chiar o mulțime de beneficii asupra organismului, așa cum vei putea să descoperi în continuare.

Semințele de cânepă sunt un aliment nutritiv, bogat în macro și micronutrienți, după cum arată aceasta și valorile nutriționale pentru 100g de produs:

Grăsimi – 50g (din care acizi grași saturați – 5,25g)
Glucide – 4,75g (din care zaharuri – 2,2g)
Fibre – 7,75g
Proteine – 30g
Sare – 0,3
Valoare energetică – 610 kcal

Semințele de cânepă conțin într-un procent de aproximativ 50% grăsimi sănătoase (polinesaturate și mononesaturate) și acizi grași nesaturați esențiali:

în special acid gamma-linoleic (Omega 6) și acid alfa-linoleic (Omega 3), dar și Omega 9. Prezintă raportul ideal Omega 6 - Omega 3 de 3:1.
Totodată, semințele decorticate de cânepă constituie o sursă ideală de energie datorită procentului important (30%) de proteine pe care îl conțin. Conțin mai multe proteine decât semințele de chia și semințele de in. Semințele de cânepă sunt o proteină completă și prezintă în structura lor toți aminoacizii esențiali. În proporții mai mari regăsim îndeosebi aminoacizii: arginină, metionină, cisteină și acid glutamic.

Semințele de cânepă decorticate prezintă proteine ușor de digerat (aproximativ 181 de tipuri), compuse în special din edestină (65%) și albumină (35%). Din acest motiv, semințele de cânepă sunt un aliment ideal pentru vegani și vegetarieni, întrucât suplinesc proteinele de origine animală. Nu lipsesc din compoziția semințelor nici fibrele (în special cele insolubile, dar și solubile).

În ceea ce privește micronutrienții, semințele de cânepă conțin următoarele vitamine și minerale:

vitamine – E, complexul B (B1, B2, B3, B6, B9), C;
minerale – fosfor, magneziu, potasiu, fier, zinc, calciu, mangan, cupru.

Semințele de cânepă mai conțin fitosteroli și antioxidanți (polifenoli, tocoferoli, taninuri etc).

În ceea ce privește consumul de semințe de cânepă, beneficiile asupra organismului și proprietățile terapeutice ale acestora sunt cunoscute de mii de ani. Iată care sunt acestea:

sursă bogată de proteine în alimentație – cu un procent de aproximativ 30% de proteine, aproape cât boabele de soia, semințele de cânepă sunt o alternativă exelentă la proteinele de origine animală, în special în alimentația vegetarienilor și veganilor. 2-3 linguri de semințe de cânepă (aproximativ 30g) asigură aproximativ 10g de proteine. Semințele de cânepă sunt considerate proteine complete întrucât conțin toți aminoacizii esențiali pentru sănătatea organismului. Semințele de cânepă prezintă într-o proporție considerabilă metionină și cisteină, precum și arginină și acid glutamic. Sunt ușor de digerat datorită procentului crescut de edestină din compoziția lor.

susțin buna funcționare a creierului – un studiu publicat în revista „Food Chemistry” a evidențiat faptul că extractul obținut din semințe de cânepă a avut în cadrul unor teste efectuate în laborator un efect antioxidant, efect ce a părut a se datora conținutului de canabidiol (CBD). De asemenea, o recenzie a unui studiu a asociat CBD-ul cu anumite proprietăți neuroprotectoare, antiinflamatoare, precum și imunostimulente, indicând că semințele de cânepă ar putea ajuta în cazul unor afecțiuni neurologice, precum Parkinson, Alzheimer, scleroza multiplă, durerea neuropatică, convulsii.

sursă de energie în caz de oboseală și stres – magneziul și proteinele de calitate din semințele de cânepă te ajută să te hrănești corect în perioadele de solicitare intensă și să îți păstrezi echilibrul în situații de stres, conferindu-ți energia necesară pentru a face față provocărilor zilnice.

benefice pentru sănătatea inimii – semințele de cânepă conțin acizi grași Omega 3 care pot îmbunătăți starea de sănătate a inimii și pot reduce riscul apariției aritmiei și a bolilor de inimă. Acest efect se poate datora și raportului ideal Omega 6 - Omega 3. Totodată, au conținut mare de arginină (un aminoacid care se transformă în oxid de azot). Oxidul de azot este esențial pentru dilatarea arterelor și a venelor și ajută la menținerea elasticității vaselor de sânge. De asemenea, magneziul ajută la reglarea ritmului bătăilor inimii și este asociat cu prevenția bolii coronariene. Conform unui studiu, acidul linoleic poate scădea nivelul colesterolului cu 15% și poate reduce tensiunea arterială.

susțin digestia – prin intermediul cantității considerabile de fibre (insolubile – 80% și solubile – 20%), semințele de cânepă susțin buna funcționare a digestiei și pot preveni constipația.

pot reduce inflamațiile – raportul ideal Omega 6 – Omega 3 contribuie la reducerea inflamațiilor din organism. În plus, semințele de cânepă sunt o sursă bogată de acid gamma-linoleic (GLA), un acid gras polinesaturat care are efecte antiinflamatorii. Reducerea inflamațiilor poate ajuta la ținerea sub control a simptomelor unor afecțiuni cronice precum: sindromul metabolic, diabetul de tip 2, artrita, afecțiunile cardiace, steatoză hepatică (boala ficatului gras).

conferă sănătate pielii – compușii antiinflamatorii din semințele de cânepă pot fi de un real folos în cazul unor afecțiuni ale pielii, cum ar fi dermatita atopică și acneea. Conținutul bogat în acizi grași Omega 3 poate, de asemenea, contribui la reducerea simptomelor acneii. Unele studii au arătat că uleiul obținut din semințe de cânepă poate elimina simptomele eczemei și ameliorează uscăciunea pielii.

pot reduce simptomele premenstruale și ale menopauzei – unele studii au evdențiat că aceste simptome se datorează în special sensibilității la hormonul denumit „prolactină”. Acidul gamma-linoleic (GLA) regăsit în semințele de cânepă produce prostaglandina E1 care reduce efectele prolactinei. Conform unui studiu realizat, femeile care au avut un aport zilnic de 1 g de acizi grași esențiali (inclusiv 210 mg de GLA) au înregistrat o scădere semnificativă a simptomelor premenstruale, a celor fizice (dureri ale sânilor, retenția fluidelor), precum și a celor psihice (depresie, iritabilitate). Cercetările au subliniat faptul că acidul GLA regăsit în compoziția semințelor de cânepă poate regla anumite dezechilibre hormonale și inflamații, asociate cu menopauza.

proprietăți antireumatice – artrita reumatoidă este o afecțiune autoimună care determină sistemul imunitar să atace propriile țesuturi, ceea ce conduce la inflamație la nivelul articulațiilor. Acizii grași Omega 3 ajută la producerea prostaglandinei, substanță antiinflamatoare care funcționează asemenea hormonilor și care poate elimina simptomele afecțiunilor artritice.

benefice pentru femeile însărcinate – conținutul nutritiv bogat și prezența acidului folic recomandă semințele de cânepă ca un ingredient cu o mulțime de beneficii în dieta viitoarelor mămici, precum și a mamelor care alăptează. Nivelul ridicat de Omega 3 din alimentația mamelor a scăzut incidența nașterilor premature, a condus la o greutate mai mare a copilului la naștere și a crescut nivelul de inteligență al bebelușilor de 18 luni.

susțin sistemul imunitar – prin intermediul acizilor grași Omega 6 și Omega 3, consumul de semințe de cânepă stimulează sistemul imunitar și poate preveni apariția unor afecțiuni diverse, inclusiv a unor forme de cancer, așa cum arată unele studii.

recomandate pentru diabet – datorită indicelui glicemic mic al semințelor de cânepă decorticate și al nivelului scăzut de carbohidrați, sunt recomandate în alimentația persoanelor cu diabet, întrucât conțin elemente nutritive care reglează optim nivelul de zahăr din sânge.


Cum se consumă semințele de cânepă


Cu un gust ce ne amintește de semințele de pin și cele de floarea soarelui, semințele de cânepă pot fi integrate cu ușurință într-o alimentație sănătoasă. Există mai multe modalități în care poți consuma aceste semințe nutritive, bogate în proteine și lipide sănătoase.

Poți consma semințele de cânepă ca atare sau te poți bucura de diverse produse obținute din semințele de cânepă, cum sunt uleiul de cânepă, laptele de cânepă sau pudra proteică de cânepă.

Pentru a beneficia de efectele pozitive ale semințelor de cânepă asupra organismului, le poți adăuga la:

  • smoothie-uri de fructe
  • ovăz cu lapte sau iaurt
  • salată de fructe
  • batoane proteice/bomboane din diverse nuci, semințe și fructe uscate
  • salatele preferate (din diverse frunze și legume, în salata de cartofi, salata tabbouleh etc)
  • presărate peste legume coapte pe grătar
  • diverse pateuri vegetale (de exemplu, presărate peste hummus)

Recomandăm consumul semințelor de cânepă crude întrucât supunerea lor la temperaturi înalte conduce la distrugerea nutrienților, în special a acizilor grași din compoziția acestora. Condițiile de păstrare cele mai bune în cazul semințelor de cânepă sunt locurile uscate și răcoroase, ferite de căldură și lumină directă.

În general, se recomandă un consum de 1-3 linguri de semințe de cânepă pe zi. Consumul poate fi crescut progresiv, pentru a oferi timp organismului să se adapteze la semințele de cânepă.

Semințele de cânepă pot fi consumate inclusiv de către persoanele cu intoleranță la gluten, lactoză, chiar și de către femeile însărcinate și cele care alăptează. Sunt indicate veganilor și vegetarienilor, persoanelor care practică sport, datorită aportului crescut de proteine pe care îl conferă.

Pentru a te bucura de toate beneficiile pe care ți le pot oferi semințele de cânepă, pentru un plus de sănătate și varietate în alimentație, nu ezita să achiziționezi semințele decorticate de cânepă din magazinul online Solaris. Prețul acestora variază în funcție de gramajul ales de tine din gama produselor aflate în stoc.



Contraindicații și precauții


În ceea ce privește semințele de cânepă, contraindicațiile sunt foarte rare și se limitează doar la câteva situații particulare. Atunci când sunt consumate cu moderație, acestea aduc doar beneficii pentru majoritatea persoanelor. Un consum prea mare de semințe de cânepă poate cauza diaree. De asemenea, persoanele cu un sistem digestiv sensibil sunt sfătuite să introducă inițial în alimentație cantități mici (de exemplu, o lingură) de semințe de cânepă, după care se poate crește gradat cantitatea folosită.

Semințele de cânepă nu sunt recomandate în următoarele cazuri:

persoanelor care urmează o medicație anticoagulantă – consumul de semințe de cânepă poate inhiba formarea trombocitelor și interacționează cu medicamentele anticoagulante, ducând la creșterea riscului pentru hemoragie. Recomandăm persoanelor care urmează un astfel de tratament, bazat pe medicamente anticoagulante, să solicite opinia avizată a medicului, înainte de a consuma constant semințe de cânepă.

tensiune arterială scăzută – semințele de cânepă pot scădea tensiunea arterială la un nivel mult prea mic, mai ales pentru persoanele hipotensive. Se recomandă în acest caz, precum și în cazul urmării unui tratament medicamentos bazat pe glicozide cardiace, consumul cu precauție a semințelor de cânepă.
alergie la semințe de cânepă

Se indică anumite precauții și în cazul persoanelor care urmează tratamente alopate diuretice întrucât semințele de cânepă au, de asemenea, o acțiune diuretică. Administrate simultan, acestea ar putea conduce la un nivel excesiv de mic de potasiu în organism, nivel ce ar putea fi dăunător pentru sănătatea inimii.

În toate aceste cazuri, precum și al altor tratamente medicamentoase, recomandăm consultarea opiniei medicale avizate cu privire la posibilitatea consumului semințelor de cânepă.

Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.