Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
  1. Viata Verde Viu
  2. Blog
  3. Parenting
  4. Nu exista copii inteligenti, prosti sau lenesi.

Nu exista copii inteligenti, prosti sau lenesi.

ViataVerdeViu) Nu exista prostie. Prostia se invata atunci cand profesorii, parintii sau alti colegi de scoala il conving in mod repetat pe copil, facandu-l „prost” prin educatie. Scutesc copilul de absolut tot, deoarece considera ca este prea prost

Nu exista prostie. Prostia se invata atunci cand profesorii, parintii sau alti colegi de scoala il conving in mod repetat pe copil, facandu-l „prost” prin educatie. Scutesc copilul de absolut tot, deoarece considera ca este prea prost si cu timpul, acest copil se va „prosti”. Adeseori se afirma in mod gresit ca cineva este inteligent sau prost. Insa este imposibil de a face o afirmatie cu privire la inteligenta cuiva deoarece nu exista ceva numit inteligenta.

Fiecare om este mai inteligent in anumite domenii si mai putin inteligent in altele. Astfel exista de exemplu inteligenta verbala, a stintelor naturii, artistica, muzicala, sociala, comunicativa, mestesugaresca si multe alte feluri de inteligenta. In limbajul cotidian prin inteligenta, se intelege inteligenta scolara. Aceasta este insa atat de restransa la cateva materii scolare incat de cele mai multe ori contribuie putin la crearea unei vieti placute. De aceea este necesar sa observam cu atentie, la fiecare copil in ce domenii isi are talentele pentru a le dezvolta.

Daca esueza la scoala acest lucru nu exprima lipsa inteligentei ci incapacitatea sa de a se acomoda cu sistemul scolar  rigid. Parintii au voie sa recunoasca acest lucru fata de copiii lor pentru ca esecul scolar sa nu duca la un deficit de incredere de sine la copil. Desigur ca exista si copii care se prefac a fi prosti  pentru a fi lasati in pace. Mai ales acei copii carora le este frica, cei care sunt prostia, leneasuprasolicati cei care sufera sau in urma unei situatii de doliu vor dori sa se interiorizeze.

Ei nu reactioneza, nu vorbesc sau nu invata pentru a fi considerati de catre parinti prosti si pentru a fi lasati in pace.  Desigur ca asta e o strategie care nu are loc la nivel constient. Acelasi lucru este valabil si pentru lenesi.

Asa cum nu exista prostie, nu exista nici lene. Si aici este necesar de a gasi telul prioritar al copilului. Asa cum am mentionat intr-un alt articol anterior exista dupa Rudolf Dreikurs, patru teluri spre care tinde fiecare om prin intermediul actiunilor sale :

1)    Atentie; 2) putere; 3)razbunare; 4) retragere

Din perspectiva parintilor, este important sa nu se lase atrasi in aceste tendinte adica de a nu-i da copilului ceea ce vrea pentru ca aceasta sa inceteze de a ajunge la telurile sale pe cale distructiva. In acelasi timp, i se poate inlocui copilului starea acesta pentru a veni in intampinarea necesitatilor sale: iubire, caldura, recunoastere, incredere,  atentie pozitiva.

Acest lucru, in mod concret il putem face prin cuvinte pline de caldura sau recunoastere, prin contact fizic - imbratisari sau mangaieri - prin excursii care-i fac placere copilului sau prin intermediul altor activitati.

Sursa:

„Tine-ma strans si lasa-ma liber” Fari Khabirpour, Nadi Hofmann

Surse Bibliografice

Bettner, Betty Lou & Lew, Amy: Kindern eine Chance geben (SA DAM COPIILOR O SANSA). München 1992

Saint-Exupéry, Antoine: Der kleine Prinz. (MICUL PRINT) Düsseldorf 1956 Dinkmeyer, Don & McKay, Gary D.: STEP. The Parent’s Handbook (MANUALUL PARINTILOR). 1989

Dreikurs, Rudolf & Seitz, Vicki: Kinder fordern uns heraus. (COPIII NE PROVOACA)Stuttgart 1992

Dreikurs, Rudolf: Selbstbewusst. Die Psychologie eines Lebensgefühls. (SIGUR PE SINE – PSIHOLOGIA UNUI SENTIMENT VITAL) München 1996

Dreikurs / Grunwald / Pepper: Lehrer und Schüler lösen Disziplinprobleme, (PROFESORII SI ELEVII REZOLVA PROBLEME DE DISCIPLINA)  Weinheim 1995  Dreikurs, Rudolf / BlumenthaI, Erik: Eltern und Kinder – Freunde oder Feinde (PARINTII SI COPIII – PRIETENI SAU DUSMANI ) •Stuttgart 1989

