0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Mazarea, o sursa importanta de proteina biodisponibila

Suplimentele proteice pot fi un adaos excelent la o alimentatie sanatoasa. Aceasta pentru ca furnizeaza amino acizi esentiali cu catena ramificata intr-o forma foarte asimilabila. Desi exista multe surse de proteine, numai cateva dintre acestea sunt

Suplimentele proteice pot fi un adaos excelent la o alimentatie sanatoasa. Aceasta pentru ca furnizeaza amino acizi esentiali cu catena ramificata intr-o forma foarte asimilabila. Desi exista multe surse de proteine, numai cateva dintre acestea sunt de buna calitate.  Proteina din mazare pura este unul dintre cele mai complete suplimente proteice.

Sursele de proteina cel mai des folosite in prafurile proteice din comert sunt soia, oul, zerul si glutenul din grau. Un consumator inteligent ar trebui sa manifeste mari rezerve in privinta acestora. Proteinele pe baza de soia si gluten sunt puternic alergenice si favorizeaza reactii inflamatorii in organism (1, 2, 3).

Problema cu sursele de proteina animala:

Proteinele animale crescute in fermele de mare consum sunt incredibil de toxice. Animalele sunt pompate cu hormoni periculosi si antibiotice si hranite cu graunte modificate genetic si pline de pesticide. Aceasta combinatie duce la o acumulare masiva de toxine in tesuturile animale si in produsele din carne.

Sursele de proteina animala pot fi folosite atunci cand provin de la animale crescute in cadru domestic. Din pacate, multe persoane au sensibilitati la lactate (cazeina si proteina din zer) si ou (albumina) si nu pot folosi aceste surse de proteine. Alte persoane au ales un mod de viata vegan (din respect pentru viata ce ii inconjoara) si fie datorita acestei alegeri, fie din cauza unor convingeri religioase, nu pot folosi surse animale.

Beneficiile proteinei din mazare:proteina din mazare

Proteina din mazare pare cea mai hipoalergenica dintre toate pudrele proteice si are o rata de asimilare de 98%. Orezul brun s-a dovedit a contine niveluri ridicate de metal greu tungsten. Este mai bine sa fie evitat pana se afla mai multe despre pericolele potentiale ale nivelului ridicat de tungsten (5).

Proteina din mazare s-a dovedit a fi si foarte bine tolerata de sistemul digestiv si usor asimilata in tesutul muscular. Acest aspect este important pentru ca o digerare si o asimilare mai lenta a proteinelor au sanse mai mari de a produce gaze si balonare. Cele mai multe proteine din plante au rate scazute de asimilare, dar proteinele din mazare sunt exceptii rare.

Proteina din mazare este bogata in amino acizi cu catena ramificata:

Proteina din mazare este o proteina completa, contine toti amino acizii esentiali si are un continut ridicat in special de aminoacizii cu catena ramificata precum arginina, lizina si fenilalanina. Are un spectru bine echilibrat de amino acizi care respecta cerintele Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru adulti.

Amino acizii cu catena ramificata (Branched chain amino acids =BCAA's) s-a dovedit ca mentin corpul intr-o stare de crestere musculara pe tot parcursul unei zile. Acest efect anabolic mareste dezvoltarea fortei musculare ajutand in acelasi timp corpul sa arda grasimi si sa dezvolte masa.

Principalele BCAA includ leucina, valina si izoleucina. Proteina de mazare este cea mai buna sursa ne-animala a acestor BCAA puternici, cu o rata de absorbtie de 98% comparabila cu proteina de zer in ceea ce priveste efectele sale asupra metabolismului si a tesutului masei musculare.

Proteina de mazare este bogata in arginina si lizina:

Proteina din mazare este una dintre cele mai bogate surse de amino acid L-arginina. Arginina este un precursor esential al oxidului nitric (ON), responsabil pentru o circulatie sanatoasa. Rolul argininei in formarea ON a facut din acesta un supliment important pentru persoanele ce doresc sa-si imbunatateasca sanatatea cardiovasculara, performanta sportiva si sexuala.

Proteina din mazare este si o sursa foarte buna a aminoacidului esential L-lizina. Lizina este un precursor al carnitinei care transforma acizii grasi in energie. Are un rol important si in formarea colagenului prin formarea unor blocuri de tesuturi conectate precum oase, cartilagii, piele si tendoane.

Sursele utilizate:

1) http://www.ncbi.nlm.nih.gov

2) http://www.greenmedinfo.com

3) http://www.ncbi.nlm.nih.gov

4) http://www.ncbi.nlm.nih.go

5) http://www.naturalnews.com

http://www.naturalnews.com/046958_pea_protein_amino_acids_hypoallergenic.html - proteina din mazare

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#aminoacizi #diabet de tip 1 #papilomavirusul uman #proteina #stevia diabet

Ce au mai parcurs alti cititori...

Semintele de canepa, unul dintre cele mai complete alimente

Semintele de canepa, unul dintre cele mai complete alimente

Verde pentru viata - oda pentru smoothie-urile verzi

Verde pentru viata - oda pentru smoothie-urile verzi

5 motive pentru care spirulina este urmatorul mare superaliment

5 motive pentru care spirulina este urmatorul mare superaliment
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.