AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

8 lucruri intelese gresit despre vegetarianism

Miscarea vegetariana castiga teren pe zi ce trece. Tot mai multi renunta la produse animale si opteaza pentru cele vegetale. Cu toate acestea, nu toata lumea este convinsa, in mare parte datorita faptului ca circula multe informatii contradictorii. Un nutritionist declara ca iti trebuie carne ca sa fii puternic, altul cu aceeasi competenta sustine contrariul. Pe cine sa crezi?

Sigur ca fiecare decide singur pe ce cale ar trebui sa mearga, insa, iata cateva mituri despre vegetarianism care ar trebui clarificate, pentru a lua o decizie mai informata.

  1. O alimentatie vegetariana este fie foarte sanatoasa, fie foarte nesanatoasa.

Sunt multe dovezi care sustin ca inlocuirea produselor de origine animala si alimentele procesate cu alimente intregi, de origine vegetala, reduce riscul bolilor cronice. Multi vegetarieni pot spune din propria experienta ca acest tip de alimentatie i-a ajutat cu anumite probleme de sanatate.

Insa, nu este o regula: sa fii vegetarian nu inseamna ca in mod garantat esti sanatos. Poti sa mananci cartofi prajiti si bomboane toata ziua si te poti numi vegetarian, dar nu vei fi sanatos. Chiar si atunci cand consumi numai alimente intregi, nutritia nu este totul. Sanatatea are multe componente care o pot influenta. Indiferent de nutritia pe care o ai, nu vei fi in forma maxima daca esti permanent stresat sau nu faci miscare cu regularitate.

  1. Vegetarienii nu au suficiente proteine.

Desi proteinele sunt importante pentru procesele de dezvoltare si refacere, cantitatea de care avem nevoie este deseori exagerata. Adevarul este ca daca mananci o mare varietate de produse de origine vegetala, este practic imposibil sa dezvolti o deficienta proteica. Quinoa, leguminoasele, lintea, semintele si chiar broccoli contin cantitati suficiente. Nivelul de proteine din sange la multi vegetarieni poate fi chiar peste limite normale. Si asta doar din plante.

  1. Vegetarienii au deficiente de vitamine si minerale.

Daca alegi alimente dense nutritiv, nu ai cum sa dezvolti deficiente. Verdeturile sunt bogate in calciu, leguminoasele au mult folati, semintele contin acizi grasi omega-3 — si lista poate continua. Cam tot ce iei din produsele de origine animala poti lua si din cele de origine vegetala.

Singura exceptie este vitamina B-12. Sunt multe argumente in acest sens (cum ar fi degradarea solului), insa detaliile nu sunt importante. Este mai sigur sa iei aceasta vitamina sub forma de supliment.

  1. Este greu sa devii vegetarian.

Este greu sa faci o schimbare, mai ales una de natura alimentara. Majoritatea dintre noi au dezvoltat obiceiuri de-a lungul a multi ani de actiune repetitiva. Daca incerci sa schimbi totul dintr-o data si sa devii brusc vegetarian, probabil te vei chinui.

Dar daca renunti la ideea de a avea o alimentatie perfect vegetariana si faci doar modificari mici, treptate, brusc totul devine mai usor. Poti incepe cu un smoothie verde la micul dejun, si cand simti ca e momentul, faci niste schimbari si la masa de pranz. Daca o faci in ritmul tau, totul va decurge firesc.

  1. Nu prea ai ce sa mananci in afara de salate.

Pentru multe persoane niciun meniu nu e complet daca nu are carne. Cand devii vegetarian, relatia ta cu mancarea se schimba. Descoperi ca sunt multe gusturi pe care le poti experimenta. Daca esti in pana de idei, gasesti pe internet mii de site-uri si blog-uri cu retete sanatoase si delicioase.

vegetarian

Sursa foto : http://goo.gl/M6sjmf

  1. Sportivii de performanta nu pot fi vegetarieni.

Sunt multi sportivi de performanta care devin vegetarieni. Printre avantaje se numara recuperarea mult mai rapida, mai putine inflamatii si mai multa energie.

Alimentatia vegetariana nu te impiedica sa practici un sport de performanta si putem da exemplele unor sportivi precum Rich Roll (participant si finalist printre primii participanti ai campionatului sportiv de testare a limitelor Ultraman), Brendan Brazier (maratonist, printre multe altele), Tim Shieff (alergator),  Patrik Baboumian (competitor de forta), si Mac Danzig (luptator de MMA= arte martiale mixte). Exista si cazuri mult mai celebre, precum Carl Lewis sau Martina Navratilova care au castogat cele mai multe trofee si medalii fiind vegetarieni convinsi.

  1. Este costisitor.

Poate fi costisitor doar daca mananci alimente organice, gourmet sau pseudo-cereale. Dar daca te organizezi bine si stii de unde sa-ti faci cumparaturile, o alimentatie vegetariana poate fi foarte accesibila. Poti cumpara in cantitati mari linte, leguminoase si cereale integrale, care vor costa astfel mai putin, sau poti lua la oferta multe produse proaspete din piata. Pe termen lung ai de castigat si pentru ca nu vei avea cheltuieli medicale.

  1. Vegetarianismul nu poate fi aplicat la scara larga.

S-a vehiculat ideea ca nu ar exista suficient de mult pamant de cultivat pentru a sustine o lume intreaga de vegetarieni. E bine ca oamenii gandesc la scara mare, dar ce pierd din vedere este faptul ca cea mai mare parte din culturile plantate in prezent sunt folosite ca hrana pentru animalele pe care le consumam. Daca scade consumul de animale, va fi mai multa hrana pentru oameni, se vor folosi mai putin pamant, apa si energie. De fapt sunt studii clare care arata ca hrana pamantului care hraneste un carnivor, ar putea hrani 13 vegetarieni.

Sursa utilizata:

http://www.mindbodygreen.com/0-17304/8-things-people-get-wrong-about-veganism.html

Like Share Share Tweet13294 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: mituri, proteine, vegetarian, vitamine,

Comentarii recente:
m07 March 2015 06:19Raspunde

Un articol absolut excelent!!!

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

11 moduri de a stimula producţia de serotonină din creier (în mod natural)

11 moduri de a stimula producţia de serotonină din creier (în mod natural)

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE