AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Top 7 alimente care ajuta la scaderea tensiunii

Reducerea tensiunii arteriale nu se intâmpla peste noapte si nu este un proces usor.

Ai nevoie sa te destinzi si sa dormi suficient. Sa faci miscare cu regularitate. Si ce este cel mai greu, sa-ti modifici alimentatia. Adica trebuie sa-ti schimbi complet stilul de viata daca nu vrei sa iei pastile "cu pumnul" pentru tot restul vietii.

Si partea cea mai rea? Nu poti lasa toate aceste lucruri sa te streseze pentru ca te vei simti mai rau…

Tensiunea arteriala marita (in termeni medicali hipertensiune) se capata usor, dar se vindeca greu. Si acest lucru e dovedit statistic: in Europa 2 adulti din 5 au tensiunea marita, iar in Romania 62% din decesele inregistrate sunt provocate de o boala cardiovasculara.

Normalizarea tensiunii arteriale este unul dintre cele mai importante, daca nu cel mai important dintre lucrurile pe care trebuie sa le faci pentru o sanatate mai buna, o calitate mai buna si o durata mai mare a vietii. Din fericire, dovezile arata ca exista multe alimente care pot reduce in mod natural tensiunea. In loc sa renunti la anumite lucruri, incearca sa introduci in alimentatia ta alimente care sa te ajute sa iti recapeti sanatatea.

Iata ce trebuie sa incepi sa consumi, daca suferi de tensiune marita.

Nitratii din sfecla ajuta la reducerea tensiunii arteriale

Nitratii si nitritii sunt compusi cu rol important in sistemul metabolic.

Poate fi dificil de inteles cum anume actioneaza, dar merita sa faci un efort in acest sens daca ai probleme cu tensiunea arteriala.

Multi cred ca nitratii si nitritii sunt substante create artificial, ceea ce nu este adevarat. E adevarat ca sunt folosite in alimente, ca si conservanti, dar sunt produse in mod natural si de corp prin saliva.

Ce trebuie sa stim este ca nitratii si nitritii pot fi convertiti in doi compusi foarte diferiti: Nitrozaminele (foarte nocive) sau Oxidul Nitric (foarte folositor). Pentru a exemplifica:

Nitratii –> Nitritii –> Nitrozaminele SAU Oxidul Nitric

Nitrozaminele sunt produse cand nitritii sunt expusi la temperaturi extrem de ridicate. De exemplu prajirea nitritilor din mezeluri sau arderea nitritilor din tigari. Majoritatea acestora cauzeaza cancer.

Oxidul nitric (ON) pe de alta parte actioneaza ca o molecula neurotransmitatoare, benefica sanatatii. Acesta transmite semnale celulelor din artere, pentru a le face sa se relaxeze si sa devina flexibile.

Aceasta actiune imbunatateste vasodilatarea, care, la randul sau, reduce tensiunea. 

Din aceasta cauza, alimentele bogate in nitrati naturali si care nu sunt expuse la temperaturi ridicate sunt extrem de benefice pentru ca acestia se pot transforma in oxid nitric.

De fapt, legumele reprezinta sursa principala de nitrat din alimentatie, desi multe persoane ignora acest lucru. Sfecla este in capul listei si multe studii au fost efectuate in special in legatura cu suplimentarea cu suc de sfecla.

Sucul de sfecla contine un nivel ridicat de nitrat ce poate fi convertit in oxid nitric, benefic pentru sanatate. Studiile arata ca acesta reduce tensiunea arteriala cu 4-10 mm Hg in decurs de cateva ore. De asemenea,s-a dovedit ca sucul de sfecla rosie amplifica efectele exercitiilor fizice.

Usturoiul reduce tensiunea si nivelul colesterolului rau

Stiai ca initial, usturoiul nu a fost folosit la gatit?

De-a lungul istoriei, usturoiul a fost folosit in principal pentru uz medicinal si terapeutic. Acest lucru este confirmat de dovezile ramase de la marile civilizatii ale Egiptenilor, Babilonienilor, Grecilor, Romanilor si Chinezilor. Ingredientul activ din usturoi este alicina, un compus cu sulf eliberat cand usturoiul este zdrobit, taiat sau mestecat.

