Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Frumusete

Vrei o piele sănătoasă și frumoasă? Îngrijește-ți pielea prin nutriție și stil de viață sănătos!

Pielea este cel mai mare organ al nostru, dar și cel mai expus factorilor externi cu care intră zilnic în contact. Pentru o piele sănătoasă și frumoasă pentru cât mai mult timp este nevoie de o nutriție corectă, dar și de unele obiceiuri bune care sprijină regenerarea acesteia. Află tot ce ai nevoie să știi pentru a avea grijă de pielea ta!

Pielea este cel mai mare organ al corpului și, de cele mai multe ori, și cel mai ignorat când vine vorba despre menținerea sănătății.

Putem afirma fără rețineri că pielea este oglinda stării de sănătate a organismului și foarte multe din afecțiunile interne au şi semne cutanate. Pielea însăşi poate dezvolta peste 3.000 de afecţiuni individuale.

Deși este un organ foarte complex, pielea rămâne un organ secundar. Organismul nostru nu pune accent pe întreținerea acesteia, priorizează inima, sângele, ficatul, rinichii, creierul - organe considerate efectiv primordiale.

Produsele cosmetice bune nu sunt întotdeauna suficiente pentru a obține o piele strălucitoare, fără cusur. O dietă variată, precum și suplimentarea sunt cheia pentru o piele ”întinsă” și strălucitoare. 

Citește articolul pentru a descoperi multe sfaturi utile pentru sănătatea pielii tale.

Iată ce vei afla din acest articol:

 

Dieta noastră ne poate îmbunătăți tenul și calitatea pielii?

Calitatea dietei zilnice bifează o mulțime de aspecte necesare sănatății noastre corporale. Greutatea, energia și combustibilul potrivit fac parte din această listă. Sănătatea pielii de asemenea.

Mai precis, acest lucru înseamnă să consumăm o varietate de alimente sănătoase care includ o gamă largă de vitamine, minerale, antioxidanți, proteine slabe și acizi grași omega-3. 

Pielea, ca toate celelalte organe din corp, are nevoie de substanțe nutritive pentru o sănătate bună. Un deficit de nutrienți poate avea consecințe grave asupra calității pielii: uscăciune, imperfecțiuni, riduri etc. Pe lângă o dietă echilibrată, poate fi relevant să luați în considerare administrarea unui supliment alimentar.

 

Cum ne alegem suplimentele?

Pentru a alege suplimentele alimentare potrivite pentru piele, este în primul rând esențial să identifici problema de tratat. 

De exemplu: Pentru a lupta împotriva unui ten tern, foarte potrivit este betacarotenul. Antioxidanții sunt, de asemenea, foarte eficienți în conservarea celulelor pielii de la îmbătrânire. Pentru pielea matură și uscată, suplimentele alimentare bogate în lipide de calitate sunt deosebit de benefice. În cele din urmă, anumite suplimente ajută la reglarea excesului de sebum și la combaterea pielii grase și a petelor. Înainte de a alege un supliment alimentar pentru piele, asigură-te că îți identifici tipul de piele pentru a maximiza efectele. Pielea grasă nu are nevoie de aceiași nutrienți ca pielea uscată. 

Vitamina C

Pielea sănătoasă necesită o bună furnizare de colagen proteic. Această peptidă este cea mai abundentă proteină din organism și se găsește în țesutul conjunctiv și în piele. Colagenul conferă elasticitate, structură și durabilitate pielii.

Corpul tău are nevoie de vitamina C pentru a regla cantitatea de colagen produsă în piele. Vitamina C stabilizează planurile genetice pentru producerea colagenului și crește rata la care este produs. Acest lucru te ajută să păstrezi pielea ta cât mai fermă și mai sănătoasă.

