meniu
Corp

6 deficienţe nutriţionale care se pot vedea pe fata ta

Prea multe alimente procesate si prea putine legume si fructe pot duce la dezvoltarea unor deficiente nutritionale, indiferent de cat de mult mananci. Chiar si cand ai o dieta echilibrata poti duce lipsa de anumite vitamine si minerale. Pentru a depi

O alimentatie prea bogata in alimente procesate si saraca in legume si fructe poate duce la dezvoltarea unor deficiente nutritionale, indiferent de cat de mult mananci. Chiar si in cazul unei diete echilibrate pot fi pierdute din vedere anumite vitamine si minerale.

Pentru o depistare corecta a unor eventuale deficiente trebuie efectuate in mod regulat analize medicale. Pana atunci, poti consulta oglinda!

Cand corpul sufera de urma lipsei unor nutrienti, acest lucru se reflecta pe piele, mai exact, pe fata.

Iata ce ar trebui sa urmaresti data viitoare cand te admiri in oglinda.

1. Deficienta de vitamina B12

Deficienta de vitamina B12 este frecventa printre vegani pentru ca este o vitamina prezenta de obicei in produsele de origine animala. Lipsa acestui nutrient duce la o paloare a fetei.

Alte simptome includ oboseala, lipsa poftei de mancare, senzatia de lipsa de aer si diareea.

Pentru tratarea eficienta a deficitului de vitamina B12, se poate completa dieta cu cateva suplimente de calitate.

2. Deficienta de vitamina C

Dupa cum bine se stie, vitamina C joaca un rol vital in corp. Ea intareste sistemul imunitar, ajuta la vindecarea ranilor si mentine oasele sanatoase.

Deficienta grava de vitamina C poate duce la sangerarea gingiilor. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te ingrijorezi daca iti sangereaza putin gingiile dupa periajul dentar sau dupa utilizarea atei dentare. Iti poti face griji cand observi ca gingiile devin foarte sensibile. Verifica si prezenta altor semne de lipsa de vitamina C, cum ar fi vindecarea lenta a ranilor, parul uscat si pete rosii pe piele.

deficiente nutritionale

Surse de vitamina C sunt fructele de orice fel, cartofii, ardeii grasi, broccoli, spanacul sau suplimentele cu vitamina C.

Doza zilnica recomandata de vitamina C este de 75 mg pentru femei si 90 mg pentru barbati insa nevoia reala a organizmului este mult mai mare.

3. Deficienta de iod

Ochii umflati pot indica o lipsa de iod. Studiile asociaza lipsa de iod cu hipotiroidismul.

Persoanele cu deficit de iod au si unghii casabile, piele uscata si iau usor in greutate.

Surse alimentare de iod includ fructele de merisor, algele kelp, fasolea neagra si capsunile.

4. Deficienta de omega 3

Pielea este mai uscata sau cu pete in special iarna. Daca, insa, este mai uscata decat in mod normal, poate indica o lipsa de acizi grasi omega 3. Deficienta de acizi grasi omega 3 favorizeaza si aparitia ridurilor.

Semintele de chia, de in si nucile sunt surse bune de omega 3.

5. Deficienta de fier

Buzele palide sunt un simptom al lipsei de fier, alaturi de oboseala, raceli frecvente, dureri la nivelul plamanilor si al limbii.

Carenta de riboflavina (vitamina B2) este si ea manifestata prin buze crapate si dureroase. O sursa buna de riboflavina o reprezinta migdalele.

In ceea ce priveste fierul, acesta se gaseste mai ales in leguminoase, nuci, spanac sau se poate consuma sub forma de suplimente.

6. Deficienta de biotina sau vitamina B7

Parul spune multe despre sanatatea corpului. Parul prea uscat sau prea subtire poate indica o lipsa de biotina. Conform unui studiu recent, patru din zece femei care prezentau pierderea parului sufereau de deficit de biotina.

Biotina este prezenta in ovaz, migdale, cereale integrale sau se poate consuma sub forma de suplimente.

Sursa utilizata: https://www.care2.com/greenliving/6-nutrient-deficiencies-that-show-on-your-face.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#fata #deficiente nutritionale #vitamine si minerale

Ce au mai parcurs alti cititori...

Cum sa citesti fetele in 6 pasi simpli

Cum sa citesti fetele in 6 pasi simpli

Adevăratele motive ale căderii parului

Adevăratele motive ale căderii parului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.