AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Cum poti lua in greutate in mod sanatos

Desi pare un subiect pe care multi nici nu l-ar lua in considerare, luarea in greutate poate fi o incercare dificila pentru persoanele subponderale, care fie au un metabolism foarte rapid, fie s-au confruntat in trecut cu tulburari alimentare care le-au modificat ritmul metabolic normal.

Acest lucru poate ingreuna asimilarea de nutrienti si calorii de catre corp, sau, din motive de ordin genetic, corpul arde mai multe calorii decat depoziteaza.

Cresterea in greutate este o problema reala pentru multe persoane, iar pentru cei care vor sa o faca fara a se indopa cu fast food, poate fi la fel de dificil sa se ingrase cum este pentru altii sa slabeasca.

Chiar daca pare tentant sa apelezi la burgeri, fast food, pungi de chipsuri si pachete de biscuiti pentru a te ingrasa, aceasta nu este in niciun caz o solutie, nici daca vrei sa obtii rezultate rapide.

Alege sanatos pentru rezultate de durata

Cand vrei sa iei in greutate, calitatea hranei conteaza la fel de mult ca si atunci cand vrei sa slabesti. Sa privim lucrurile astfel: o persoana vrea sa piarda rapid 7 kg si alege sa manance doar batoane dietetice si shake-uri, reducand la minimum caloriile. Este, insa, cea mai buna solutie pe termen lung? Nu, pentru ca in acest mod nu face decat sa priveze corpul de nutrientii necesari unui metabolism stabil si sanatos, fara a mai mentiona si efectul negativ pe care o astfel de dieta il poate avea supra bacteriilor benefice si a functiei creierului.

Ei bine, acelasi lucru e valabil si pentru o persoana care vrea sa ia in greutate. Poate ca va dura mai mult, insa consumul de alimente sanatoase, cu densitate calorica mare, vor duce la o crestere in greutate sanatoasa, chiar daca nu si rapida. Este mai usor si pentru organele interne si sistemul digestiv, iar persoana are timp sa se adapteze la noul stil de alimentatie si sa-l mentina constant.

Asa ca, desi pare tentant sa apelezi la junk food si sa iei 5 kg in doua saptamani, e mai bine sa cauti optiuni mai sanatoase si sa inveti care sunt combinatiile alimentare recomandate pentru cresterea in greutate intr-un mod sanatos.

Nu numai ca te vor face sa iei in greutate mai lent decat daca ai consuma junk food, dar iti vor hrani si toate componentele corpului.

greutate

Combinatii utile pentru a lua in greutate in mod sanatos: carbohidrati de calitate cu proteine si grasimi de calitate

  1. Cartofi dulci cu unt de migdale (sau smantana de caju)

Iata un secret daca vrei sa te ingrasi mai repede: Combina alimente bogate in grasimi cu alimente bogate in carbohidrati. Corpul foloseste grasimi sau carbohidrati pentru energie, dar nu le poate folosi pe amandoua in acelasi timp. Va incerca sa foloseasca automat carbohidratii mai intai, iar in lipsa acestora, va folosi grasimile. Asa ca, daca vrei sa iei in greutate, combina grasimile si carbohidratii, dar nu de orice fel (nu hamburger si cartofi prajiti).

Cartofii dulci sunt o sursa excelenta de carbohidrati pentru ca sunt bogati in fibre, magneziu, potasiu, vitamina B6, beta caroten si au un indice glicemic foarte scazut. Acest lucru inseamna ca dau energie, hranesc si, fiind bogati in amidon, te ajuta sa iei in greutate daca ii combini cu alte alimente bogate in grasimi. Untul de migdale (sau un alt unt din oleaginoase) este foarte potrivit pentru cartofii dulci. Pentru rezultate optime foloseste cel putin 2 linguri. Untul de migdale este o sursa buna de proteine, grasimi si fibre. Iar ca bonus, untul de migdale poate ajuta corpul sa absoarba vitamina A (beta carotenul) din cartofii dulci, pentru ca vitamina A este solubila in grasimi.

  1. Sandvisuri cu paine din cereale incoltite cu unt de nuci

Daca nu mananci paine de regula, atunci incearca sa-ti faci sandvisuri cu paine din cereale incoltite. Acest tip de paine te ajuta sa iei in greutate, dar intr-un mod mai sanatos decat painea obisnuita, din faina rafinata. In primul rand pentru ca cerealele incoltite sunt o sursa buna de carbohidrati si, in al doilea rand, pentru ca sunt o sursa de proteine. Le poti gasi la magazinele care vand paine congelata sau le poti face acasa. Un mic secret: Nu le manca unse cu o grasime slaba sau in combinatie cu fructe. Trebuie sa combini painea cu grasimi sanatoase (apropo de combinatia mentionata mai sus, de grasimi si carbohidrati).

