Diete

Glutationul: antioxidantul suprem

Cercetatorii din domeniul sanatatii au recunoscut demult importanta biologica a antioxidantilor. Datorita abilitatii acestora de a inhiba oxidarea si peroxidarea, acesti compusi importanti - prezenti in majoritatea alimentelor intregi - ne furnizeaza numeroase beneficii pentru sanatate. Ne apara celulele de deteriorare si de afectiuni degenerative, micsoreaza ridurile si mentin textura pielii, reduc incidenta arsurilor solare si multe altele.

Desi majoritatea oamenilor cunoaste destul de bine cei mai des intalniti antioxidanti, precum vitaminele C si E, exista un antioxidant relativ necunoscut in afara comunitatii de cercetatori: glutationul. In ciuda obscuritatii sale insa, glutationul este probabil cel mai important antioxidant dintre toate.

De ce este glutationul important?

Ca si alti antioxidanti, principalul rol al glutationului este sa ne protejeze celulele de deteriorare oxidativa si peroxidativa, care include dezactivarea radicalilor liberi (atomi instabili, ioni sau molecule care, lasate necontrolate, ne pot afecta grav ADN-ul si membranele celulare). O deficienta severa de glutation poate duce la probleme cardiovasculare si inflamatorii, cancer, oboseala musculara, disfunctii ale ficatului si afectiuni legate de procesul de imbatranire, precum Parkinson si Alzheimer.

Spre deosebire de alti antioxidanti, insa, glutationul este intracelular. Acest lucru inseamna ca el se afla "in interiorul celulelor," conferindu-i unica abilitate de a maximiza activitatea tuturor celorlalti antioxidanti. Cu alte cuvinte, glutationul nu numai ca furnizeaza beneficii de sine statator, dar optimizeaza si amplifica si beneficiile de sanatate furnizate de ceilalti antioxidanti. Aceasta abilitate reduce dezintegrarea continua a celulelor ca urmare a infectiilor, cancerului, a stresului oxidativ si a radicalilor liberi. Din acest motiv, glutationul este deseori numit "antioxidantul suprem".

glutationul sparanghel

Stimularea productiei de glutation

Glutationul este produs in mod natural de corp si se gaseste in toate celulele noastre. Din pacate, insa, alimentatia deficitara, toxinele, poluarea, stresul, medicamentele, varsta si multi alti factori interni si externi contribuie la epuizarea nivelului nostru de glutation. In plus, cand acumularile de toxine devin foarte mari, corpul isi pierde capacitatea de reciclare a glutationului existent, ducand deseori la o deficienta.

Pentru a remedia aceasta problema, multi dintre noi apelam la suplimente cu glutation pentru a compensa lipsa acestui antioxidant esential. Insa, cele mai multe suplimente cu glutation au o biovalabilitate scazuta si, in cele mai multe cazuri extreme, pot afecta productia corpului de glutation natural. De aceea, daca doresti sa-ti maresti nivelul de glutation, este recomandabil sa consumi alimente intregi, care s-au dovedit a fi foarte bune pentru stimularea producerii de glutation, asa cum sunt turmericul, usturoiul, broccoli, sparanghelul, avocado sau nucile.

Surse:

http://www.fitday.com

http://www.huffingtonpost.com

http://undergroundhealthreporter.com

http://lifewithnature.com

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#antioxidant #efecte #herbal snuff #irigare #pasta de tahini #stimulare

Ce au mai parcus alti cititori...

12 beneficii fantastice ale humusului

12 beneficii fantastice ale humusului

Ce efecte crezi ca are consumul de 6 catei de usturoi copt pe zi asupra sanatatii?

Ce efecte crezi ca are consumul de 6 catei de usturoi copt pe zi asupra sanatatii?
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.