Există un alt mod în care vitamina C influențează aspectul liniilor fine în pielea îmbătrânită. Stresul oxidant conduce la o piele marcată de riduri. Vitamina C este un antioxidant care acționează ca agent de combatere a radicalilor liberi și menține niveluri sănătoase de oxigen în celule. Deci, vitamina C poate ajuta la repararea leziunilor oxidative cauzate celulelor pielii pentru a păstra aspectul sănătos al acesteia.

 

Acest nutrient poate sprijini, de asemenea, producția de celule numite fibroblaste. Fibroblastele ajută la menținerea unei pieli sănătoase, dar numărul acestora scade odată cu vârsta. Prin suplimentarea capacității corpului de a produce fibroblaste, vitamina C îi oferă pielii instrumentele necesare pentru a menține un aspect tânăr.

 

Vitamina C este regăsită în multe fructe, legume și suplimente alimentare. Surse bune de vitamina C sunt: portocale, mere, capșuni, spanac, brocoli.

O dietă bogată în vitamina C poate ajuta la protejarea pielii și la reducerea liniilor fine și a ridurilor. Și dacă ești în căutarea unei alte vitamine care să se asocieze cu ea, vitamina E este, de asemenea, o parte importantă a îngrijirii nutriționale a pielii.

Glucozamina

Această mega moleculă face un mare efort pentru a păstra pielea în formă.

Glucozamina este o aminozahăr necesar pentru a construi proteine și lipide în corpul tău. Ca precursor al acidului hialuronic, glucozamina este esențială pentru susținerea producției acestui ingredient important în piele, iar acidul hialuronic este recunoscut pentru efectele sale asupra sănătății și aspectului pielii.

Cum funcționează glucozamina?

Acidul hialuronic stabilizează și întărește țesuturile care vindecă zgârieturile minore ale pielii. Prin sprijinirea nivelurilor sănătoase de acid hialuronic, glucozamina are puterea de a repara și fortifica pielea. Ca un bonus suplimentar, glucozamina poate inhiba producerea unui pigment numit melanina. Acest lucru contribuie la reducerea apariției petelor întunecate legate de înaintarea în vârstă.

Creșterea cantității de acid hialuronic din corpul tău face ca glucozamina să fie o parte esențială a îngrijirii nutriționale a pielii. Acordă-i, așadar, importanța cuvenită acestei molecule.

Deoarece sursele alimentare sunt rare, glucozamina este cel mai adesea obținută din suplimente nutritive.

Luteina și Zeaxatina

Luteina și zeaxantina sunt cunoscute că susțin sănătatea ochilor, dar cercetările sugerează că aceste substanțe nutritive ar putea fi o parte importantă a îngrijirii nutriționale a pielii. Lucrând împreună pentru a filtra lumina albastră, luteina și zeaxantina ajuta la protejarea ochilor și a pielii contra efectelor soarelui.

Lumina vizibilă de înaltă energie (HEV sau lumină albastră) este emisă de soare, laptop, telefon mobil și lumini LED. Sistemul de protecție al pielii tale filtrează lumina albastră. Luteina și zeaxantina sunt unele dintre acele filtre.

Ambele se comportă ca antioxidanți și ajută la protejarea radicalilor liberi de expunerea la lumină albastră. Aceste substanțe nutritive nu sunt produse de organism, deci este important să le incluzi în dieta ta.

Luteina și zeaxantina sunt pigmenți carotenoizi – provin din plante. Alte carotenoide, cum ar fi beta-carotenul, pot menține aspectul sănătos al pielii. Vei găsi aceste carotenoide în alimente de culoare galbenă și portocalie. Pepenele galben, morcovii, ardeii portocalii și galbeni, gălbenușurile de ou, sunt toate surse bogate de zeaxantină și luteină. Ele se regăsesc și în alimente verzi sau legume cu frunze, cum ar fi spanacul, napii, broccoli, mazărea și salata. Includerea acestor alimente în alimentația ta poate conduce la ochi și piele sănătoase.

Acidul alfa-lipoic

Cunoscut sub numele de „antioxidantul universal”, acidul alfa-lipoic (ALA) este foarte bun în lupta împotriva radicalilor liberi. ALA este activ atât în straturile lipidice ale pielii, cât și în celulele de piele umplute cu apă. Rolul său principal în organism este protejarea celulelor de leziuni oxidative. Acidul alfa-lipoic se leagă de oxidanți și distruge potențialele leziuni.

Deteriorările oxidante provoacă riduri și linii fine. Așadar, ALA este o componentă importantă a îngrijirii nutriționale a pielii, care te poate ajuta să obții o piele sănătoasă. ALA poate, de asemenea, să susțină chiar tonul pielii și să reducă la minimum apariția petelor roșii și aspectului de piele umflată. Ridurile sunt ținute la distanță, deoarece compușii antioxidanți precum ALA protejează structura pielii de stresul oxidativ.

O altă funcție a ALA este reglementarea producției de oxid nitric. Nivelurile de oxid nitric din organism influențează cantitatea de flux sanguin către piele. Creșterea fluxului sanguin te ajută să transformi tenul și, dintr-un aspect plictisitor și palid, poți ajunge la unul vibrant și strălucitor.

Acidul alfa-lipoic poate regla, de asemenea, sinteza unei molecule numite glutation. Glutationul este un antioxidant, fiind unul dintre cei mai puternici din organism. Beneficiile antioxidante ale glutationului conduc jocul și, cu ajutorul reglajului ALA, pielea ta beneficiază de ce este mai bun.

O altă funcție a ALA constă în rolul său în producția de energie. Acidul alfa-lipoic servește ca un cofactor esențial în ciclul biochimic care transformă macronutrienții (alimentele tale) în energie. Acest ciclu (ciclul acidului citric) produce cea mai mare parte a energiei de care celulele are nevoie pentru a funcționa.

Corpul nostru creează cantități foarte mici de ALA. Există câteva surse de hrană ale acestui compus, dar biodisponibilitatea acestora este limitată. Aceste alimente includ: rinichi, inimă, ficat, broccoli, spanac și varză de Bruxelles. Cel mai ușor mod de a include acest acid în dietă este sub formă de suplimente nutritive. Creșterea cantității de ALA utilizabil în corpul tău sprijină eliminarea radicalilor liberi și oferă beneficii antioxidante.

 

Apa

Îngrijirea nutrițională a pielii nu trebuie să fie un proces dificil. Un mod foarte  simplu si benefic este să bei apă. Multă apă.

Ca toate celelalte organe din corpul tău, pielea trebuie hidratată pentru a funcționa corect. O bună hidratare ajută, de asemenea, la prevenirea apariției ridurilor, prevenind uscăciunea și descuamarea: semnele îmbătrânirii sunt astfel mai puțin vizibile.

O recomandare generală este să consumi opt pahare mari de apă pe zi (fiecare echivalează cu aproximativ 250 ml. Rețineți totuși că fructele și legumele conțin multă apă și că ele contribuie și la hidratarea zilnică. Când vine vorba de băut, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să-ți asculți corpul și să bei ori de câte ori îți este sete!

Citește și Colagenul lichid lipozomal. Este cu adevărat eficient împotriva îmbătrânirii pielii?

 

Sfaturi pentru o piele sănătoasă și frumoasă pentru cât mai mult timp

Pentru a avea o piele frumoasă, pe lângă o dietă echilibrată, bogată în nutrienți de calitate, și suplimente benefice, trebuie să iei în considerare și o serie de factori care contribuie la deteriorarea aspectului și a stării de sănătate a pielii tale. Iată câteva recomandări utile în acest sens:

Redu nivelul de stres

Stresul este un fenomen care poate face ravagii asupra minții și a pielii: atunci când este stresat, pentru a se apăra organismul eliberează substanțe care agravează anumite patologii ale pielii, cum ar fi: eczeme, psoriazis, acnee sau rozacee. Pe de altă parte, stresul tinde să încetinească vindecarea adecvată a țesuturilor. Dacă ai cosuri, sub stres acestea vor dura mai mult pentru a dispărea.

