AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Cele 5 calităţi de bază pentru o viaţă bună

Fericirea este abilitatea de a face fata cu succes vietii si avem cinci atuuri pe care e bine sa invatam cum sa le "jucam":

1. Cinstea

Daca incerci sa dobandesti mai multa fericire, este logic ca in acelasi timp sa renunti la ceea ce te face nefericit. Lipsa de onestitate aduce nefericire.

De aceea e bine sa acorzi mai multa atentie cuvintelor pe care le folosesti - deseori in mod inconstient - in conversatiile de zi cu zi. Exista cuvinte care pot transforma instant ceea ce spui intr-o minciuna. Doua dintre cel mai des folosite in acest sens sunt: intotdeauna si niciodata. De exemplu:

"Nu ma asculti niciodata ".

"Intotdeauna uiti sa duci gunoiul "

De cele mai multe ori acestea sunt exagerari, iar exagerarile sunt, nici mai mult nici mai putin, decât minciuni - oricat de inofensive si neintentionate ar fi ele. Minciunile demoralizeaza. Cu cât ramai mai loial adevarului si realitatii, cu atât si limbajul tau va fi mai putin demoralizator, iar relatia ta cu viata mai buna.

Este un exercitiu usor, cu care poti incepe oricând.

2. Bunatatea

Imbratiseaza pe cineva. Atingerea si caldura umana maresc nivelul oxitocinei, ceea ce elibereaza mai mult oxigen si hormoni de fericire in corp, reducând inflamatia si nivelul de cortizol. Si nu trebuie sa-ti faci griji daca nu ai pe cine sa imbratisezi: o poti face mental, prin empatie:

Gandeste-te la o persoana care se afla intr-o situatie fie extrem de neplacuta fie una incredibila, plina de o emotie puternica si usor de inteles. Identifica emotia respectiva. Ura, mânie, disperare, singuratate, tristete, entuziasm, bucurie, placere, dezamagire?

Chiar daca nu ai trecut prin exact aceeasi situatie, poti asocia o emotie cu o experienta de-a ta. Imagineaza-ti cum ar fi sa atribui acea emotie propriei tale experiente, apoi imagineaza-ti ca si cealalta persoana simte aceeasi emotie.

Acesta este un exercitiu de empatie.

3. Curiozitatea

Curiozitatea e strans legata de toleranta. De exemplu, ai o anumita reactie când vezi o persoana tatuata. Poate fi o reactie fizica, de repulsie, generata de lucrurile pe care le asociezi cu tatuajele (de obicei sunt idei preconcepute de violenta, lipsa de igiena, consum de droguri, lipsa unui loc de munca).

Acum, incearca sa pui o intrebare legata de tatuaj. Ce inseamna cuvintele din tatuaj?  De cele mai multe ori, cand intrebi o persoana despre tatuajele lor, incepi sa vezi omul din spatele acestora si retinerea generata de prejudecatile tale despre tatuaje incep sa dispara.

Daca ai tu insuti/insati un tatuaj sau daca nu ai prejudecati fata de cei care au asa ceva, incearca acest exercitiu cu alte grupuri marginalizate: dependenti de droguri, grupuri religioase, comunisti, socialisti, democrati, vegani etc.

Aceste etichete abstracte pe care oamenii le pun anumitor grupuri isi au originea in propriile noastre convingeri si modul in care am fost educati. Dar cine sunt oamenii din spatele acestor etichete? Prin ce se distinge fiecare dintre ei? Si care este povestea lor?

Curiozitatea este o experienta care atrage mai multa fericire decat o face graba de a judeca. Asa ca incearca sa repeti aceste afirmatii recomandate de Harry Palmer in cartea sa "Just Like Me "(Ca si mine) ori de cate ori simti tensiunea unei prejudecati sau a unei idei preconcepute cu privire la un tatuaj sau orice altceva fata de care simti, instinctiv, repulsie:

Ca si mine, aceasta persoana cauta sa fie fericita in viata.

Ca si mine, aceasta persoana incearca sa evite suferinta in viata.

Ca si mine, aceasta persoana a simti tristete, singuratate si disperare.

Ca si mine, aceasta persoana cauta sa-si implineasca propriile nevoi.

Ca si mine, aceasta persoana invata despre viata.

Priveste-o. Observa-i miscarile. Priveste-o din cap pana in picioare si analizeaza-i fiecare parte a corpului. Ce face cu mainile? Cu degetele? Cu umerii? Ce sentimente tradeaza aceste miscari? Observi la ea miscari pe care le faci si tu?

Like Share Share Tweet34830 vizualizari

Postat in categoria Spirit

Etichete: acceptare, bunatate, calitati, cinste, constientizare, curaj, exercitii aplicative, fericire,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE