Corp

11 motive care te vor convinge sa mergi pe bicicleta

Bicicleta e un mijloc de transport terapeutic, antrenant si, nu in ultimul rand, ieftin. Iata beneficiile de care te vei bucura pedaland.

„Stii, mersul pe bicicleta nu e doar o chestiune de echilibru. E si o chestiune de incredere. Te poti mentine vertical doar daca mergi inainte. Trebuie sa ai privirea atintita asupra obiectivului, nu indreptata spre pamant. Voi numi asta Filosofia de viata a biciclistului.”  ― Susan Vreeland, Clara and Mr. Tiffany

Mersul pe bicicleta iti face viata mai buna din atat de multe motive. De la buna dispozitie, la sanatatea cardiovasculara, exista numeroase avantaje, de care nu vei beneficia niciodata uitandu-te la televizor, dar de care te poti bucura din plin daca pedalezi. Bicicleta e  un mijloc de transport terapeutic, antrenant si, nu in ultimul rand, ieftin.

Iata beneficiile mersului pe bicicleta asupra organismului, a mintii, asupra mediului si a buzunarului tau:

  1. Imbunatateste sanatatea mentala

Daca pedalam regulat, numarul de celule noi din creier se dubleaza sau chiar se tripleaza. Totodata, se intensifica activitatea neurotransmitatorilor, permitand diferitelor regiuni ale creierului sa comunice mai eficient si stimuland, astfel, abilitatile noastre cognitive. Mersul pe bicicleta intensifica si productia de serotonina si dopamina din creier, deja binecunoscute ca hormoni ai fericirii. Daca mai mentionam ca, pedaland, ne ajutam organismul sa regleze nivelul de cortizol si adrenalina, e deja evident ca vom avea o rezistenta mult mai buna la stres.

Dincolo de echilibrul hormonal, pe care il poate oferi si alt tip de activitate fizica, mersul pe bicicleta vine cu un semnificativ plus. Acela ca se practica in aer liber, oferindu-ti prilejul de a cunoaste locuri si de a te bucura de privelisti noi, nici prea incet, nici prea in viteza, in ritmul potrivit.   

Citeste si: De ce mersul pe jos e atat de sanatos?

beneficiile-mersului-pe-bicicleta

  1. Iti mentine inima in stare buna

Studii ale Universitatii Purdue din Statele Unite au demonstrat ca, daca mergi regulat pe bicicleta, diminuezi cu 50% riscul de a suferi de afectiuni cardiace. Iar, potrivit Fundatiei Britanice a Inimii, pedaland doar 20 de mile pe saptamana, riscul unui atac de cord fatal se reduce considerabil.

  1. Plamani mai sanatosi

S-ar putea ca aceasta informatie sa te surprinda, insa, un studiu recent  a aratat ca oamenii care circula pe bicicleta sunt mai putin expusi noxelor decat cei aflati la volan. Folosind detectoare de poluare adaptate soferilor, biciclistilor, pietonilor si calatorilor din autobuze in centrul Londrei, autorii studiului au concluzionat ca soferii inspira un aer de cinci ori mai poluat decat biciclistii si de doua ori si jumatate mai poluat decat pietonii. Pe scurt: biciclistii au iesit cel mai bine.

  1. Intareste sistemul imunitar

Se spune ca un mar pe zi tine doctorul departe. Afirmatia se aplica si celor care utilizeaza frecvent bicicleta ca mijloc de transport. Potrivit unei cercetari realizate de Universitatea din Carolina de Nord, persoanele care pedaleaza minimum 30 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana, au mult mai putine zile de concediu medical.

O astfel de activitate fizica ne intareste sistemul imunitar, intensificand productia de proteine esentiale din organism si regland nivelul globulelor albe, care apara organismul de boli.  

  1. Dormi mai bine

Cercetatorii de la Scoala de Medicina a Universitatii Stanford din Statele Unite le-au cerut unor persoane sedentare, care sufereau de insomnie, sa pedaleze timp de 20-30 de minute pe zi, o data la doua zile. Rezultatul? Timpul de care aveau nevoie participantii la studiu pentru a adormi s-a redus la jumatate si durata somnului a crescut cu aproape o ora.

Probabil nici inainte nu exista o indoiala ca exercitiul fizic imbunatateste calitatea somnului, insa, acum, legatura dintre mersul pe bicicleta si somnul mai bun e un fapt demonstrat stiintific.

Citeste despre Importanta somnului pentru sanatatea fizica si psihica

  1. Te ajuta sa slabesti

Ecuatia de baza, atunci cand vine vorba de slabit, e urmatoarea: „numarul caloriilor arse trebuie sa fie mai mare decat cel al caloriilor consumate.” Prin urmare, ca sa slabesti, e nevoie sa arzi calorii. Iar pe bicicleta, poti scapa de 400-1000 calorii pe ora, depinde de intensitatea cu care pedalezi si de greutate.

Desigur, ca sa ajungi la kilogramele dorite, va fi nevoie sa mergi constant pe bicicleta, nu doar ocazional. Ce putem zice e ca, daca iti place sa pedalezi, vei arde calorii. Iar, daca pe langa asta, mananci echilibrat, vei scadea in greutate. Simplu.

  1. Castigi masa musculara

Argumentul de rezistenta al mersului pe bicicleta e acela ca, pedaland, nu doar arzi calorii, dar iti si dezvolti musculatura. Fireste, nu vei avea coapsele unui campion la Turul Frantei pedaland din cand in cand, e nevoie de mai mult efort pentru un asemenea rezultat, insa, cu putina perseverenta, sigur vei avea un tonus muscular mai bun.

  1. Petreci timp cu familia, intr-un mod sanatos

Pedalatul poate fi, oricand, o activitate de familie. De la cei mai mici, care pot sa stea pe scaunul de bicicleta al parintilor, la bunicii carora le prinde bine un exercitiu pentru articulatii, mersul pe bicicleta e accesibil oricarei varste. In plus, copiii sunt influentati de modul in care parintii aleg sa faca miscare (inca un fapt demonstrat stiintific), prin urmare, daca veti fi vazuti pedaland adesea de catre copiii vostri, sunt multe sanse ca acestia sa va mosteneasca obiceiul si sa doreasca sa faca acelasi lucru.

  1. Economisesti timp

Gandeste-te care dintre urmatoarele activitati iti ia mai putin timp:

a) Te sui in masina, esti blocati in trafic, cauti minute bune un loc de parcare, parchezi, platesti parcarea, sosesti la destinatie;

b) Mergi pe jos pana la statia de autobuz, astepti autobuzul, te plangi ca autobuzul intarzie, platesti bilet, te sui in autobuz, observi cum parcurge un traseu ocolit, ajungi la cateva sute de metri distanta de destinatie;

c) Te urci pe bicicleta, iti alegi traseul cu mai putin trafic, iti legi bicicleta, ajungi la destinatie.

Nu trebuie sa mai adaugam nimic ca sa te convingem ca, cel putin atunci cand e vreme buna, pe bicicleta vei ajunge mai rapid la serviciu.

  1. Economisesti bani

Pe scurt: bicicleta nu are nevoie de combustibil, de asigurare, de parcare platita, pentru aceasta nu platesti impozit sau alte taxe. Intretinerea unei biciclete costa maximum 150-200 de lei pe an (asta daca nu o repari singur). Cat te-a costat anul trecut intretinerea masinii?

  1. Salvezi planeta

E o afirmatie care poate parea exagerata, dar, daca o analizezi un pic, nu se indeparteaza deloc de adevar. Mersul pe bicicleta e un mod foarte eficient de a diminua emisiile de carbon si de a arata ca iti pasa de mediu. In plus, bicicleta nu polueaza nici fonic. Cand ai auzit ultima oara o bicicleta galagioasa?

Citind acest articol, ai aflat ca mersul pe bicicleta e benefic si pentru minte, si pentru corp, si pentru natura, si pentru buzunar. Crezi ca ai uitat sa pedalezi? Imposibil. Mersul pe bicicleta e… ca mersul pe bicicleta. Nu se uita. Asa ca pedaleaza! Ai grija de sanatate si nu uita sa te simti bine!  

Surse:

https://www.cyclingweekly.com/news/latest-news/benefits-of-cycling-334144

https://www.bikeradar.com/beginners/gear/article/30-reasons-to-take-up-cycling-23965/

https://www.lifehack.org/374699/science-explains-how-cycling-can-make-you-mentally-stronger




Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#mers pe bicicleta #beneficiile mersului pe bicicleta

Ce au mai parcus alti cititori...

Intrebari si raspunsuri

Intrebari si raspunsuri

De ce mersul pe jos este atat de sanatos?

De ce mersul pe jos este atat de sanatos?

5 exercitii fizice pe care le poti face oriunde

 5 exercitii fizice pe care le poti face oriunde
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.