Unge painea cu unt de arahide, unt de caju sau orice tip de unt pe care il preferi. Presara deasupra si rosii sau alte condimente pentru gust. Painea din cereale incoltite este si mai usor de digerat, adica organismul poate absorbi mai bine nutrientii. Daca nu tolerezi bine cerealele, incearca o paine facuta din seminte de in, chia si seminte, sau foloseste faina de migdale sau de cocos. 

  1. Legume gatite in uleiuri sanatoase

Uleiurile te ajuta sa iei in greutate mai usor pentru ca au multe calorii si nu contin fibre, carbohidrati sau proteine, ceea ce inseamna ca toate caloriile provin doar din grasime. Grasimile sau uleiurile nu ne sunt dusmani, atat vreme cat provin din alimente integrale vegetale si sunt extrase prin metode de presare la rece.

Unele astfel de uleiuri sunt chiar foarte bune pentru sanatate, asa cum e cazul cu uleiul de masline sau cel de avocado. Gateste legumele cu astfel de uleiuri sanatoase, dar evita uleiul din soia sau pe cele vegetale rafinate si procesate, pentru ca pot dauna inimii.

  1. Consuma mai multe oleaginoase (preferabil in combinatie cu carbohidrati)

Nucile si semintele sunt sanatoase, insa sunt foarte dense caloric. Trei sau patru portii de nuci sau unt din oleaginoase consumate zilnic te vor ajuta sa iei rapid in greutate, mai ales daca le combini cu alimente bogate in carbohidrati, cum sunt fulgii de ovaz, painea din cereale incoltite sau cartofii dulci. Acestea sunt grasimi bune si pentru inima; este preferabil, insa, sa le consumi crude pentru ca, prin prajire, isi pierd calitatile si devin nocive.

  1. Banane cu unt de arahide

Bananele cu unt de arahide sunt o combinatie ideala daca vrei sa iei in greutate. Bananele sunt dulci si consistente si sunt o sursa naturala de grasime in corp mult mai buna decat fructele mai usoare, mai pline de apa si mai sarace in zahar (castravetii, fructele de padure, rosiile). Untul de arahide este unul dintre cele mai dense caloric tipuri de unt din oleaginoase, fiind bogat in proteine si grasimi. Iei usor in greutate daca mananci zilnic aceasta combinatie si, in plus, are si un gust delicios!

Alte trucuri pentru o sanatate optima si rezultate garantate:

  • Obisnuieste-te sa consumi macronutrienti la fiecare masa. Pune accent pe combinatia dintre alimentele bogate in carbohidrati si cele cu continut ridicat de grasimi, optand pentru tipurile sanatoase de carbohidrati: cereale neprocesate (nerafinate) si cartofi. Alege grasimi sanatoase din alimente precum: nuci, seminte, fructe de avocado, cocos, masline si uleiurile extrase din aceste alimente, presate la rece si virgine. Si, in cele din urma, consuma suficiente proteine de calitate din alimente intregi, precum quinoa, leguminoase, canepa, tempeh, proteine din plante sau de alt fel, la alegere.
  • Nu neglija nici legumele chiar daca sunt sarace in calorii. Legumele sunt sursa cea mai buna de nutrienti pentru sanatate, de aceea e bine sa le introduci in meniu ori de cate ori poti.
  • Include gustari pe parcursul zilei, daca nu ai acest obicei. Astfel vei acumula mai multe calorii si vei lua treptat in greutate.
  • Rezista tentatiei de a masura si a numara portiile si caloriile. Mananca pe saturate si ai rabdare cu corpul tau.
  • Daca faci sport, redu din timpul alocat antrenamentelor pentru rezultate mai bune. Rezista tentatiei de a arde un anumit numar de calorii, incearca sa faci sport doar pentru sanatatea inimii si eventual pentru cresterea masei musculare.
  • Nu uita ca pe masura ce corpul primeste mai multe calorii intr-o forma pe care o poate asimila usor, vei incepe sa iei in greutate. Nu te stresa, pentru ca stresul are efecte negative asupra sanatatii si nu te ajuta sa te ingrasi sanatos. Si ai incredere - succesul se castiga incet dar sigur - este valabil si daca vrei sa slabesti si daca vrei sa te ingrasi.

Sursa utilizata: http://www.onegreenplanet.org/natural-health/how-to-gain-weight-healthfully-on-a-whole-foods-diet-if-youre-underweight

Like Share Share Tweet4876 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: grasimi sanantoase, greutate,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE