AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

10 beneficii ale ceaiului verde demonstrate stiintific

Ceaiul verde este una dintre cele mai sanatoase bauturi de pe planeta. Este bogat in antioxidanti si nutrienti cu influente puternice asupra corpului, printre care o functie a creierului imbunatatita, pierderea grasimii, un risc redus de cancer si multe alte beneficii incredibile.

Iata 10 beneficii ale ceaiului verde care au fost confirmate de studii stiintifice.

1. Ceaiul verde contine diversi compusi bioactivi care imbunatatesc sanatatea

Ceaiul verde este bogat in polifenoli precum flavonoide si catehine, care actioneaza ca niste antioxidanti puternici. Aceste substante pot reduce formarea radicalilor liberi in corp, protejand celulele si moleculele de efectul lor negativ. Acesti radicali liberi sunt cunoscuti pentru rolul lor in imbatranire si in tot felul de boli. Unul dintre cei mai puternici compusi din ceaiul verde este antioxidantul Epigallocatechin Gallate (EGCG), care, conform studiilor, poate trata multe boli si este unul dintre motivele pentru care ceaiul verde manifesta proprietati medicinale atat de puternice.

Ceaiul verde contine si cantitati mici de minerale importante pentru sanatate. Ceaiul verde ar trebui ales sa fie de buna calitate, pentru ca cel de o calitate inferioara poate contine un nivel excesiv de fluor. Dar chiar si in cazul unui ceai verde de o calitate inferioara, beneficiile vor depasi orice alt dezavantaj.

2. Compusii din ceaiul verde pot imbunatati functia creierului si te ajuta sa fii mai destept

Ceaiul verde nu numai ca te tine treaz, dar te poate face mai destept. Ingredientul activ principal este cafeina, un cunoscut stimulant. Nu contine la fel de multa cafeina precum cafeaua, insa contine suficient de multa pentru a produce aceleasi efecte de “tremurat” asociate cu consumul excesiv de cafeina.

Cafeina blocheaza un neurotransmitator inhibitor din creier numit adenozina. Astfel, aceasta mareste activarea neuronilor si concentratiile de neurotransmitatori printre care dopamina si norepinefrina. Cafeina a fost intens studiata anterior si a dovedit ca produce imbunatatiri in diferite aspecte ale functionarii creierului, printre care o mai buna dispozitie, atentie marita, viteza de reactie si memorie mai bune.

Cu toate acestea… ceaiul verde nu contine numai cafeina. Mai contine si un amino acid L-teanina, care poate trece de bariera sange-creier. L-teanina mareste activitatea neurotransmitatorului inhibitor GABA, ceea ce are efecte de combatere a anxietatii.

De asemenea, mareste dopamina si productia de unde alfa din creier. Studiile arata ca L-teanina si cafeina pot avea efecte sinergetice. Combinatia dintre acestea doua este suficient de puternica pentru imbunatatirea functiei creierului. Din cauza L-teaninei si a unei doze mai mici de cafeina, ceaiul verde poate oferi un alt fel de “tremurat”, mult mai moderat decat cel pe care il provoaca cafeina. Multi oameni declara ca au o energie mai stabila si sunt mai productivi cand beau ceai verde, spre deosebire de atunci cand beau cafea.

3. Ceaiul verde accelereaza arderea grasimilor si imbunatateste performanta fizica

Daca verifici ingredientele unui supliment pentru arderea grasimilor, sunt sanse mari sa gasesti si ceaiul verde printre ele. Acest lucru se datoreaza faptului ca ceaiul verde poate arde grasimile si poate stimula ritmul metabolic, asa cum s-a dovedit in teste controlate pe oameni.  

Intr-un studiu pe 10 barbati sanatosi, ceaiul verde a marit consumul de energie cu 4%. Un alt studiu a aratat ca oxidarea grasimilor a crescut cu 17%, aratand ca ceaiul verde poate mari in mod selectiv arderea grasimilor. Trebuie, insa, mentionat ca unele studii facute pe ceaiul verde nu au demonstrat niciun fel de crestere a metabolismului, astfel incat efectele pot depinde de fiecare persoana in parte.

Cafeina insasi a dovedit in studii ca poate imbunatati performanta fizica prin mobilizarea acizilor grasi din tesuturile grase si prin transformarea acestora in energie utilizabila. In doua studii separate, cafeina a dovedit ca mareste performantele fizice cu 11-12%, in medie.

4. Antioxidantii din ceaiul verde reduc riscul de mai multe tipuri de cancer

Cancerul este cauzat de cresterea necontrolata a celulelor. Aceasta boala este una din cauzele principale de deces din intreaga lume. Este un fapt binecunoscut ca deteriorarea oxidativa contribuie la dezvoltarea cancerului si ca antioxidantii pot avea un efect de protectie. Ceaiul verde este o sursa excelenta de antioxidanti puternici, de aceea nu este surprinzator ca poate reduce cancerul, ceea ce pare ca si face:

  • Cancer la san: O meta-analiza asupra unor studii observationale a descoperit ca femeile care au baut cel mai mult ceai verde au avut un risc cu 22% mai redus de cancer la san, cea mai frecventa forma de cancer intalnit la femei .
  • Cancer de prostata: Un studiu a descoperit ca barbatii care au consumat ceai verde au prezentat un risc cu 48% mai mic de a dezvolta cancer la prostata, cea mai frecventa forma de cancer intalnita la barbati.
  • Cancer colorectal: Un studiu pe 69.710 de femei chineze a descoperit ca cele care au consumat ceai verde au prezentat si un risc cu 57% mai redus de cancer colorectal.

Multiple alte studii observationale arata ca cei care consuma ceai verde au sanse mult mai reduse de a dezvolta diverse tipuri de cancer. Este important de tinut cont de faptul ca laptele adaugat in ceai ii poate reduce din valoarea antioxidanta.

5. Ceaiul verde protejeaza creierul de imbatranire, reducand riscul de Alzheimer si Parkinson

Ceaiul verde nu imbunatateste numai functia creierului pe termen scurt, dar poate proteja creierul si odata cu inaintarea in varsta. Alzheimer este cea mai cunoscuta boala neuro degenerativa la oameni si o cauza principala a dementei. Parkinson este a doua cea mai raspandita boala neuro degenerativa si implica moartea neuronilor care produc dopamine din creier.

Multiple studii au demonstrat efectele de protectie ale catehinelor din ceaiul verde asupra neuronilor, in  experimente facute in eprubeta si pe modele de animale, avand potential de scadere a riscului de Alzheimer si Parkinson.

6. Ceaiul verde ucide bacteriile, ducand la o imbunatatire a sanatatii dentare si la reducerea riscului de infectie

Catehinele din ceaiul verde au si alte efecte biologice. Unele studii au aratat ca acestea pot ucide bacteriile si pot inhiba virusi precum virusul gripal, avand, astfel, potentialul de a reduce riscul de infectii.

Streptococcus mutans este bacteria cea mai daunatoare din gura. Duce la formarea placii si este principalul factor favorizant al cariilor. Conform studiilor, catehinele din ceaiul verde pot inhiba dezvoltarea streptococcus mutans. Consumul de ceai verde este asociat cu imbunatatirea sanatatii dentare si cu reducerea riscului de carii.

Un alt beneficiu de apreciat al ceaiului verde … multiple studii arata ca reduce respiratia urat mirositoare.

7. Ceaiul verde reduce riscul de diabet de tip 2

Diabetul de tip 2 este o boala care a capatat proportii epidemice in ultimii cativa zeci de ani si afecteaza in prezent peste 300 de milioane de oameni din intreaga lume. Boala implica un nivel ridicat de zahar in sange in contextul rezistentei la insulina sau incapacitatea de a produce insulina. Studiile arata ca ceaiul verde mareste sensibilitatea la insulina si reduce nivelul de zahar din sange.

Un studiu efectuat pe japonezi a descoperit ca cei care au baut cantitatea cea mai mare de ceai verde au avut un risc mai scazut cu 42% de dezvoltare a diabetului de tip 2. Conform unei analize efectuate pe 7 studii cu un total de 286.701 de persoane, consumatorii de ceai verde au prezentat un risc de diabet mai mic cu 18%.

8. Ceaiul verde reduce riscul de boala cardiovasculara

Bolile cardiovasculare, printre care  boala cardiaca si accidentul vascular sunt printre principalele cauze de deces din intreaga lume. Studiile arata ca ceaiul verde poate imbunatati unii dintre factorii de risc ai acestor boli. Printre acestia se numara colesterolul total, colesterolul LDL si trigliceridele.

Ceaiul verde mareste semnificativ si capacitatea antioxidanta a sangelui, care protejeaza particulele de colesterol LDL de oxidare, una dintre modalitatile prin care se dezvolta bolile de inima. Avand in vedere efectele benefice ale factorilor de risc, nu este surprinzator ca cei care consuma ceai verde prezinta un risc redus cu 31% de boala cardiovasculara.

9. Ceaiul verde te ajuta sa pierzi in greutate si reduce riscul de obezitate

Avand in vedere ca ceaiul verde poate stimula rata metabolica pe termen scurt, este usor de inteles ca poate ajuta la pierderea in greutate. Mai multe studii au aratat ca ceaiul verde duce la scaderea grasimii corporale, in special in zona abdominala.

Unul dintre aceste studii a fost un test randomizat controlat la care au participat 240 de barbati si femei si a durat 12 saptamani. In acest studiu, grupul care a consumat ceai verde a prezentat o scadere semnificativa in procentul de grasime, greutate corporala, circumferinta taliei si grasimea abdominala. Totusi, unele studii nu arata o crestere semnificativa din punct de vedere statistic a pierderii in greutate, de aceea rezultatele pot varia de la persoana la persoana.

10. Ceaiul verde reduce riscul de deces si prelungeste viata

Desigur, cu totii vom muri in cele din urma. Este un lucru inevitabil. Insa, daca luam in considerare ca ceaiul verde scade riscul de boli cardiovasculare si de cancer, putem concluziona si ca ne ajuta sa traim mai mult. In cadrul unui studiu pe 40.530 de adulti japonezi, cei care au consumat cel mai mult ceai verde (peste 5 cani pe zi) au prezentat cel mai redus risc de a muri pe o perioada de 11 ani:

  • Cazuri de deces din orice cauza: cu 23 % mai scazute la femei, cu 12% mai scazute la barbati.
  • Cazuri de deces din cauza unei boli de inima: cu 31 % mai reduse la femei, cu 22% mai reduse la barbati.
  • Cazuri de deces din cauza unui accident vascular: cu 42% mai scazute la femei, cu 35% mai scazute la barbati.

Un alt studiu pe 14.001 varstnici japonezi cu varste cuprinse intre 65-84 de ani a aratat ca cei care au baut cel mai mult ceai verde au prezentat sanse cu 76% mai reduse de a muri pe perioada studiului de 6 ani.

Sursa utilizata: http://www.care2.com/greenliving/10-health-benefits-of-green-tea.html

Like Share Share Tweet4818 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: antioxidanti, beneficii sanatate, boli cardiovasculare, ceai verde, polifenoli, catehine,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE