0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Sfaturi practice

Alimente cu continut bogat in zahar, dar care nu sunt dulci

 Multe alimente si bauturi contin mai mult zahar decat o gogoasa si nici macar nu sunt in categoria dulciurilor. Sigur, unele contin si mult mai multi nutrienti decat o gustare dulce luata la micul dejun. Dar, daca trebuie sa tii sub control aportul de zahar, e bine sa stii care alimente sunt pline de zahar, insa nu-ti satisfac pofta de gust dulce.

Iaurtul cu arome: Multi dintre voi poate mancati iaurt atunci cand vreti sa mancati "sanatos". Dar daca nu se specifica pe eticheta ca este fara zahar, iaurtul are foarte mult zahar. Un iaurt de 150 grame Yoplait cu afine, de exemplu, contine 26 grame de zahar; chiar si iaurtul cu afine “light” are 10 grame.

Citeste si articolul: Efectele consumului exagerat de zahar rafinat

Ketchup: Un hamburger cu cartofi prajiti  nu are niciun gust fara putin ketchup. Insa acest tip de  condiment este plin de zahar. O lingura contine 4 grame de zahar, dar cine se opreste doar la 1 lingura? Cand acoperi carnea si cartofii din plin cu ketchup, deja ai pus 3 - 4 linguri, adica intre 12 - 16 grame de zahar. Dar nu numai ketchup-ul contine o cantitate mare de zahar, la fel o fac si maioneza sau mustarul folosite in restaurantele de tip fast-food sau cele pe care le gasim in diverse magazine.

Sucurile de fructe: Contin vitaminele si minerale (vorbim aici de cele naturale, necarbogazoase si nepasteurizate). Dar o portie de  330 ml dintr-un suc cu multivitamine are si 9 grame de zahar (natural, e drept), aproape cât o gogoasa glazurata. Sucurile de fructe pot contine pana la 35 grame de zahar. Acesta este si motivul pentru care este recomandat sa se consume fructele intregi, pentru ca fibrele acestora ajuta la eliberarea lenta a zaharului in sânge.

Supa de rosii: Daca obisnuiti sa consumati supa de rosii la conserva, atunci e bine sa stiti ca acestea contin 12 grame de zahar la doar 1/2 cana. Si o conserva de supa are cam 2 portii jumatate. Daca iti incalzesti toata supa dintr-o data, atunci vei consuma 30 grame – mai mult de 7 linguri - de zahar.

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

http://www.care2.com/greenliving/high-sugar-foods-that-dont-even-taste-sweet.html#ixzz3PFlUwib0 - zahar

#alimente #dimineti #introvertit #membrana bazala #solitudine #zahar

Ce au mai parcurs alti cititori...

Cea mai buna idee daca vrei sa schimbi ceva in alimentatia ta anul acesta

Cea mai buna idee daca vrei sa schimbi ceva in alimentatia ta anul acesta

10 lucruri de stiut pentru oricine lupta cu inflamatiile

10 lucruri de stiut pentru oricine lupta cu inflamatiile

Informatii despre nutritie pe care fiecare bolnav de cancer ar trebui sa le cunoasca

Informatii despre nutritie pe care fiecare bolnav de cancer ar trebui sa le cunoasca

Ce spun cititorii despre "Alimente cu continut bogat in zahar, dar care nu sunt dulci"

Mioara Papacu10 August 2015 14:27Raspunde

?i altceva ,am probleme cu tiroida ......iar,ieri am citit un alt articol de al dumneavoastr? legat tot de zahar ?i m a?i pus pe gânduri. Trebuie urgent înlocuit sau scos din alimenta?ie. Personal va mul?umesc pentru informa?iile necesare?.....

Alec Blenche10 August 2015 19:32Raspunde

urgent urgent

alina24 April 2015 05:41Raspunde

Sosurile de paste din comert ;-)

Mioara Papacu10 August 2015 14:18Raspunde

Sincer,nu cump?r nimic din ce a?i enumerat......fac în casa aproape tot ce mi trebuie.....pana ?i sosurile,tot în ideea sa mai reduc din nenorocirile din magazin.

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.