AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Câta sare ar trebui sa consumam?

Un amplu studiu international efectuat in 17 tari si recent publicat in Revista de Medicina din New England arata ca recomandarile facute de medici pacientilor lor bolnavi de inima despre sodiu au fost ERONATE.

Sfatul obisnuit dat de majoritatea medicilor occidentali si care se regaseste chiar si in lucrari oficiale – recomanda persoanelor sub 50 de ani sa-si limiteze consumul de sare la maximum 2,300 miligrame pe zi, iar celor peste 50 - la maximum 1,500 miligrame pe zi.

Recentul studiu, efectuat de peste 400 de cercetatori din intreaga lume, a tinut sub observatie 156,424 persoane cu varste cuprinse intre 35 si 70 de ani, locuitori a 628 de orase si sate din Argentina, Bangladesh, Brazilia, Canada, Chile, China, Columbia, India, Iran, Malaezia, Pakistan, Polonia, Africa de Sud, Suedia, Turcia, Emiratele Arabe si Zimbabwe.

Analiza nivelului de sare din urina

In cadrul acestui studiu, cercetatorii au masurat nivelul de sodiu si de potasiu din urina a 101,945 de persoane de pe cinci continente luand mostre dimineata pe stomacul gol. Mostrele au fost analizate si comparate cu fisa medicala si tratamentele medicamentoase ale fiecarei persoane.

Cercetatorii s-au concentrat in special pe istoricul de boli cardiovasculare si deces al subiectilor, coreland nivelul de sodiu si potasiu cu acest istoric al starii lor de sanatate.

Cercetatorii au continuat sa tina sub observatie subiectii pe o perioada medie de 3.7 ani de la prelevarea primelor mostre. Bolnavii de cancer au fost eliminati din studiu, precum si alti factori care favorizeaza aparitia de boli de inima sau chiar de deces.

Cercetatorii au descoperit ca un consum de maximum 3,000 miligrame de sodiu pe zi a determinat o crestere de 27 % a bolilor cardiovasculare si a deceselor. Consumul intre 3,000 miligrame si 6,000 miligrame de sodiu in fiecare zi a scazut riscul de boli cardiovasculare si de deces. Consumul de peste 6,000 miligrame pe zi a dus la o crestere de 15 % a bolilor cardiovasculare si a mortalitatii.

Sa nu uitam ca pornim de la recomandarea comun acceptata de 1,500 miligrame pentru cei peste 50 de ani, si maximum 2,300 miligrame pentru cei de 50 ani sau mai tineri.

Iar concluzia studiului arata ca un consum intre 3,000 si 6,000 miligrame de sodiu pe zi reduce riscul afectiunilor cardiace si decesului in timp ce un consum sub 3,000 si peste 6,000 mareste acest risc. Mai exact, cercetarile au aratat ca un consum peste 7,000 miligrame zilnic mareste semnificativ riscul.

De unde vine greseala?

De ce a ignorat lumea medicala aceste lucruri pana acum? In lucrarea lor, autorii studiului au aratat ca principiile de baza in recomandarile de azi privind consumul de sodiu s-au bazat pe studii pe termen mai scurt si pe subiecti care nu reprezentau populatia larga.

Studiul efectuat recent elimina aceste elemente, permitand o intelegere exacta a cantitatii de sodiu pe care oamenii o consuma, precum si a cantitatii care trebuie consumata, cat este sanatos, cat nu este.

Si pentru ca rinichii guverneaza echilibrul nivelului de sodiu si potasiu in organism, mostrele de urina sunt metoda cea mai buna pentru monitorizarea consumului de sare al unei persoane.

sare

Sursa foto : http://goo.gl/p0nRcB

Si totusi acest lucru este confirmat in studii anterioare

In ciuda acceptiunii ca studii anterioare au sustinut contrariul, un studiu din 2011 efectuat de Scoala de Medicina Albert Einstein a tinut sub observatie peste 360,000 subiecti umani, iar un altul de la Universitatea McMaster din Canada, a tinut sub observatie 4,729 subiecti umani, coreland nivelul de sodiu din corp cu sanatatea lor cardiovasculara.

Aceste studii au aratat ca nivelul de sodiu mai mic de 2,500 miligrame pe zi si 3,000 miligrame pe zi au marit incidenta bolilor cardiace la participanti.