Activitățile de relaxare care ameliorează stresul, cum ar fi yoga sau meditația, vor fi benefice pentru pielea ta.

Renunță la alcool și țigări

Dacă ești fumător/oare, gândește-te că e timpul să te lași. Fumatul contribuie la formarea ridurilor și la îngustarea vaselor de sânge din stratul profund al pielii, ceea ce oferă pielii paloare. Totodată, fumatul scade cantitatea de oxigen și de nutrienți care ajung în celulele pielii. În cazul unei interventii chirurgicale, fumătorul se vindecă mai greu şi dezvoltă mai uşor efecte secundare.

Consumul de alcool în exces, deshidratează pielea și favorizează apariția ridurilor sau agravează în mod direct unele boli de piele.

Protejează-te de soare

Soarele este cel mai rău dușman al pielii noastre: accelerează îmbătrânirea, adică pierderea elasticității, având ca si consecință apariția ridurilor. De asemenea, provoacă apariția petelor și roșeață pe piele, în special pe pielea feței, expusă constant la razele solare.

Evită pe cât posibil expunerea, mai ales între orele 11:00 și 16:00 vara, poartă ochelari de soare, o pălărie și haine de protecție. De asemenea, pentru față folosește o cremă de protecție solară cu factor 50.

 

Supraveghează-ți în permanență aspectul pielii

Melanomul este o proliferare anormală a celulelor pielii, cauzată de mutații ADN, care sunt determinate la rândul lor de expunerea la razele UV. Dacă observi că pielea ta este diferită pe alocuri sau că au apărut alunițe, consultă imediat un dermatolog. Cele mai frecvente semne care ar trebui să te alerteze cu privire la posibila apariție a cancerului sau la prezența celulelor precanceroase sunt următoarele: 

Poartă-te cu blândețe cu pielea ta

Pielea joacă un rol de barieră, oferit de un strat subțire cornos și un film hidro-lipidic pe suprafața sa. Evită să spargi această barieră: nu te spăla prea mult pe față (nu mai mult de două ori pe zi) și întotdeauna cu produse potrivite tipului tău de ten. Evită apa fierbinte, tamponează pielea cu prosopul, mai degrabă decât să o ștergi energic, nu apela la tratamente de tip scrub mai mult de o dată pe săptămână.

Ai grijă la toxinele din cosmetice 

” Ceea ce nu putem mânca, să nu punem nici pe piele!” 

dicton ayurvedic

Cum spuneam la început, pielea este cel mai mare organ al corpului nostru. Este un înveliş viu, care respiră şi are o mare capacitate de absorbţie. Practic absoarbe produsele aplicate pe suprafaţa ei. Dacă acestea conţin ingrediente benefice, efectele folosirii lor vor fi benefice. Dar, dacă aceste produse conţin substanţe chimice toxice, acestea au efecte adverse atât asupra pielii, cât şi asupra organelor interne ale corpului nostru. 

Creme, paste de dinți, conserve, jucării și haine: există multe produse cu care intrăm în contact zilnic și care, fără să știm, conțin substanțe chimice considerate potențial dăunătoare organismului nostru. Un fel de „poluare invizibilă” la care suntem expuși continuu, cu riscuri evidente pentru sănătate.

Substanțele despre care vorbim au acum nume familiare pentru cei mai atenți consumatori: acestea variază de la parabeni, la compuși perfluoroalchil, trecând prin ftalați și bifenili policlorurați.

În realitate, însă, nu ne oprim la aceste nume: substanțele suspectate de a crea interferențe sunt aproximativ 800. Evident, este de la sine înțeles, nu toate moleculele atribuibile acestor categorii chimice au întotdeauna efecte nocive asupra oamenilor.

