“Daca nu suntem dispusi sa ne incurajam copiii sa se apropie de natura si sa o aprecieze, nu ne putem astepta ca ei sa o iubeasca si sa o protejeze.” – David Suzuki
Umanitatea si-a pierdut legatura cu Pamantul. Ca specie, suntem mult prea detasati cand vine vorba de abuzul care are loc contra mediului. Desi cei mai multi dintre noi se opun distrugerii padurilor si poluarii apelor, continuam sa permitem ca aceste lucruri sa se intample. Ne pasa dar nu atat de mult incat sa facem ceva pentru a opri toate aceasta nebunie. De ce? Pentru ca ne-am pierdut legatura cu natura. Din pacate, nu mai simtim suferinta planetei. Strigatele sale de protest ne lasa reci. De multe ori, urechile noastre sunt amortite de societatea moderna si de capcanele pragmatismului economic.
Avem o raspundere fata de generatiile viitoare, sa ne asiguram ca nu fac si ei greseala pe care am facut-o noi, rupandu-ne de pamant. Copiii nostri trebuie sa invete sa inteleaga natura daca specia umana isi doreste sa repare raul pe care si l-a facut singura.
Tinerii sunt viitorii protectori si pazitori ai planetei, iar soarta Pamantului e in mainile lor. Singura cale prin care copiii pot avea o conexiune adevarata cu natura este prin contactul direct cu aceasta. Educatia scolara nu trebuie desfasura doar in clase. Nu ii putem invata pe copiii nostri despre plante, animale, pietre si izvoare doar din carti si calculatoare. Trebuie sa ia contact cu lumea reala. Trebuie sa iasa cat mai mult din clasa si sa invete printr-o expunere directa la mediul inconjurator.
Copiii au nevoie sa fie liberi sa exploreze si sa descopere lumea. Si nu este vorba aici despre una-doua excursii sau drumetii pe an sau despre o tabara scolara… Este vorba despre o adevarata revolutie in educatie, care sa permita copiilor sa petreaca in mod regulat cat mai mult timp in aer liber, in afara salilor de curs traditionale.
Una dintre cele mai mari probleme ale sistemului educational este ca, pentru a invata, copiii trebuie sa intelectualizeze totul. Credem ca nu pot invata nimic important daca nu pot demonstra cu creionul pe hartie ca au asimilat conceptele cuprinse in curriculum scolar. Ceea ce institutiile de invatamant nu inteleg este ca experienta practica de viata ii invata pe copii lucruri mult mai importante decat orice profesor.
Raurile, muntii si pasarile ne pot invata multe, insa elevii nici macar nu incearca sa inteleaga limba pe care o vorbesc. Daca am fi invatat sa le ascultam limba, le-am fi protejat si aparat cu orice pret mediul in care traiesc.
Scolile ar trebui sa ii invete pe copii ca plantele au constiinta. La Federatia Damanhur din Piedmont, Italia, plantele au fost invatate sa se exprime prin muzica. Plantelor li s-a conectat de frunze un electrod cuplat cu un Midi sintetizator si astfel au putut sa-si compuna propria muzica. Plantele controleaza atat tonalitatea cat si ritmul, doar instrumentul este selectat de sintetizator. Puteti vedea cum plantele canta, urmarind acest video:
Experimentele desfasurate in anii 1970 de Cleve Backster, un fost specialist poligraf de la CIA au aratat ca plantele pot comunica telepatic. Backster a conectat o planta de interior obisnuita la un poligraf pentru a-i testa reactia la diversi stimuli. Dupa ce a stabilit o linie de referinta pentru citirea la poligraf, Backster a inmuiat una dintre frunzele plantei intr-o ceasca cu cafea fierbinte, dar acul poligrafului nu s-a miscat. S-a gandit ca planta va reactiona daca va arde una dintre frunze cu un chibrit. De indata ce si-a stabilit aceasta intentie in minte, acul poligrafului s-a miscat vizibil si cu putere dintr-o parte in cealalta. Backster nici nu se miscase de pe scaun. Nici nu pusese mana pa chibrituri. Cumva, planta a simtit intentia de a-i face rau. Backster a repetat experimentul si a descoperit ca planta nu reactiona daca doar se prefacea ca ii face rau, ci doar atunci cand avea intentia clara de a-i arde frunzele.
Fascinat de aceasta descoperire, Backster si-a continuat cercetarile despre telepatia plantelor. A initiat un alt experiment in cadrul caruia a pus niste creveti Artemia intr-un vas suspendat deasupra unei cratite cu apa clocotita. El a configurat sistemul astfel incat crevetii sa cada in oala la un anumit interval de timp, dupa cateva ore. Intr-o alta camera, departe de sistemul improvizat, dar in aceeasi cladire, a conectat o planta la un poligraf si i-a setat linia de referinta pentru citire. Backster a plecat apoi din laborator si a lipsit mai multe ore. La intoarcere, a descoperit o crestere intensa a activitatii poligrafului exact la momentul la care crevetii fusesera programati sa-si gaseasca moartea in apa clocotita. Din pacate, cercetarile lui Backster au fost luate in deradere de comunitatea stiintifica si acest domeniu de cercetare a ramas in mare parte prea putin cunoscut.
Avem inca multe de descoperit despre natura. Un lucru este sigur – aceste experimente sunt dovada clara a faptului ca suntem cu totii conectati la o constiinta universala. Este crucial ca toti copiii sa poata stabili o relatie cu natura daca vrem ca ei sa invete sa ia atitudine fata de nedreptatea comisa contra mediului, in loc sa o trateze cu indiferenta. Trebuie sa ne schimbam modul de a ne educa copiii astfel incat sa putem mentine sustenabilitatea vietii pe aceasta planeta pentru toate generatiile care vor veni.
Sursa utilizata: https://wakeup-world.com/2016/05/03/why-education-must-come-back-to-nature/