AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

5 posturi pentru spate care iti vor reda mobilitatea

Like Share Share Tweet1351 vizualizari

Exista o zicala care spune ca tineretea se masoara in flexibilitatea spatelui. Cu alte cuvinte esti tanar atata timp cat spatele tau este flexibil.

In zilele noastre, chiar si persoanele tinere au dureri de spate sau probleme cu coloana vertebrala din cauza stilului de viata sedentar sau a sezutului pe scaun la calculator intr-o postura neadecvata.

Multi dintre noi avem joburi de birou si astfel petrecem 8 ore pe zi pe scaun, uneori aplecati deasupra calculatorului. Pe termen lung, vedem rezultatele: avem dureri de spate cand ne aplecam sa ridicam ceva sau postura noastra corporala a suferit modificari.

De aceea, vrem sa va prezentam cateva posturi de yoga pentru spate care ajuta la mentinerea coloanei vetebrale intr-o stare buna si la prevenirea degradarii ei.

Virabhadrasana I

Cum se realizeaza:

  1. Stai in Tadasana.

    tadasana

  2. Ridica ambele brate deasupra capului, intinde-le in sus si uneste palmele.
  3. Inspira adanc si sari departand picioarele la un 1.20 – 1.35 metri.
  4. Expira si intoarce-te spre dreapta. In acelasi timp, intoarce talpa dreapta la 90 grade spre dreapta si talpa stanga usor spre dreapta. Indoaie genunchiul drept pana cand coapsa dreapta este paralela cu podeaua si fluierul piciorului este perpendicular pe podea, formand un unghi drept intre coapsa dreapta si gamba dreapta. Genunchiul indoit nu ar trebui sa treaca dincolo de glezna, ci ar trebui sa fie aliniat cu calcaiul.

meditatie posturaposturie

  1. Intinde piciorul stang si incordeaza genunchiul.

  2. Fata, pieptul si genunchiul drept ar trebui sa fie indreptate in aceeasi directie ca si talpa dreapta. Da capul pe spate, intinde coloana, pornind dinspre coccis si uita-te catre palmele unite.

  3. Mentine postura intre 20 secunde si jumatate de minut, respirand normal.

  4. Repeta postura pe partea stanga, trecand prin aceleasi pozitii, inversand toate procesele.

  5. Expira si sari inapoi in Tadasana.

      
    Atentie, toate posturile realizate in picioare necesita un efort foarte mare, de aceea nu incercati aceste posturi daca aveti probleme cu inima.

Beneficii:

In aceasta postura, pieptul este expansionat complet si aceasta ajuta respiratia profunda. Aceasta este una dintre acele posturi pentru spate care usureaza tensiunea din umeri si spate, tonifica gleznele si genunchii si vindeca intepeneala gatului. Reduce si grasimea din jurul soldurilor.

 

 

Virabhandrasana II

Cum se realizeaza:

  1. Stai in Tadasana.
  2. Inspira profund, apoi cu o saritura departeaza picioarele in lateral, la o distanta de 1.20- 1.30 de cm. Ridica bratele in lateral pe aceeasi linie cu umerii si cu palmele indreptate in jos.
  3. Intoarce talpa dreapta in lateral la 90 de grade, catre dreapta si talpa stanga catre dreapta, mentinand piciorul stang intins si incordat la genunchi. Intinde tendoanele piciorului stang.
  4. Expira si indoaie genunchiul pana cand coapsa dreapta este paralela cu podeaua, mentinand gamba dreapta perpendiculara cu podeaua, formand deci un unghi drept intre coapsa dreapta si gamba dreapta. Genunchiul indoit nu ar trebui sa treaca dincolo de glezna, ci ar trebui sa fie pe aceeasi linie cu calcaiul.

tadasana

  1. Intinde mainile in lateral ca si cum doua persoane te-ar targe din directii opuse. Intoarce fata catre dreapta si uita-te spre mana dreapta. Intinde complet muschii piciorului stang. Spatele picioarelor, regiunea dorsala si soldurile ar trebui sa fie aliniate.
  2. Stai in aceasta pozitie intre 20-30 secunde, respirand adanc. Inspira si intoarce-te.
  3. Intoarce talpa stanga la 90 de grade catre stanga si talpa dreapta usor spre stanga, indoaie genunchiul stang si continua de la pozitia 3 la 6 pe partea stanga, inversand toate procesele.
  4. Inspira, intoarce-te la pozitia 2. Expira si sari inapoi in Tadasana.

Beneficii:

Aceasta postura face muschii picioarelor sa devina mai puternici si mai frumosi. Alina crampele coapselor si ale muschilor coapselor, face muschii picioarelor si spatelui mai elastici si tonifica organele interne.

Maiestria in posturile in picioare pregateste elevul pentru posturile avansate cu aplecare in fata, care astfel pot fi invatate mai usor.

Purvottanasana

Purva inseamna partea din fata a intregului corp de la frunte la degetele de la picioare. Uttana inseamna intindere intensa. In aceasta postura intreaga parte din fata a corpului este intinsa intens.

Cum se realizeaza:

  1. Stai asezat pe podea cu picioarele intinse inainte. Pune palmele pe podea langa solduri, cu degetele indreptate in directia talpilor.
  2. Indoaie genunchii si pune talpile si calcaiele pe podea.
  3. Preia greutatea corpului pe maini si picioare, expira si ridica corpul de pe podea. Intinde bratele si picioarele si mentine genunchii si coatele incordate. 

posturi meditatie

  1. Bratele vor fi perpendiculare pe podea de la incheieturi la umeri. De la umeri la pelvis trunchiul va fi paralel cu podeaua.
  2. Intinde gatul si da capul pe spate cat de mult poti.
  3. Stai in aceasta postura timp de un minut, respirand normal.
  4. Expira, indoaie coatele si genunchii, lasa corpul jos pe podea si relaxeaza-te.

    Beneficii:

    Aceasta postura fortifiaza incheieturile mainilor si gleznele, imbunatateste miscarea umerilor. Aceasta este una dintre acele posturi pentru spate care lucreaza si asupra pieptului, expansionandu-l complet. Scade oboseala care apare dupa executia altor asana-e obositoare cu aplecare in fata.

Citeste despre restul posturilor de relaxare pe site-ul original, aici.

Like Share Share Tweet1351 vizualizari
loading...
loading...

Articole similare

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Cum să depăşeşti sentimentul de singurătate când trăieşti pe cont propriu

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE