Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Blog

Interviu cu Ramona Țintea - Școala de Slăbit. Despre slăbit, alimentație sănătoasă, pofte, motivație și multe altele

Începem seria interviurilor cu specialiști din domeniul sănătății cu Ramona Țintea, nutriționist-dietetician și fondatoarea Școlii de Slăbit. Citește interviul pentru a afla informații prețioase despre nutriție și slăbit.

Dragă iubitor de verde viu, 

Știi că ne dorim ca Viața Verde Viu să fie mai mult decât un simplu magazin online. Ne dorim să fim o comunitate mare și unită, o punte de legatură între iubitorii de verde viu și specialiști în domeniul sănătății (experți în nutriție, naturoterapie, fitoterapie, terapii alternative, psihologi, medici etc). Credem că oamenii frumoși, care dăruiesc și altora din cunoașterea și experiența lor, ar trebui promovați și apreciați.

O astfel de persoană este și Ramona Țintea, nutriționist-dietetician și fondatoarea Școlii de Slăbit, cu care am realizat primul interviu dintr-o serie mai amplă de materiale pe care le vom publica în viitor pe blogul nostru.

Te invit să citești interviul și să ne scrii în comentarii ce alte informații ți-ar plăcea să afli de la Ramona.

VVV: Povestește-ne câte ceva despre tine. Cine ești și cum ai ajuns să îți dorești să ajuți oamenii să slăbească? Cum ți-a venit ideea să înființezi Școala de slăbit?

Ramona Țintea: Sunt un om oarecare, dar care s-a ținut cu dinții de visul său. La bază IT-ist,  am petrecut peste 15 ani creând programe software pentru diverse companii.  Visul, însă, era de a activa în domeniul sănătății și de a interacționa cu oamenii. Astfel că am început, în paralel cu serviciul de zi, businessul personal de noapte și de weekend,  brandul Școala de Slăbit. Munceam o medie de 14 ore pe zi, 7 din 7,  dar nu conta decât să reușesc să mă desprind. M-a ajutat mult formarea din IT, oferindu-mi o gândire structurată. M-am axat pe a crea sisteme de educație online, cât mai ușor de înțeles de către oameni. 

Totuși, deși învățăm mereu, având o afinitate pentru asta, îmi lipseau studiile superioare în domeniu.  

Când a venit momentul , mi-am dat demisia din corporație și m-am înscris la Universitatea de Medicină, specializarea Nutriție și Dietetică, pentru a-mi completa studiile și a deveni nutriționist-dietetician.  Mai drăguț a fost că a trebuit să las totul în urmă și să schimb și orașul pentru a putea face acest lucru :) Ce nu face omul pentru visul lui.

Iar de câțiva ani, sunt bucuroasă să afirm că mă pot ocupa full time de acest brand și de plăcerea de a crea sisteme online de educație. 

VVV: Ce înseamnă Școala de slăbit și prin ce se diferențiază de alte programe de acest tip de pe piață?

R.Ț: Recunosc că nu știu ce alte programe există pe piață, nu mi-am pus vreodată problema. Sper și le doresc să fie cel puțin la fel de bune precum programele Școlii de Slăbit, pentru că realmente avem nevoie de informații corect orientate și corect ghidate, cel puțin în domeniul sănătății.  

Școala de Slăbit este o platforma online, ce adresează în primul rând sănătatea, prin programe de educație, cu interacțiune zilnică, monitorizare și suport permanent. Suntem o echipă de dieteticieni, care ghidăm oamenii și oferim suport prin intermediul comunității private a școlii.  Da, accentul se pune pe slăbit, dar în realitate, sunt programe de reeducare alimentară și regenerare fizică. 

VVV: Cum ai caracteriza persoanele care intră în programul tău de slăbit? Ce le-a lipsit ca să poată slăbi până când au intrat în Școala de slăbit? 

