AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

RIDICA-TE pentru sanatatea ta: infricosatorul adevar despre pozitia sezut

In ziua de azi, la locul de munca, majoritatea oamenilor stau pe scaun pentru mai mult de opt ore pe zi. Credeti ca lucrul la birou nu va afecteaza sanatatea? Mai ganditi-va. Un stil de viata sedentar, acasa sau la munca, are un impact negativ asupra sanatatii in multiple feluri.

Fumatul, alcoolul, lipsa de exercitiu fizic si junk food-ul(mancarea gunoi, gen fast-food, cu multe grasimi si sare) sunt cu toate daunatoare sanatatii voastre… si trebuie sa adaugam pe aceasta lista si statul pe scaun. “Bolile statului pe scaun” ne scurteaza rapid durata vietii si sporesc costurile cu ingrijirea sanatatii.

Ce se intampla cand stam jos?

Statul jos cere foarte putina energie sau deloc.

Arderea de calorii coboara la una pe minut.

Reduce foarte mult activarea muschilor inferiori ai spatelui.

Activitateajos electrica din picioare se intrerupe, enzimele care ajuta la descompunerea grasimilor coboara cu 90%”.

Dupa doua ore, colesterolul bun coboara cu 20% si dupa 24, eficienta insulinei coboara cu 24%; riscul de diabet creste.

Oamenii cu slujbe sedentare au de doua ori mai mare rata de boli cardiovasculare decat cei cu slujbe care ii fac sa stea in picioare.

Statul jos mai mult de sase ore pe zi face cu 40% mai probabil ca sa muriti cu 15 ani mai devreme ca cineva care sta jos mai putin de trei ore pe zi, chiar daca faceti exercitii fizice”(MedicalCoding&Billing.org).

Unii dintre noi petrecem mai mult timp sezand decat dormind.

Statul jos ne afecteaza sistemele corporale interne in mod negativ musculatura spinala si forta fizica. Ramanerea in pozitia sezut pentru perioade prelungite de timp face ca muschii dorsali inferiori sa ia “forma spatarului”.  

Daca muschii nu lucreaza adecvat, alte structuri, ligamente si discuri intervertebrale trebuie sa lucreze suplimentar. (Morl, 2012). Muschii trunchiului isi pierd conditia fizica si lenevesc. Sporirea timpului in care stam jos si a durerilor muschilor dorsali inferiori sunt corelate.

Muschiul flexor al soldului (iliopsoas) se scurteaza si se contracta odata cu sederea si joaca un rol major in durerea muschilor dorsali inferiori. Pacientii cu aceste dureri au “atrofia muschilor lombari”, in special ai longissimus si multifidi; inactivitatea si inactivarea unor astfel de muschi este de condamnat, statul jos fiind principalul vinovat (Morl, 2012).

Studiul a mai gasit ca “activarea muschiului lombar nu difera atunci cand se sta jos sau pe o minge de gimnastica, pe diferite scaune dinamice de birou sau pe un scaun obisnuit”(McGill et al., 2006; Ellegast et al., 2012).

Like Share Share Tweet66186 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: jos, miscare,

Comentarii recente:
maricica09 December 2013 08:28Raspunde

Multumim de imformatie .Foarte interesant si util,numai ca sunt putine urechi care sa auda,toti crezind ca ,,nu mie,,Un articol care ar trebui predat in salile de curs.

coco16 September 2014 18:06Raspunde

Nu deveni STATISTICA? O.O

dan12 January 2015 22:30Raspunde

Adica evita sa ajungi sedentar — bolnav etc si implicit ca ajungi sa fii numarat cu ceilalti bolnavi , care toti laolalta formeaza un numar iar cel din urma este folosit in statistici.

lex05 September 2016 15:46Raspunde

Foarte adevărat din păcate. Eu mi-am dat seama cam târziu de efectele sedentarismului, a trebuit sa fac o operație de hernie de disc.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Compromisul-o cale sigură spre nefericire

Compromisul-o cale sigură spre nefericire

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Cum ameliorezi simptomele  herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Cum ameliorezi simptomele herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE