AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Consumul de migdale: dovezile din spatele beneficiilor

  1. Poate combate cancerul si inflamatia

Migdalele contin gamma-tocoferol, un tip de vitamina E care actioneaza ca un antioxidant puternic, combate efectele nocive ale radicalilor liberi si ale stresului oxidativ, asociate cu cancerul. Multe studii gasesc o legatura intre consumul de nuci si prevenirea cancerului, inclusiv riscul redus de cancer la colon, prostata si san.

  1. Mentine sanatatea osoasa si dentara

Migdalele sunt o sursa buna de oligo minerale, inclusiv magneziu si fosforul, nutrienti cruciali pentru cladirea si mentinerea unor dinti si oase puternice. Consumul de migdale are si abilitatea de a preveni deteriorarea dentara, combate cariile, reduce riscul de fracturi osoase si combate osteoporoza.

Istoricul migdalelor si alte fapte interesante

Spre deosebire de alte fructe si oleaginoase, S.U.A. — in special California, care este de fapt singurul stat care produce migdale pentru comercializare - este cel mai mare producator de migdale, furnizand cam 80 % din migdalele din lume.

Migdalele cresc in popularitate in fiecare an pe masura ce tot mai multe studii arata beneficiile nutritive ale acestora, insa consumul de migdale dateaza de mii de ani, mai exact 4.000 I.C. Speciile de migdali sunt nativi din Orientul Mijlociu si Asia de Sud. Migdalul, un arbore inalt cu flori albe si roz, creste in zone uscate si calde, de aceea este raspandit in special in zona mediteraneana si este nelipsit in alimentatia zonei.

Migdalii salbatici sunt amari si contin substante toxice precum cianura, de aceea oamenii au trebuit sa gaseasca o varietate de migdal “dulce” printre speciile de migdali inainte sa-l cultive. In India si Pakistan, migdalele sunt nelipsite din alimentatia oamenilor, unde se numesc badam. Migdalele au fost raspandite de oameni in timpuri stravechi de-a lungul tarmurilor Mediteranei catre Africa de Nord, Asia si Europa de Sud, ajungand in cele din urma si in S.U.A. Pe parcurs, nuca a primit numele de “almond”, derivat din vechiul cuvant francez almand.

Migdalele au avut o semnificatie istorica in multe culturi. Literatura ebraica din anul 2.000 I.C. mentioneaza migdalele, dar si literaturi din Turcia, Romania si Peninsula Baltica. Sunt si in Biblie numeroase referinte la migdale, descrise ca obiecte de valoare si un simbol al sperantei, in Geneza 43:11.

Regele Tutankamon a luat si el cateva migdale in mormantul ce dateaza din 1352 I.C., iar cativa ani mai tarziu se crede ca migdalii cresteau in apropierea rutelor comerciale, cum ar fi Drumul Matasii care lega China centrala cu Mediterana.

Cum se cumpara si cum se consuma migdalele

Nu toate migdalele sunt la fel — cu siguranta vei evita migdalele si orice alte nuci imbibate in zahar, uleiuri hidrogenate si tone de sare. Multe nuci sunt procesate si isi pierd din beneficii pe parcursul acestui proces. De exemplu, prin supunerea la temperaturi foarte ridicate, multi nutrienti sunt distrusi.

Un dezavantaj al migdalelor produse in SUA este faptul ca legea din State cere ca toate migdalele crude sa fie pasteurizate sau radiate inainte de comercializare. Conform Departamentului de Agricultura (USDA), exista o serie de procese de pasteurizare obligatorii pentru a reduce nivelul unei posibile contaminari “fara diminuarea calitatii produsului, a valorii nutritive si a calitatilor senzoriale (gust si casabilitate).” Acestea includ: prajirea in ulei, prajirea uscata si oparirea, precum si procesarea la abur.

Migdalele contin acizi grasi naturali si uleiuri sensibile la temperaturi ridicate, de aceea, prin procesare, aceste uleiuri pot "rancezi". De exemplu, cand migdalele sunt prajite, sunt de regula imbibate in uleiuri hidrogenate si modificate genetic, care nu fac decat rau si favorizeaza bolile de inima.

Ca regula de baza, cu cat se proceseaza mai putin migdalele, cu atat mai bine. Migdalele decojite si prajite au mai putine beneficii decat cele crude, in coaja proprie.

Un lucru care poate mari continutul nutritiv al migdalelor este hidratarea si germinarea lor. Hidratarea si germinarea inlatura in mare parte antinutrientii naturali care impiedica organismul sa absoarba unele minerale. Se pot pune la muiat peste noapte, intre 12–24 de ore intr-un bol mare, acoperite cu apa si apoi se scurg dimineata.

Migdalele sunt de doua feluri: dulci si amare. Migdalele dulci sunt folosite in multe retete in Asia, S.U.A. si zona Mediteraneana. In Italia migdalele sunt des folosite macinate in martipan, un ingredient dulce folosit la multe dulciuri. Pot fi si prajite in tigaie, folosite pentru ulei de gatit si extract de migdale ce poate inlocui cu succes extractul de vanilie.

In plus, uleiurile din migdalele dulci sunt extrase pentru a se obtine uleiul esential de migdale, un ulei benefic cu proprietati vindecatoare pentru corp, dar si in uzul casnic.

Ce stiti despre untul si faina de migdale?

Ambele sunt alternative foarte bune daca vrei sa maresti consumul de migdale. Untul de migdale este facut din migdale macinate, dar e bine sa optati pentru untul fara alte adaosuri de ulei sau zahar. Sau, mai bine, fa-ti singur untul de migdale acasa macinand migdalele intr-un blender de mare viteza sau un robot de bucatarie pana devin cremoase.

In privinta fainii de migdale, cauta faina simpla, fara adaosuri. Se poate folosi in loc de pesmet sau in combinatie cu alta faina fara gluten sau faina de nuca de cocos pentru prajituri.

Tu cum folosesti migdalele in alimentatia ta? Scrie-ne ideile tale in comentariile de mai jos, aici invatam impreuna!

Sursa utilizata: http://draxe.com/almonds-nutrition - migdalele

Like Share Share Tweet71288 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: beneficii, grasimi, inima, migdale,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE