Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Minte

Cum să renunți ușor și definitiv la obiceiurile negative pentru a-ți atinge obiectivele

Toată lumea vrea să înceapă câte un nou obicei lunea sau la început de lună, dar niciodată acum, aici. Descoperă câteva acțiuni simple care să te ajute să renunți definitiv la obiceiurile negative pentru a-ți atinge obiectivele.

Nu contează cât de puțin faci pentru a schimba un obicei pe care îl ai deja sau ca să îți creezi un nou obicei, impactul acestei schimbări va face o mare diferență în viața ta. Cu toții avem o centură de unelte plină de obiceiuri pe care le punem în practică fără să le mai chestionăm motivația sau rezultatele, cum ar fi spălatul dinților în fiecare dimineață și duș riguros să nu mirosim (cel puțin sper că acestea sunt și printre obiceiurile tale… altfel *eeew*). Cu toate acestea, avem și o centură de unelte plină de obiceiuri care nu ne servesc și, în esență, ne împiedică să ne creștem calitatea vieții.

Toată lumea vrea să înceapă câte un nou obicei lunea sau la început de lună, niciodată schimbarea nu e abordată acum, aici. De ce? Două potențiale motive: încă lucrezi la voința ta pentru a face schimbarea, dar în același timp vrei să trăiești în „locul rău” încă puțin, căci acel „loc rău” are adesea „ciocolată”.

Să luăm exemplul eternelor diete… E luni și ești 100% acolo, plină de energie și exuberanță, hotărâtă ca cele 10 kilograme în plus să devină istorie urgent! Te trezești cu o oră mai devreme, te duci la sală sau la covorașul de yoga sau mergi la o plimbare lungă și alertă. Revii acasă, faci smoothie-ul sănătos pe care l-ai planificat, introduci noile suplimente pe care le-ai comandat online, stai la meditația de pe YouTube, pregătești salata pentru prânz și începi activitatea zilnică normală… Dar, apoi viața se întâmplă și rutina își intră în drepturi și uiți ce ai planificat și calci pe lângă puțin. Marți dai snooze la alarmă fără să-ți dai seama și intră în acțiune instinctul de conservare: reduci antrenamentul la jumătate, iei o cafea și o brioșă în drum spre casă, sari peste meditație (cine are timp pentru AȘA CEVA azi?) și te grăbești înapoi la programul normal. Miercuri renunți la antrenament, îți promiți doar că vei mânca ceva sănătos la prânz, sigur găsești tu ceva… Joi deja nu îți mai bați capul, programul tău e și așa prea stresant ca să mai adaugi stres adițional cu o dietă care oricum nu va da rezultate, că doar de atâtea ori ai ținut diete și nu au avut efect.

Nu e sustenabil pe termen lung… și nici folositor! Cartea Atomic Habits de James Clear (Editura Lifestyle) mi-a schimbat total viața și modul de gândire!

 

Punctele cheie din această carte sunt:

Top 3 idei cu care am rămas din această carte:

Obiceiuri, fie că le iubim sau le urâm, le avem cu toții. Eu obișnuiam să mănânc pe bază de stres. La 15:30 mă găseai făcând raidul frigiderului pentru ceva dulce, pentru că, mama fiind care lucrează de acasă, s-au acumulat destule până la ora aia și e cu adevărat un moment stresant al zilei. La fel mi se întâmpla și când mă certam cu soțul, o zi grea la birou sau o zi grea ca părinte... mâncam. Niciodată bețișoare de morcov sau budinci de chia cu lapte vegetal, ci dulciuri pline de zahăr, care mă făceau să simt un val de energie (zahărul din sânge pompează chef de muncă prin organism), dar care mă lăsau complet epuizată când zahărul era complet procesat și eliminat și apărea o senzație de oboseală care chiar mă speria, simțeam că nu mai am energie pentru nimic, că îmi vine să adormi pe loc, că nu mă pot concentra pe nimic, și iar mai băgam ceva dulce. Ceea ce aducea suplimentar stres legat de propria greutate și imaginea mea. Deci, ce am făcut? Am mâncat!