R.Ț: Nu există garanții pe lumea aceasta. Poți să ai în mâna cel mai valoros lucru, dacă nu îl folosești,  degeaba. Așa este și Școala de Slăbit.  Da, informațiile oferite sunt foarte valoroase, și cele oferite gratis, pe canalele media,  și cele din programele plătite.  Nimic nu înlocuiește munca, insistența, răbdarea.  Ce oferă Școala de Slăbit diferit?  O  capacitate mare de a mobiliza și implica oamenii să se schimbe, din aproape în aproape. Ei nu sunt niciodată singuri.  Un om nu se schimbă peste noapte. Un om se schimbă prin expunere constantă la altă informație, alt mediu, alt suport, altă motivație.   Aici cred că există diferențiatorul major.  Eu și echipa de dieteticieni suntem lângă oameni permanent.

În Școala de Slăbit vin oameni normali, nu doar pentru slăbit, ci și pentru a adresa diverse probleme de sănătate.  Iar mediul oferit de Școală maximizează șansele de reușită.

Banner Argint coloidal 110ppm

VVV: Lucrezi și cu copii? Dacă da, este mai dificil sau diferit să lucrezi cu copii?

R.Ț: Da, lucrăm și cu copii, nu doar în direcția slăbitului, ci și în direcția îmbunătățirii sănătății. Mulți copii dezvoltă afecțiuni, din cauza stilului de viață sedentar, expunerea la dulciuri și alimente super procesate. Monitorizarea și ghidajul din programe se croiesc pe particularitățile copilului, iar implicarea părinților are un rol esențial.  

VVV: Ce înseamnă să slăbești sănătos? Câte kilograme pe lună? Ce principii fundamentale trebuie să aplice persoanele care vor să slăbească sănătos?

Școala de Slăbit oferă nenumărate materiale scrise, video, audio, de educație, care răspund la toate aceste întrebări de mai sus. Recomand accesarea canalului Youtube Școala de Slăbit, pentru prezentări video detaliate în acest sens. Ne place să oferim explicații, nu doar indicații,  astfel încât cei care ne urmăresc să își formeze un discernământ puternic în ceea ce privește sănătatea și îngrijirea personală.

Pe scurt fie zis, slăbitul sănătos înseamnă slăbitul prin regenerarea organismului, într-un ritm de maxim 1 kg pe săptămâna.  Iar principiile care stau la baza recomandărilor vizează respectarea fiziologiei și biochimiei corpului. Slăbitul trebuie să fie doar o consecință a îmbunătățirii sănătății.   Restul detaliilor, ce mâncăm, când, cum, de ce,  pot fi găsite ușor pe canalele media ale școlii. Oferim foarte multă informație la liber, pentru a contribui și ajuta pe toți cei care doresc să se îngrijească mai bine.

VVV: Câte calorii ar trebui să mâncăm zilnic dacă vrem să slăbim? Există un standard?

 

R.Ț: Caloriile sunt un subiect alunecos.  Și deloc aducător de fericire,  în opinia mea. În Școala de Slăbit nu calculăm calorii, nu cântărim porțiile alimentare. Când mănânci în concordanță cu fiziologia organismului,  respectând anumite procente, anumite proporții, ajungi foarte ușor la sățietate, fără să depășești necesarul caloric zilnic. 

Alternativa este să calculezi necesarul energetic în funcție de metabolismul bazal și nivelul de activitate fizică,  să scazi între 500-1000 kcal din acel calcul și să te apuci să aduni. Fiecare frimitură consumată :) Se poate mai bine de atât. 

VVV: Am văzut că recomanzi superalimente și suplimente naturale în materialele tale informative. Care ar fi produsele esențiale de introdus în dieta noastră zilnică?

R.Ț: Despre suplimente mereu afirm: ele trebuie să fie cireașa de pe tort, iar nu tortul în sine. Tortul este alimentația,   suplimentele vin să încununeze aceste alegeri calitative.  Altfel, e o pasare a responsabilității:  nu mă îngrijesc, mănânc haotic, dar iau spirulină.  E un dezechilibru în această abordare. 

Când alimentația are, însă, fundamente corecte,  atunci suplimentele și alimentația se potențează reciproc, iar omul respectiv înflorește , întinerește.  

