meniu
Minte

Cum să comunici cu subconştientul folosind vizualizarea creativă

Vizualizarea creativa este o metoda de concentrare a gandurilor si de a folosi imaginatia pentru a crea schimbari pozitive in viata ta. Te poti concentra pentru a te vindeca daca suferi de o afectiune fizica, pentru a dobandi o noua abilitate sau pen

Vizualizarea creativa este o metoda prin care iti concentrezi gandurile si iti folosesti imaginatia pentru a genera schimbari pozitive in viata ta. O poti folosi pentru a-ti vindeca o afectiune fizica, pentru a dobandi o noua abilitate sau pentru a-ti consolida increderea de sine. Vizualizarea creativa este ceva mai mult decat o visare cu ochii deschisi si studiile arata ca poate fi surprinzator de eficienta.

Psihologii sunt de parere ca subconstientul este construit din gandurile pe care le avem zi de zi. Iar aceste ganduri sunt responsabile pentru tiparele de comportament, obiceiurile si sentimentele pe care le avem. Astfel, daca ai ganduri negative in mod constant cu privire la lume, atunci si dispozitia si comportamentul tau vor reflecta acest lucru. Pe de alta parte, daca vizualizezi lucrurile pozitive pe care vrei sa le dobandesti in viata, mintea ta va internaliza aceste lucruri si actiunile tale vor duce la realizarea lor.

De asemenea, vizualizarea creativa actioneaza chiar daca nu te consideri o persoana „vizuala”, pentru ca, de fapt, procesul se bazeaza pe utilizarea simturilor. Este o tehnica usoara pe care o poate face oricine.

Beneficiile practicarii vizualizarii creative

1. O stare de sanatate mai buna

Vizualizarea creativa a dovedit ca poate afecta pozitiv multe aspecte ale sanatatii fizice si mentale. Studiile au aratat ca o singura sesiune de vizualizare, de 10 minute, poate reduce tensiunea arteriala, glicemia si colesterolul si poate mari activitatea celulelor imunitare pe termen scurt. Vizualizarea poate ameliora si durerile de cap si poate accelera procesul de vindecare.

Vizualizarea poate ajuta si la pierderea in greutate. Vizualizarea propriului tau corp mai slab iti poate stimula motivatia de a slabi. Un studiu efectuat la Universitatea Carnegie Mellon a aratat ca atunci cand participantii la studiu au vizualizat fiecare detaliu al mancarii, acest lucru i-a determinat sa manance mai putin.

Un alt studiu a aratat ca vizualizarea poate ajuta la renuntarea la fumat. Dupa patru sesiuni de imagistica indrumata, participantii care au folosit vizualizarea au manifestat o motivatie de doua ori mai puternica pentru renuntarea la fumat comparativ cu cei care nu au folosit vizualizarea. Acestia au manifestat, de asemenea, mai multa determinare si mai putina anxietate cu privire la renuntarea la fumat.

2. Mareste performanta fizica

Tot mai multe studii arata ca vizualizarea creativa poate avea un impact semnificativ asupra functiei fizice si a abilitatilor motorii.

O cercetare stiintifica a aratat ca oamenii isi pot mari puterea musculara si performanta cu peste 60% folosind doar tehnici de vizualizare. Alte studii au observat, de asemenea, beneficii similare si in sport, performante atletice, reducerea oboselii musculare, recuperarea fizica dupa o accidentare si chiar deprinderea unor abilitati motorii rafinate.

Interesant este ca atunci cand cercetatorii au masurat reactiile fizice ale participantilor la sesiunile de vizualizare au descoperit ca acestia au prezentat o activitate mai intensa a creierului, o excitare musculara mai mare, o activare mai intensa a sistemului nervos, precum si o crestere a tensiunii, ritmului cardiac si a respiratiei, desi nu faceau nimic altceva decat sa vizualizeze.

Aceste descoperiri arata ca gandurile pot declansa aceleasi reactii fizice si mentale ca si actiunile, iar oamenii de stiinta considera ca in aceasta consta secretul puterii vizualizarii creative.

3. Reduce stresul

Vizualizarea este o metoda excelenta de relaxare si eliminare a stresului. S-a dovedit ca poate reduce anxietatea dar si unele dureri musculo-scheletice sau alte tipuri de durere.

Vizualizarea indrumata este in special folosita ca tehnica de relaxare. In timpul sesiunii de vizualizare, te vei concentra asupra unei imagini relaxante sau placute si nu asupra unui scop practic. Poti face acest lucru singur cu ajutorul indicatiilor de mai jos sau poti cumpara lectii de vizualizare indrumata, destinate relaxarii.

Cum sa folosesti vizualizarea creativa

Pasul 1: Relaxeaza-te

Starea de relaxare ajuta subconstientul sa fie mai receptiv. Stai asezat sau intins si respira adanc. Observa toti muschii corpului cum se relaxeaza pe rand, de la cap si pana la varful picioarelor.

Pasul 2: Vizualizeaza

Imagineaza-ti progresiv ceea ce doresti sa obtii. Imagineaza-ti ca schiezi intr-un echilibru perfect si cu eleganta, imagineaza-ti ca soliciti plin de incredere o marire de salariu sau ca depasesti cu succes o problema de sanatate. Daca vrei doar sa te relaxezi, imagineaza-ti, de exemplu, ca esti in mijlocul naturii, ca simti cum briza usoara iti mangaie pielea si caldura soarelui iti atinge fata.

Studiile au aratat ca vizualizarea este mai eficienta cand iti imaginezi ca esti implicat activ intr-o situatie in loc sa o privesti. De exemplu, daca iti doresti sa inveti sa escaladezi, imagineaza-ti ca esti in fata unei stanci si ca iti misti mainile si picioarele ca si cum te-ai catara. Vizualizarea scenei ca simplu spectator nu este la fel de eficienta.

Pasul 3: Traieste experienta

Imagineaza-ti cum te-ai simti daca ai obtine ceea ce iti doresti. Cum te-ai simti daca ai schia ca un profesionist, ai comunica cu usurinta sau te-ai relaxa pe malul marii? Imagineaza-ti emotiile si senzatiile fizice implicate in aceasta experienta. Acest pas s-a dovedit a fi extrem de important in vizualizarea creativa, pentru ca te ajuta sa simti ca intentiile tale sunt reale. Si nu uita, creierul raspunde la ganduri in acelasi fel in care raspunde la actiuni.

Pasul 4: Ai incredere ca iti vei atinge telul

Fara o implicare emotionala si incredere, nu vei obtine rezultate favorabile. Nu trebuie sa te descurajezi daca nu ai rezultate imediat. Vizualizarea eficienta necesita practica si, cu cat o faci mai des, cu atat vei avea mai multa incredere in rezultate.

Pasul 5: Detaseaza-te

Dupa ce ai terminat vizualizarea, respira adanc si urmeaza-ti rutina zilnica. Nu incepe sa faci planuri sau sa te stresezi cu privire la modul in care iti vei atinge telul. Lasa subconstientului timp sa proceseze metoda cea mai potrivita in care poate actiona. Apoi pastreaza-ti mintea deschisa pentru pasul pe care vei vrea sa-l faci in continuare. Cu siguranta vei avea momentul de inspiratie care iti va spune ce sa faci, insa trebuie sa fii atent si sa nu pierzi ocazia.

Pasul 6: Repeta

Creeaza-ti un obicei din a vizualiza cate 10-15 minute de cateva ori pe saptamana sau ori de cate ori poti. Iti poti mentine acelasi tel sau iti poti schimba telul la fiecare vizualizare. Ar fi util sa ai un carnetel in care sa-ti notezi periodic, pentru a monitoriza schimbarile pozitive in timp.

Sursa utilizata: https://www.care2.com/greenliving/how-to-communicate-with-your-subconscious-using-creative-visualization.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#actiune consecventa #ganduri pozitive #subconstientul #vizualizarea #vizualizarea creativa

Ce au mai parcurs alti cititori...

Subconştientul tau vegheaza in permanenta

Subconştientul tau vegheaza in permanenta
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.