În special, vorbim despre așa-numitele perturbatoare endocrine pe care Organizația Mondială a Sănătății le-a definit ca „substanțe exogene sau amestecuri de substanțe care modifică funcțiile sistemului endocrin, provocând efecte negative asupra sănătății unui organism, descendenței acestuia sau unei populații sau a unei subpopulații”. Pe scurt, perturbatorii endocrini ar putea afecta negativ hormonii noștri, sexuali sau tiroidieni, punând chiar în pericol fertilitatea - masculină și feminină - și sănătatea celor mici.

 

Cum să alegi cosmetice și dermocosmetice de calitate

Evitați „produsele miraculoase” a căror comercializare este prea agresivă pentru a fi realistă. Există nenumărate creme care promit că ”rezolvă complet ridurile” sau să te facă să arăți cu 20 de ani mai tânără. Dacă doar unul dintre aceste produse minune ar funcționa, nimeni de pe pământ nu ar avea riduri. Fii realist: obiectivul principal este ca tu să ai o piele frumoasă și sănătoasă, nu ca ea să fie exact la fel ca atunci când aveai 30 de ani.

Afirmațiile precum „dovedit clinic” sunt doar argumente comerciale fără niciun merit real. Termenul „dovedit clinic” înseamnă pur și simplu că unii consumatori au putut încerca produsul înainte ca acesta să ajungă în magazine.

Una dintre alternativele pe care le avem pentru moment este citirea atentă a ceea ce scrie pe eticheta produsului.

Mai putem, de asemenea, să pregătim o listă cu ingredientele periculoase şi să verificăm cu atenţie produsele înainte de a le cumpăra. Putem folosi pentru aceasta şi bazele de date care există pe Internet şi care conţin topuri cu privire la nocivitatea şi siguranţa produselor (de exemplu Skin Deep este un serviciu creat de către Grupul de Activităţi Ecologice, atât pentru consumatori, cât şi pentru fabricanţi, încurajând ambele părţi să treacă la folosirea unor produse mai sănătoase).

 

Pielea noastră, alegerea noastră

Îngrijirea nutrițională a pielii – și sprijinirea sănătății generale a organismului – începe cu alegerile noastre. 

Nu trebuie să revoluționam deloc modul în care ne tratăm pielea doar pentru că înaintăm în vârstă - rămâi doar la obiceiuri bune.

Continuă să te protejezi de soare, bea multă apă în fiecare zi, mănâncă într-un mod echilibrat, dormi suficient. Dacă adopți aceste reflexe simple și te ții de ele pe tot parcursul vieții, pielea ta va rămâne tânără și strălucitoare.

Articol scris de Liliana Cernat, Naturopat ND, Montreal, Canada

Sunt Pasionată de arte marțiale și de tot ceea ce înseamnă terapie naturală, de medicina chineză și cea ayurvedică, practici vechi de peste 5000 de ani și pe care, de altfel, le aplic în cabinetul meu din Montréal. Am pornit de la un vis și m-am ținut de el, acela de a-mi vedea mama fără diabetul de gradul 2, fără să-și înceapă ziua cu un pumn de medicamente de sinteza. Am reușit! 

În prezent, ajut sute de persoane să lupte împotriva afecțiunilor de care suferă cu ajutorul remediilor puse la dispoziție de natură.

Cuvântul „Naturopatie” înseamnă boală studiată în funcție de Natură, deci vindecarea prin plante și cu igienă alimentară, fiindcă medicina viitorului categoric va fi cea profilactică, preventivă. Găsim undeva un exemplu mai perfect decât Natura?

Ființa umană este un tot inseparabil de materie, energie și spirit!

Poți urmări activitatea Valentinei aici:

Facebook | LinkedIn

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

https://www.nature.com/articles/35016151

https://academic.oup.com/ajcn/article/77/2/348/4689673?login=true

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1473-2165.2006.00277.x

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3705341/

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/skin-care/art-20048237

#frumusetea pielii #piele sanatoasa #ingrijirea pielii
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.