Hipertensiunea nu are, de regula, legatura cu consumul de sare

Pe lânga aceste studii, cercetari efectuate la Universitatea din California in urma cu trei ani au aratat si ele ca recomandarile folosite in legatura cu sodiul au fost eronate.

Acest studiu a fost o compilatie de studii clinice, precum si un studiu din 2009 U.C-Davis care a inclus 129 studii si 50,060 subiecti umani carora li s-a analizat nivelul de sodiu din urina cu mostre luate la 24 de ore. Acest studiu a compilat si cercetari efectuate in studii diverse cu privire la consumul de sare si hipertensiune, impreuna cu afectiuni de inima in general.

Convingerea generala in lumea medicala este ca nivelul mai ridicat de sodiu in sânge, care duce la hipertensiune, este determinat de un consum mai mare de sodiu. Cercetarile au aratat ca sistemul de reglare al corpului echilibreaza nivelul de sodiu din organism, mentinand un nivel sanatos. Aceasta reglare are loc prin eliminarea sodiului care depaseste nivelul sanatos.

Confirmand studiile de mai sus, aceasta compilatie de studii a aratat si ca un consum sanatos de sare se situeaza intre 2,622 si 4,840 de miligrame pe zi.

Studiul a concluzionat ca rata scazuta de hipertensiune din S.U.A. nu avea legatura cu consumul redus de sare, asa cum au sugerat unii. De fapt, statisticile arata o crestere a consumului de sare odata cu un consum tot mai mare de alimente procesate.

Pofta de sare

Conform cercetatorilor, corpul isi mentine nivelul intern de sodiu prin ceea ce ei denumesc "pofta de sare". Cand corpul simte ca acest nivel este prea scazut, ne indeamna in mod natural sa consumam alimente mai sarate.

Insa atunci cand consumul depaseste nivelul necesar de sare, corpul isi va ajusta in mod natural nivelul intern de sodiu eliminand excesul prin urina. Corpul se foloseste de ceea ce medicii denumesc sistemul renin-angiotensin-aldosteron pentru echilibrarea nivelului de sodiu.

Sarea de masa rafinata si echilibrul sodiului in organism

Studiul recent efectuat arata ca un consum de peste 1,500 de miligrame de potasiu pe zi reduce semnificativ riscul de boli cardiovasculare si mortalitate, in timp ce un consum sub 1,500 miligrame mareste riscul.

Aceste concluzii aduc in prim plan o perspectiva mai larga, aceea a consumului echilibrat de sodiu impreuna cu alte minerale macro- si oligo-. Acest lucru este foarte important pentru ca nivelul de sodiu din corp si impactul sau asupra sanatatii are legatura si cu consumul altor minerale importante pentru organism, precum potasiu, calciu, bor, zinc si multe altele.

Sarea fina de masa insa, nu ajuta la echilibrarea consumului de minerale. Pentru ca sarea fina alba este curatata de alte minerale, precum calciu, magneziu, potasiu si multe oligo elemente, consumul de sare fina distorsioneaza nevoile corpului de minerale - cu o predilectie spre sodiu, cu clorura de sodiu exagerat de mare fata de ceea ce se regaseste de regula in compusul natural.

Si pentru a inrautati lucrurile, sarea moderna contine numerosi aditivi chimici, precum tricalciu fosfat, dioxid de siliciu, ferocianura de sodiu, citrat de amoniu feric si /sau aluminat de sodiu siliconic.

Consumul de sare de mare naturala sau de sare gema este o modalitate mult mai eficienta de imbunatatire a echilibrului de oligo minerale. Tineti cont si de faptul ca iodul este un element introdus de regula in sarea de masa, fiind un element ce lipseste in alimentatia obisnuita.

Surse si referinte utilizate:

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1311889

http://ajh.oxfordjournals.org/content/26/10/1218.long

http://ajh.oxfordjournals.org/content/25/7/727.long

http://www.greenmedinfo.com/blog/real-salt-celtic-salt-and-himalayan-salt

Like Share Share Tweet24793 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: apa viata, cariera, consum, hofigal, minerale, otravuri, rezistenta la insulina,

Comentarii recente:
nik13 August 2017 13:16Raspunde

Mulțumesc pentru articol! Frumos și echilibrat tratată problema!

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE