0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Invatam impreuna

Saunele si beneficiile acestora pentru sanatate

In Finlanda, tara lor natala, saunele au fost intotdeauna asociate cu buna stare a sanatatii. Intr-adevar, primele saune – de obicei mici cabine cu vetre – au fost concepute de inventatorii lor scandinavi ca spatii in care oamenii sa isi poata purifi

In Finlanda, tara lor natala, saunele au fost intotdeauna asociate cu o sanatate de fier. Intr-adevar, primele saune – de obicei mici cabine cu vetre – au fost concepute de inventatorii lor scandinavi ca spatii in care oamenii sa isi poata purifica mintile, reintineri spiritele, sa se scalde la modul social si chiar sa se nasca. Pana si astazi, exista o medie de o sauna pentru fiecare casa finlandeza si scaldatul in ele este adesea o rutina zilnica.

Desi saunele nu sunt nici pe departe asa de populare in restul lumii pe cat sunt de populare in Scandinavia, cele mai mari complexuri cu sali de gimnastica si de forta au de obicei cel putin una. Mai jos este prezentata o lista de motive pentru care aceste saune, merita cu mult mai multa atentie decat primesc in mod obisnuit.

Saunele inlatura toxinele din corp

Putini oameni din lumea moderna transpira zilnic. Stilurile noastre de viata, tot mai sedentare, cuplate cu uzul regulat al antiperspirantelor, ne impiedica trupurile sa elibereze toxinele in cel mai sigur si eficient mod – prin sudoare.

Saunele, desigur, pot rezolva aceasta problema. Datorita nivelului lor inalt de caldura, insa tolerabil (de obicei intre 60 si pana la 100°C , saunele ridica temperatura centrului corpurilor noastre, ceea ce stimuleaza milioanele de glande si induce o intensa transpiratie. Transpiratia este 99% apa, dar acel unu la suta ramas contine niste toxine total nedorite, ca si excesul de nichel, cupru, plumb, sodiu, mercur si o multime de chimicale. Transpiratul in sauna poate de asemenea sa ne ajute la inlaturarea clorului si a bromului ce se gaseste in apa fierbinte a baii si in piscinele publice.

Saunele relaxeaza muschii si alina durerile si junghiurilesaunele

Cand temperatura din profunzimea corpurilor noastre se ridica, vasele noastre de sange se dilata si circulatia sanguina se intensifica. Acest flux sporit de sange amplifica procesele naturale de vindecare ale corpurilor noastre, prin aceasta alinand durerile si junghiurile din articulatiile si muschii nostri, si accelereaza vindecarea vanatailor si taieturilor.

Desi asta este ceva binefacator pentru persoana obisnuita, este mult mai binefacator pentru sportivi si alti oameni implicati in regimuri de exercitii fizice riguroase. Intr-adevar, studiile au aratat ca in doar 10 minute de utilizare a saunei imediat dupa efort fizic, rata de recuperare a corpului este puternic accelerata, punandu-ne intr-o postura buna pentru urmatoarea sesiune de efort fizic.

Saunele alina stresul si sporesc buna dispozitie

Cand corpurile noastre sunt expuse la caldura puternica, ele elibereaza endorfine – neurotransmitatori ce amplifica buna dispozitie si au proprietati analgezice si tranchilizante. Acest lucru, combinat cu faptul ca saunele tind sa fie spatii pasnice, tacute, fac din utilizarea saunei un remediu eficient impotriva stresului, anxietatii, depresiei si insomniei. De fapt, multi doctori din Finlanda prescriu utilizarea regulata a saunei pentru pacienti (inclusiv femei insarcinate) suferind de aceste afectiuni.

Saunele sporesc sanatatea cardiovasculara

Cercetarile au aratat ca ritmul inimii noastre poate accelera de la 60-70 batai pe minut la 110-120 de batai pe minut in sauna normala occidentala, apoi decelereaza la un ritm sub medie in timpul procesului de racire. Aceste rapide schimbari de temperatura fac ca muschii inimii sa actioneze si sa amplifice efortul cardiac, imbunatatind astfel sanatatea sistemelor noastre cardiovascular si regulator.

Daca esti incepator in ce priveste utilizarea saunei, poti sa iei in considerare sesiuni din ce in ce mai lungi, pana cand te simti confortabil cu caldura. Incearca sa faci sedinte care sa dureze intre 15-20 de minute (desi perioada poate varia de la persoana la persoana, transpiratia profunda tinde sa inceapa cam de la 10 minute dupa inceperea sesiunii de sauna). Hidratati-va bine inainte si dupa sedinte si terminati intotdeauna cu un dus (ideal unul rece). In cele din urma, amintiti-va ca si caldura se ridica – cu cat stati mai sus intr-o sauna, cu atat va va fi mai cald!

Sursele pentru acest articol includ:

http://www.saunatec.com

http://dellaterrawellness.com

http://goaskalice.columbia.edu

http://science.naturalnews.com

http://www.naturalnews.com/041793_sauna_bathing_health_benefits_natural_detox.html - saunele

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#saunele #stres #toxine

Ce au mai parcurs alti cititori...

5 metode simple pentru a-ti intari sistemul imunitar!

5 metode simple pentru a-ti intari sistemul imunitar!

5 posibile cauze ale balonarii si cum le poti trata

5 posibile cauze ale balonarii si cum le poti trata

5 semne ca suferi de un dezechilibru hormonal si ce poti face pentru a remedia situatia

5 semne ca suferi de un dezechilibru hormonal si ce poti face pentru a remedia situatia
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.