Studii pe oameni au aratat ca suplimentarea cu usturoi imbunatateste semnificativ tensiunea arteriala a celor ce sufera de hipertensiune. Un studiu a descoperit chiar ca usturoiul a fost la fel de eficient ca medicamentele dupa 24 de saptamâni.

Luând in considerare faptul ca usturoiul reduce colesterolul LDL cu pana la 10-15 %, consumul sau este imperios necesar.

Rezultatele au fost obtinute cu o suplimentare de 600-1.200 mg pe zi, echivalentul a cel putin doi catei de usturoi pe zi. Exista insa un efect secundar … respiratia urat mirositoare. Dar exista "leac" si pentru aceasta: top 3 solutii ieftine si naturale pentru o respiratie placut mirositoare .

Nucile si migdalele reduc semnificativ valorile tensiunii arteriale pe termen lung

Insa migdalele si nucile se remarca in mod deosebit, in special legat de probleme metabolice cum este si cazul tensiunii arteriale marite.

Ce le face sa fie atat de puternice este continutul lor bogat in magneziu.

Magneziul este un mineral esential implicat in peste 300 de procese in corp. Nucile si migdalele sunt printre cele mai bogate surse de magneziu.

O lipsa de magneziu in dieta este foarte strâns corelata cu complicatii legate de tensiunea arteriala. Acest lucru este valabil indiferent de existenta sau lipsa unei probleme cu greutatea.

Asa cum era de asteptat, un aport adecvat de magneziu s-a dovedit in numeroase studii ca reduce in mare masura tensiunea.

Este interesant de mentionat ca in urma unui studiu efectuat la bolnavii de diabet de tip 2 s-a observat o reducere a tensiunii doar dupa includerea de vitamine C si E la suplimentarea cu magneziu. Acest lucru este deosebit de important de stiut daca optezi pentru suplimentele cu magneziu in loc de obtinerea acestuia din alimente intregi.

Doza zilnica recomandata de magneziu este de 310-420 mg pentru adulti. O cana de migdale sau nuci contine o cantitate impresionanta de 360 mg.

Consumul de varza, kale si spanac poate reduce tensiunea arteriala

Varza furajera (kale) este, la fel ca spanacul, bogata in vitamine, minerale, antioxidanti si alti compusi cunoscuti pentru capacitatea lor de a preveni bolile.

Insa motivul pentru care kale poate reduce tensiunea arteriala este profilul sau nutritional unic. Este bogata in magneziu, potasiu si vitamina C.

O alimentatie bogata in potasiu este strâns asociata cu o tensiune arteriala scazuta. Acest lucru este posibil datorita faptului ca efectul magneziului asupra tensiunii arteriale este accentuat in combinatie cu mai mult potasiu. In anumite cazuri aceasta combinatie poate reduce tensiunea arteriala la fel de mult ca medicamentele.

Din pacate nu mai consumam la fel de mult potasiu.Stramosii nostri consumau in jur de 10.500 mg de potasiu pe zi, in timp ce un occidental in ziua de azi consuma in medie 2.800 mg pe zi.

Insa motivul pentru care kale intrece chiar si spanacul este ca are de patru ori mai multa vitamina C.

Ca in cazul relatiei dintre potasiu-magneziu, vitamina C pare sa potenteze efectele de reducere a tensiunii arteriale ale magneziului precum si de crestere a potasiului in sange.

Kale ajuta la normalizarea tensiunii arteriale

Acest trio nutritiv de magneziu, potasiu si vitamina C continut de kale il face inegalabil in gestionarea tensiunii arteriale si minimizarea riscului de boli.

Daca ar fi sa poti alege o singura leguma cu frunze verzi, aceasta ar trebui sa fie kale.

Curcumina din turmeric poate imbunatati circulatia sanguina

Turmericul este un condiment folosit des in bucataria Indiana, pentru curry. De sute de ani indienii il folosesc atât in bucatarie cât si ca planta medicinala. Si pe buna dreptate.

Principalul ingredient activ din turmeric este curcumina, care are efecte puternic antiinflamatorii in corp. Beneficiile curcuminei pentru circulatie si tensiune arteriala sunt asociate cu oxidul nitric, in mod similar cu cele ale sfeclei, asa cum s-a mentionat mai sus. Suplimentarea cu curcumina s-a dovedit ca mareste oxidul nitric din sânge, in unele cazuri cu pâna la 40 % in doar patru saptamâni.

Aceste beneficii potentiale cardiovasculare sunt prea importante pentru a nu fi luate in considerare, mai ales daca exista riscul unor complicatii. Insa exista o singura problema cu curcumina…

Oamenii nu o pot absorbi cu usurinta. Pentru beneficii sesizabile, este esential sa se consume curcumina cu un potentator cum este piperul negru. Piperul negru contine piperina, o substanta ce mareste absorbtia curcuminei cu pâna la 2.000 de procente.

Ceaiul verde stimuleaza circulatia sângelui

Traditional din China, ceaiul verde contine foarte multi compusi si antioxidanti puternici; o combinatie inegalata de alte alimente.

Motivul pentru care ceaiul - in special cel verde - este atât de benefic - se datoreaza polifenolilor continuti.

O anumita categorie de polifenoli din ceaiul verde, denumite catehine, s-au dovedit a imbunatati circulatia sanguina si tensiunea. La fel ca in cazul sfeclei si al curcuminei, mecanismul se pare ca implica si aici oxidul nitric.

O recenzie ampla despre ceaiul verde a confirmat ca doua cesti pe zi (500mL) poate mari diametrul arterial cu pana la 40 %. Asa cum tevile mai largi maresc volumul apei, si vasele de sange mai largi si mai relaxate permit circulatia sangelui, reducând tensiunea.

Nu este deloc surprinzator ca statisticile arata despre consumatorii de ceai verde ca prezinta cu pana la 31 % un risc mai scazut de boli cardiovasculare.

Extractul de cafea verde reduce tensiunea arteriala la persoanele ce sufera de hipertensiune

Boabele de cafea sunt in mod normal verzi, insa prin prajire devin maronii.Asadar, cafeaua verde este, de fapt, cafeaua neprajita. Desi cafeaua prajita are o compozitie chimica similara cu cea verde, prin procesul de prajire se distruge in mare parte acidul clorogenic continut.

Acesta este ingredientul activ care confera boabelor de cafea verde proprietatile terapeutice. Este, de asemenea, si ingredientul folosit pentru suplimentele cu extras din boabe de cafea verde.

Un studiu de 12 saptamani care a folosit 480 mg de extract de cafea verde (echivalentul a 140 mg de acid clorogenic) a descoperit ca a redus ritmul cardiac si tensiunea arteriala cu pana la 8 procente. Aceste beneficii au fost mentinute timp de 12 saptamani cu  suplimente, dar numai la cei care deja sufereau de tensiune marita. In plus, beneficiile au disparut odata cu intreruperea suplimentarii.

Teoretic, consumul de cafea verde ar trebui sa aiba cam aceleasi beneficii ca si suplimentele, insa depinde de concentrarea de acid clorogenic. Dozele utilizate in aceste studii au fost echivalente cu 120-300 mg de acid clorogenic.Daca alegi sa consumi cafea verde, trebuie sa tii cont ca aceasta contine cofeina, o substanta excitanta despre care se stie ca favorizeaza cresterea tensiunii.

Alimentatia este doar primul pas …
Desigur ca sunt si alti factori care influenteaza tensiunea arteriala - cum ar fi activitatea fizica, calitatea somnului, expunerea la soare, meditatia si alte practici de gestionare a  stresului.

Insa, in cele din urma, fiecare dintre acestea au legatura tot cu alimentatia. Ceea ce manânci este cu siguranta factorul determinant.

Surse:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S108986039790118X

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15699220?dopt=AbstractPlus

http://jn.nutrition.org/content/138/8/1548S.short

Like Share Share Tweet54599 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: alimente, hipertensiune, tensiune,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE