Multe persoane sustin ca se nasc cu o abilitate intuitiva de a percepe dincolo de propriile simturi, lucru mentionat destul de clar si in multe texte cu invataturi stravechi. Desi afirmatia in sine nu inseamna in mod necesar ca este si adevarata, exista in prezent si multe dovezi stiintifice care sa confirme aceasta abilitate.
The Art of Living (Arta de a trai), o miscare educationala si umanitara ce desfasoara activitati de gestionare a stresului si furnizeaza diverse alte servicii, este de parere ca aceste abilitati intuitive native sunt mai vizibile si mai ‘vii’ la copii, “care au inca mintea limpede, mai putin incarcata si mai in ton cu natura.”
Programul Art of Living incearca sa ajute copiii sa-si descopere abilitatile intuitive native care, dupa cum arata miscarea, sunt “demonstrate prin faptul ca vad culori, citesc texte si identifica imagini in timp ce isi tin ochii inchisi.” Ei cred ca multe facultati enigmatice si profunde sunt in forma latenta in orice copil. Pentru a le scoate la iveala si a le consolida, mintile au nevoie de o hrana si educatie adecvate. Aici intervine programul de dezvoltare a Intuitiei oferit de Art of Living.
Programul ajuta copiii cu varste cuprinse intre 8 si 18 ani:
- Sa-si imbunatateasca intuitia
- Sa-si intareasca abilitatile senzoriale
- Sa-si imbunatateasca constientizarea si previziunea
- Sa-si mareasca increderea
- Sa-si inlature teama de necunoscut
- Sa-si dezvolte creativitatea si inteligenta
Dobandesc toate acestea prin cateva tehnici de activare a creierului, dar si prin meditatie si relaxare. Durata unui curs este de doar 2 zile, iar o sesiune tine 2.5 ore in fiecare zi.
Fondatorul programului este Gurudev Sri Sri Ravi Shankar, un lider al activitatilor umanitare si ambasador al pacii, detinator al unor inalte titluri onorifice civile in locuri ca Mongolia, Columbia si Paraguay, rector al Universitatii Sri Sri si Coordonator al Controlului de Calitate in cadrul Comitetului de Certificare Yoga, India.
Importanta si necesitatea activitatii
Educatia in vederea dezvoltarii emotionale si intuitive lipseste in prezent din sistemele educationale conventionale. Acest lucru este o mare problema si poate explica de ce atatia oameni au dificultati in a-si exprima emotiile cand ajung la varsta adulta. Copiii trec prin scoala fara sa vorbeasca despre emotiile lor si fara sa invete sa-si asculte vocea interioara a intuitiei.
Obisnuiti sa primeasca in mod constant de la altii instructiuni, sa li se spuna ce sa faca si cum sa gandeasca, copiii invata sa delege sarcina gandirii la nivel superior figurilor cu autoritate si nu invata sa gandeasca singuri. Apoi nu mai reusesc sa-si identifice propriile dorinte. De aceea acest tip de programe sunt atat de importante - pentru ca se adreseaza unor abilitati atat de importante si atat de des neglijate intr-o etapa de evolutie critica in dezvoltarea unui copil.
Psihicul uman are nevoie de stimulare intr-o varietate de domenii, iar institutiile publice de invatamant inca nu reusesc sa o furnizeze, de aceea acest tip de programe sunt atat de utile si necesare. Este crucial pentru copii sa dezvolte un simt sanatos al respectului fata de ei insisi si fata de altii, iar sistemele noastre scolare in prezent nu reusesc sa faca acest lucru.
Cateva dintre tehnicile invatate de copii sunt simple. Sa luam respiratia, de exemplu: cu ajutorul unei respiratii adecvate un copil invata sa treaca peste anumite emotii negative ca frustrarea, gelozia, iritarea si teama. Unde ar mai putea un copil sa invete sa depaseasca aceste emotii care apar, cel mai adesea, in viata lor de zi cu zi, in special la scoala? Cu siguranta multe probleme de comportament din cadrul unui colectiv au legatura cu lipsa abilitatilor de gestionare a stresului.
Prin participarea la aceste programe la o varsta frageda, copiii pot invata despre valori morale si auto disciplina. Isi pot dezvolta o personalitate sanatoasa, bine conturata si invata sa faca fata in mod eficient unor aspecte ce tin de relatiile si viata lor de zi cu zi: sport, examene, scoala, munca etc, totul va deveni mai usor de infruntat. Si poate cel mai important este ca vor invata sa se iubeasca pe sine.
Dr. Kelly M. Flanagan, psiholog clinic, explica importanta identificarii propriilor noastre dorinte si dezvoltarea capacitatii de a ne asculta propria voce interioara intr-un articol in care subliniaza necesitatea invatarii folosirii cuvantului “nu”:
"Cand nu putem sa spunem “Nu” devenim ca niste bureti pentru sentimentele celor din jur si in cele din urma ne vom satura de nevoile altora in timp ce propriile noastre nevoi sunt abandonate si dispar.
Incepem sa ne traim viata dupa cum ne impun altii in loc sa o facem asa cum ne indeamna inima. Ii lasam pe toti ceilalti sa ne spuna ce poveste de viata sa traim si incetam a mai fi autorii proprilor vieti. Ne pierdem vocea - ne pierdem dorinta plantata in suflet si modul unic in care am putea sa ne traim acea dorinta in lume. Ajungem sa fim folositi de lume in loc sa fim folositori lumii. "
Invatand sa-si asculte inimile, copiii invata si sa se analizeze. Invata sa spuna "nu" acelor lucruri cu care nu rezoneaza si, implicit, sa spuna "da" acelor lucruri cu care o fac. Ce dar mai de pret le-am putea oferi copiilor daca nu pe acesta? Capacitatea de a alege ce este bine si ce nu pentru ei!
Sursa utilizata: http://www.collective-evolution.com/2016/03/02/see-why-how-this-school-teaches-kids-to-see-with-their-eyes-closes
Aveti foarte mare grija cu acest gen de cursuri care se fac in Romania - sunt o sarlatanie curata (cel putin alea pentru adulti). Marca MK - sper sa intelegeti mesajul. Sunt convinsa ca oricine s-ar juca putin cu un copil si l-ar pacali ca are puteri magice si poate vedea chiar daca are ochii legati, va reusi intr-adevar sa-l faca sa vada si fara sa dea sute de euro unei sarlatance sa-l invete acest lucru.