Gibran, Khalil: Der Prophet, (PROFETUL )Freiburg 1998

Gordon, Thomas: Familienkonferenz. (CONFERINTA DE FAMILIE)  Hamburg 1974

• Palazzoli, Mara Selvini: Die psychotischen Spiele in der Familie, (JOCURI PSIHOTICE IN FAMILIE)  Stuttgart996

Popov-Kavelin, Linda / Popov, Dan / Kavelin,John: The Virtues Guide. A          Family Handbook. (GHIDUL VIRTUTILOR • UN MANUAL PENTRU FAMILIE) Fountain Hills 1995 •

Schoenaker, Theo & Julitta / Platt, John M.: Mit Kindern in Frieden leben, (SA TRAIM IN PACE CU COPIII) Sinntal-Züntersbach 1999 . Ziele der Kindererziehung

Textzusammenstellung. (TELURILE EDUCATIEI COPIILOR; CULEGERE DE TEXTE) Hofheim/Ts. 1979

AUTORII

Fari Khabirpour – nascut in 1951 si-a petrecut copilaria si tineretea in Luxemburg. Studiul Psihologiei si Pedagogiei la Universitatea din Zürich. Doctorat sub conducerea prof. dr. Karl Widmer. Formarea terapeutica la „Alfred Adler-Institut” Zürich. Multi ani Coordonator,  Presedinte si Terapeut Analitic Formator, al Societatii Luxembrugheze de Psihologie Individuala, dupa Alfred Adler. Multi ani profesor la “Institut des Etudes Educatives et Sociales”  in Luxemburg. Conducator al Satului de „Copii S.O.S.” din Luxemburg. Mai multi ani, coordonator al specializarii profesionale pentru educatori la “Entente des Foyers de Jour”, in Ministerul Familiei din Luxemburg. In prezent, Fari Khabirpour activeaza ca director in Ministerul Educatiei din Luxemburg in Departamentul de Pshiologie Scolara. A devenit cunoscut opiniei publice prin numeroase prelegeri, in tara si strainatate si printr-o  serie de emisiuni la radio, despre educatia copiilor. Fari Khabirpour este casatorit din 1974 si este tatal a trei copii.

Nadi Hofmann a studiat Psihologia la Heidelberg. Din 1996, este psiholog scolar si profesoara la Scoala Internationala Townshend  din Cehia. In prezent, ea isi da doctoratul in domeniul Psihologiei Pedagogice.

#copii #lenea #prostia #scoala

Ce au mai parcurs alti cititori...

Iata 8 feluri in care sistemul scolar sufoca inteligenta si creativitatea copiilor
Afla cum iti pot ajuta copilul sa invete mai bine
5 metode pentru a-ti incuraja copiii sa manance sanatos

Ce spun cititorii despre "Nu exista copii inteligenti, prosti sau lenesi."

Cristian05 February 2012 14:11Raspunde

TOTAL ERONAT ! Mai ne documentam si noi putin altfel decat din Saint Exupery ? Uite doar doua definitii la indemana cu un simplu click.: C. Contantinescu folose?te urm?toarea defini?ie (2007): „Inteligen?a reprezint? capacitatea de manipulare ?i operare a datelor grafice, matematice, logice, lingvistice si abstracte”. A nu se confunda Inteligen?a cu Inteligen?a Emo?ional?, care reprezinta „capacitatea de a con?tientiza ?i întelege propriile emo?ii si emo?iile celor din jur ?i de a le gestiona si folosi cu rezultate pozitive”. Inteligen?a se m?soar? prin coeficientul de inteligen?? (IQ), iar inteligen?a emo?ional? ?i competen?ele ce sunt componente ale acesteia (cum sunt empatia sau capacitatea de lider) sunt m?surate de coeficien?i emo?ionali (EQ). În psihologie, inteligen?a apare atât ca fapt real, cât ?i ca unul poten?ial, atât ca proces, cât ?i ca aptitudine sau capacitate, atât form? ?i atribut al organiz?rii mintale, cât ?i a celei comportamentale (Paul Popescu –Neveanu, Dic?ionar de psihologie). Pentru eventuale suturi in coloana pentru "dislike" , sunt disponibil la schimbul de tura, conform programului stabilit.

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimerANPC
Copyright 2024 Viata Verde Viu | Ghidul tău de sănătate holistică și magazin online cu alimente, suplimente și produse bio.. Toate drepturile rezervate.
VVV Health Company SRL, Nr. Reg. Com.: J24/1813/2022, CIF: RO46758101