Am o slăbiciune pentru pudrele verzi, în special pentru orz.  Argilele îmi plac mult, suplimentele cu efect chelator (care susțin eliminarea metalelor grele din organism) , plus cele care susțin activitatea hepatică și renală. 

Expresia “esențial de introdus în dietă”, însă,  depinde strict de sănătate. În funcție de problemele fiecărui om, anumite suplimente devin esențiale în adresarea acelor probleme.  Deci nu este realist să desemnez ceva drept esențial, la modul general :)

VVV: Care este cel mai comun sfat pe care îl dai celor care vor să slăbească?

R.Ț: Să devină mici pitbuli:  nu dai drumul visului, până nu îl îndeplinești. Nu ieși din joc. Nu există cuvântul renunțare în dicționarul tău.

VVV: Am primit adesea următoarea întrebare: Ce pot face dacă am ulcer gastric sau reflux gastro-esofagian și nu pot mânca fructe și legume crude? Ce dietă pot ține?

R.Ț: Frumoasă întrebare.  Din păcate, cruditățile sunt victime colaterale în această poveste. Nu ele au creat problemele. Ele doar scot la iveală dezechilibrele create de alimentația necalitativă de-a lungul vremii.  

Paradoxul este următorul: tot din crudități vine vindecarea afecțiunilor digestive, doar că nu ai undă verde către ele. Drumul înapoi spre crudități trebuie construit de la zero, din aproape în aproape. 

Aici putem spune că anumite suplimente alimentare sunt esențiale de introdus, ca să citez o întrebare anterioară. 

Recomandarea pentru aceste persoane este să vină în Școala de Slăbit, deoarece trebuie o abordare progresivă și monitorizare pas cu pas. Masticația joacă un rol vital,  combinațiile alimentare, pauzele între mese,  pauzele oferite sistemului digestiv, efectul antiinflamator al anumitor alimente, plus suplimentele, toate trebuie folosite. Orice este adresabil, de la reflux la ulcer la colon iritabil. Dar abordarea este individuală, nu generalizată.

VVV: Cum gestionăm pofta de dulce? Cu ce putem înlocui dulciurile sau sucurile?

R.Ț: Ce te faci când pofta e de trăiri și emoții și defulezi prin mâncare? Dulciurile declanșează plăcerea, sunt un anestezic sufletesc eficient. De aceea nu vorbim exclusiv de dezechilibre interne fizice, ci de neîndeplinirea nevoilor sufletești, în egală măsură. Am dezbătut aceste aspecte în mai multe rânduri, inclusiv pe canalul youtube al Școlii de Slăbit, unde pot fi găsite mai multe materiale de 2 ore, despre ce facem , cum gestionăm mâncatul emoțional, dependența de dulciuri, pofta de junk food și alte provocări de acest gen :) Totul, bineînțeles, dublat de soluții la îndemână oricui. Vorba ceea: teoria ca teoria, dar practica te scoate din impas. 

Cât despre înlocuirea dulciurilor și sucurilor,  este ușor să recomand fructele, dar în același timp riscant, nu se potrivește oricui.  Recomand întâi să înțeleagă omul de unde îi vin aceste pofte, de fapt, iar abia apoi să le adreseze. Încurajez investiția de timp în a descoperi materialele de care vorbesc . Psihicul uman e delicat și complex,  nu degeaba motto-ul Școlii de Slăbit este “slăbitul este o provocare psihică, nu fizică”. 

VVV: De ce persoanele care mănâncă foarte puțin (o dată pe zi) totuși se îngrașă?

R.Ț: O persoană care mănâncă o dată pe zi și se îngrașă ori este sedentară, ori reușește să mănânce peste necesarul său caloric, ori suferă de retenție hidrică cronică, caz în care ne uităm la sănătate, nu la cântar.  De obicei este prima varianta.  Corpul nostru este un organism adaptativ, este firesc, așa funcționează totul în Natură. 

Cu cât mănânci mai puțin, cu atât organismul se adaptează, își ajustează arderile, încetinește metabolismul pentru a supraviețui.  Ajungem, astfel, în situația paradoxală în care mănânci puțin și tot nu slăbești sau chiar te îngrași.  Mișcarea zilnică te ține departe de acest cerc vicios. Chiar și în afecțiunile cu impact asupra metabolismului, cum sunt anumite patologii tiroidiene,  slăbitul este 100% realizabil, dacă te miști suficient.

VVV: Cât de importante sunt sportul, echilibrul emoțional și motivația atunci când vrei să slăbești?

R.Ț: Sportul este regele slăbitului prin regenerare (cina este regina). Caloriile consumate în timpul sportului și după, sunt doar vârful icebergului.  Sportul are un impact major asupra eficienței cu care funcționează organismul. Am oferit un live de 2 ore despre acest subiect,  disponibil pe canalul Youtube al școlii.  Fără sport,  stagnarea este la ea acasă, iar încetinirea metabolismului este doar o chestiune de timp. Se pierde masă musculară , crește procentul de masă grasă, încetinesc arderile,  circulația devine mai puțin eficientă, atât cea sanguină, cât și cea limfatică, toate sistemele se deteriorează în lanț. Sportul este jumătate din ecuația slăbitului sănătos. 

Cât despre aspectul psihic al slăbitului,  motivația este precum dușul,  cum spunea Jim Rohn:  te simți minunat pe moment, dar nu ține. De aceea o recomand zilnic.  

Poți privi motivația , setarea mentală, de fapt, ca pe un mușchi care se lucrează.  Aici se rupe firul, de fapt.  Mulți se așteaptă ca acel entuziasm de început să țină.  Nu, nu ține.   Îi iau locul munca, insistență, asumarea responsabilității pentru ceea ce e de făcut. Iar motivația se hrănește din această atitudine. Să înțelegi că durează și că trebuie să fii în joc în fiecare zi. Nici Roma nu a fost construită într-o zi.

VVV: Ai un model în viață? Sau există vreo persoană care a avut o amprentă deosebită în dezvoltarea ta personală și/sau profesională?

R.Ț: Da, există mai multe persoane care mă inspiră și de la care învăț,  dar unele nu sunt persoane publice.  Dintre persoanele publice i-aș menționa pe Jesse Elder, Dr. John Bergman, Dr. Neal Barnard, Dr. Robert Morse. Îmi plac oamenii care ajută alți oameni să se ridice.

VVV: Care este cartea din domeniul nutriției pe care ai recomandat-o (împrumutat-o) cel mai des? 

R.Ț: Îmi place simplitatea cărții “Să trăim sănătos fără toxine”, scrisă de Robert Morse. Un abecedar despre sănătate, ușor de înțeles, de către oricine. 

VVV: Care este primul film/documentar despre alimentație sănătoasă care îți vine acum în minte?

R.Ț: M-a impresionat plăcut documentarul Game Changers, deoarece a adus în atenția lumii și, practic, a desființat mitul conform căruia performanța sportivă este direct condiționată de consumul proteinelor de origine animală.  

Nu uita să ne scrii în comentarii ce alte informații ți-ar plăcea să afli de la Ramona.

Dacă ai nevoie de ajutorul Ramonei, o poți găsi aici:

Website | Facebook | Instagram

Interviu realizat de Alina Mihalache - echipa Viața Verde Viu

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#interviu #ramona tintea #scoala de slabit

Ce spun cititorii despre "Interviu cu Ramona Țintea - Școala de Slăbit. Despre slăbit, alimentație sănătoasă, pofte, motivație și multe altele"

Camelia Baibarac06 October 2020 12:19Raspunde

Buna ziua!Cum se poate diminua celulita de pe coapse? Acea celulita denumita " aripioarele de pe coapse".Exista un regim alimentar alcatuit din anumite alimente?Sau un plan de exercitii alcatuit in functie de stilul de viata sau ocupatia fiecaruia...de efortul fizic???Multumesc anticipat!!!

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2020 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.