Acesta nu era un obicei care mă făcea să mă simt extraordinar și să am o părere bună despre mine, așa că a trebuit să învăț „cum” pot schimba această acțiune și, în schimb, să creez un obicei pozitiv pentru atunci când eram stresată. Pentru mine, aceasta a însemnat crearea unei rutine de pauze la ore fixe, o sesiune de meditație în plină zi sau să mă duc la toaletă (singură! știm cum e să lucrezi de acasă alături de un copil mic) pentru o perioadă mai lungă ca să mă împământez și să respir.

Poate că obiceiul tău nu este legat de stres sau de alimentația emoțională, este posibil să ai obiceiul de a-ți roade unghiile (și pe acesta îl am!) sau de a bea/ fuma atunci când ești stresată sau alte obiceiuri care te împiedică în prezent să îți atingi obiectivele. Așadar, dacă și tu ai un obicei prost de care vrei să scapi, cartea mai sus menționată sigur te va da pe spate. Până atunci însă îți ofer câteva instrumente care să te ajute să faci chiar și cele mai mici modificări începând chiar de astăzi. Iată pe scurt cum putem crea un obicei pozitiv care să ne schimbe viața și să ne ajute să ne atingem obiectivele.

1. Definește-ți motivația - de ce vrei să creezi un nou obicei pozitiv sau să renunți la un obicei negativ?

Înainte de a începe să creezi obiceiuri pozitive, este important să decizi cum vrei să te simți. Care este „genul de persoană” care vrei să fii? Cum vrei să fii tu în viața ta? Scrie pe o foaie câteva obiceiuri bune pe care vrei să le dezvolți și unele obiceiuri rele pe care vrei să le înlocuiești. Apoi notează cum aceste schimbări îți vor impacta viața. Cine vei fi tu odată ce vei scăpa de acele obiceiuri negative? Vrei să fii mai în formă și mai puternică? Vrei să fii mai liniștită acasă? Vrei să crezi în tine?

2. Găsește-ți indiciile - ce îți declanșează obiceiul negativ pe care vrei să îl schimbi?

Fiecare obicei are un declanșator. Pentru a schimba obiceiul, trebuie să descoperi ce anume îl declanșează, când, unde și de ce. Ce declanșator al obiceiului dorești să schimbi? Pentru mine era un moment al zilei sau sentimentul de stres. Aruncă o privire la ceea ce te determină să ai acel obicei care nu îți aduce nici un beneficiu.

Ia-ți timp să te gândești la modul în care reacționezi la declanșator. Care este acel lucru pe care îl faci mereu atunci când te simți într-un anumit fel sau când ai acel declanșator? Poate că obiceiul tău este un pahar de vin când intri pe ușă după o zi de muncă. Declanșatorul tău este intrarea în casă, trecerea prin ușă, acțiunea ta este să bei vin.

3. Găsește acțiuni noi care să schimbe modul în care te simți - cu ce poți înlocui declanșatorul obiceiului negativ pe care vrei să îl schimbi?

Aruncă o privire asupra acțiunii pe care o poți substitui acțiunii vechi care tot te ajută să te simți cum îți dorești să te simți. În cazul meu, am vrut să mă simt bine și zahărul făcea asta excelent, cel puțin pentru o vreme. Am înlocuit acest lucru cu meditația și jurnalizarea și acordându-mi puțin timp de liniște prin meditație. Aceste acțiuni mi-au dat același sentiment de „bine”, dar eliminând sentimentul de vinovăție ulterior.

Ce acțiune poți face în locul obiceiului pe care îl ai în prezent? Poate afirmații pozitive care să te ajute să ai mai multă încredere în tine? Poate vrei să faci mișcare și atunci îți setezi o alarmă care să stea de partea opusă a camerei, astfel încât să trebuiască să te ridici pentru a apăsa butonul de amânare - ceea ce înseamnă că te-ai ridicat în picioare și deci poți face puțină mișcare? Care este noua ta acțiune?

4. Fă totul ușor - cum te poți organiza pentru a-ți facilita implementarea noilor obiceiuri pozitive?

Nu complica lucrurile, fă să-ți fie ușor să implementezi aceste noi obiceiuri în viața ta. Pentru mine, a fost să nu mai cumpăr dulciuri. Poate pentru tine este să bei un pahar cu apă cu lămâie dintr-un pahar elegant, din cristal, sau sau să îți pregătești echipamentul de antrenament cu o seară înainte, să observi când ești stresată și să faci 10 flotări sau genoflexiuni (cel mai rapid mod de a schimba starea de spirit este prin mișcare) sau să îți găsești un partener de responsabilizare. Fă totul să fie ușor și atractiv pentru tine, astfel încât să nu poți să nu îți respecți promisiunile pe care ți le-ai făcut.

5. Lasă indicii la îndemână - cum poți face să îți reamintești de obiceiul nou dorit și să acționezi în direcția implementării lui?

Să spunem că vrei să bei mai multă apă de-a lungul zilei, să te hidratezi mai mult (și la acest obicei lucrez intens!), dar uiți mereu de apă. Dacă vei vedea peste tot prin casă sticle de apă, pahare cu apă, îți vei reaminti de obiectivul tău și vei consuma apa respectivă. Indiferent de obiceiul pe care vrei să-l înlocuiești sau pe care vrei să îl introduci, asigură-te că ai pus în mediul tău suficiente indicii care să îți aducă aminte de schimbarea pe care vrei să o faci. Îți va fi mai ușor să te ții de ceea ce ți-ai propus!

De exemplu, dacă vrei să urmezi un program de detoxifiere dar nu știi de unde să începi, uite aici un program super simplu și la îndemâna ta Programul de Detoxifiere în 5 zile Your Super.

Tot pe blog vei găsi multe provocări care te vor ajuta să adopți un stil de viață sănătos, în cazul în care acesta este unul dintre obiectivele tale.

6. Recompensează micile reușite - cum poți să te încurajezi să continui?

Împarte obiectivul tău - obiceiul pozitiv - în acțiuni mici, ușoare, care cumulate duc la rezultatul dorit. Apoi, de câte ori reușești să transformi una dintre aceste acțiuni într-un obicei, recompensează-te! Dacă nu te recompensezi cu ceva fizic, palpabil, cel puțin uită-te în oglindă și spune-ți: Bravo! Îmi place de mine, sunt mândră de mine astăzi, pentru că am reușit. Merit să mă relaxez, să celebrez… pentru asta! 

Toate aceste mici reușite te vor face să te simți mai bine și te vor impulsiona să continui să faci schimbări în direcția potrivită!

 

Articol scris de Patricia Lidia - comunitatea VVV

Patricia Lidia este programator, scriitor și coach în idei și creativitate. Ce altă meserie ar fi mai potrivită pentru a înțelege algoritmii acestor platforme de care ne folosim zilnic, decât un programator, și ce altă meserie ar fi potrivită pentru a crea content creativ decât un scriitor și coach? 

Patricia a înțeles că pentru ca o afacere să funcționeze corect, pe lângă faptul că trebuie să fii mereu la curent cu noile trenduri în business, trebuie să ai grijă și de tine, astfel că ea te poate ajuta prin tehnici de meditație, Reiki și mindfulness pentru ca tu să fii bine din toate punctele de vedere și să ai succes din toate punctele de vedere. 

Pe Patricia o poți găsi aici:

Website | Instagram

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#obiceiuri negative

Ce au mai parcurs alti cititori...

Panoul dorințelor și vizualizarea ca instrumente de manifestare a dorințelor

Panoul dorințelor și vizualizarea ca instrumente de manifestare a dorințelor

Despre relații toxice, forme de abuz, anxietate și situații fără ieșire. Interviu cu Emil Ghercă, coach de relaționare sănătoasă și dezvoltare personală

Despre relații toxice, forme de abuz, anxietate și situații fără ieșire. Interviu cu Emil Ghercă, coach de relaționare sănătoasă și dezvoltare personală

Cum să faci o listă de cumpărături inteligentă și completă

Cum să faci o listă de cumpărături inteligentă și completă
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.