Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Diete

3 idei greșite care te împiedică să slăbești și 3 metode din psihologie pentru a-ți regla greutatea corporală

Ai încercat deja mai multe diete? Ai constatat și tu că e mai greu de fiecare dată și că efectul de yo-yo te face să recâștigi în greutate la scurt timp după fiecare cură? Atunci informațiile din acest articol pot fi foarte valoroase pentru tine în atingerea greutății dorite.

Dacă te-ai săturat să încerci rețete, diete și suplimente minune pentru slăbit, este momentul să începi să afli care este rolul stării interioare în obținerea unui corp armonios. Rezultatele apar fără greș când începi să lucrezi cu tine și “din interior”, de la mintea și emoțiile tale.

Haide să începem cu cele mai vehiculate idei despre cum trebuie să slăbești, care, de fapt, sunt greșite și te împiedică să îți atingi obiectivul.

 

Ideea 1: Cea mai bună soluție pentru a slăbi este o dietă foarte severă

Fals! Conform mai multor zeci de studii recente dietele stricte amplifică mecanismele corporale de conversie a nutrieniților în grăsimi și depozitarea lor accelerată. Astfel, după fiecare dietă severă, revenirea la obiceiuri anterioare se lasă cu kilograme în plus. Aceste kilograme sunt însă mult mai “încăpățânate” și datorită nevoii corpului de a se proteja de privațiuni vor tinde să persiste cu îndârjire tot mai mare. 

Soluția? Nu ai nevoie de o dietă, ci de o transformare a modului de viață. Dacă modul de viață actual te-a condus la kilograme în plus, renunța la ideea de a găsi o pilulă magică ce îți va reda fără efort suplețea și începe să înțelegi ideea că ai nevoie de o alimentație echilibrată și un stil de viață mai sănătos, care poate fi menținut a la long. 

Cum fac asta? Prin retrezirea inteligenței naturale a organismului. Acea inteligență-instinct care știe exact când trebuie să te oprești pentru că stomacul e plin, care știe să diferențieze între simpla poftă și foame. Nu e ceva ce trebuie să cauți în afară, această inteligență există în fiecare dintre noi, însă trebuie să reîncepem să o utilizăm și să avem încredere în semnalele trupului nostru, folosind metodele adecvate. Psihologia comportamentală și cea pozitivă te pot ajuta foarte mult.

Cu se să încep? O primă metodă practică este aceea de a mesteca hrana mai mult. Indiferent ce mănânci, mestecă îndelung pentru a regăsi la timp semnalul de sațietate și pentru a te bucura mai mult de gustul alimentelor. 

Cantitatea de mâncare consumată se va reduce natural în câteva zile, așa cum au constatat mai multe studii comportamentale.

Banner Argint coloidal 110ppm
 

Ideea 2: Mănânc foarte puțin și totuși continui să mă îngraș

Fals! Esența oricărui proces de slăbire este să mănânci mai puține calorii decât arzi zilnic!

Foarte simplu de zis. Cu toate astea pentru noi hrana este și un ritual, este un mod de socializare, este un răsfăț sau de multe ori un refugiu. Animalele sălbatice nu fac asta. Nu au frigiderul plin, nu mănâncă în exces când sunt frustrate, nu ies cu prietenii la restaurant. Mai ales, nu se gândesc cu asiduitate la diferite probleme în timp ce mănâncă. 

Gândirea și emoțiile sunt un mare dar al oamenilor, însă adesea ele pot deveni și o mare pacoste pentru simplul motiv că în nici o etapă a numeroșilor ani de școală prin care am trecut cei mai mulți dintre noi nu suntem învățați să ne educăm și să ne folosim aceste două forțe esențiale.

 

Tocmai de aceea nu știm că mintea uneori ne minte. Distorsionează automat și inconștient realitatea astfel încât să o facă arate cât mai bine pentru noi. 

 

Dacă te îngrași înseamnă că mânânci mai multe calorii decât consumi zilnic. Fără ca măcar să îți dai seama!

Soluția? Este esențial în prima etapă să conștientizezi foarte clar ceea ce mănânci. Cabinetele de nutriție sunt asaltate de persoane care declară cu sinceritate că mănâncă doar o supă și o salată și totuși se îngrașă. Realitatea arată însă că reperele fiecărei persoane sunt foarte relative și cel mai adesea pur și simplu nu ne dăm seama de momentele în care am mai luat încă o mică gustare între mese, încă un fruct, o prăjitură, o felie de pâine, pentru ca la finalul zilei să avem sute de calorii peste necesarul zilnic!

Cu ce să încep? Timp de o săptămână fotografiaza cu telefonul TOT ceea ce mănânci. Fotografiază fiecare fel de mâncare și gustările dintre mese. La finalul săptămânii analizează imaginile și evaluează cam cât de mult sau puțin ai mâncat. 

Studiile de psihologie cognitiv comportamentală arată că obișnuința de a conștientiza cantitatea și calitatea de mâncare consumată duce (chiar și numai ea singură!) la o reducere clară în greutate prin controlul automat mult mai bun al porțiilor și hranei.

 

Ideea 3: E nevoie de foarte multă voință și efort ca să slăbești

Este doar parțial adevărat! Voința este percepută în general ca un efort perseverent și susținut pentru a-ți atinge scopul propus. Pentru cele mai multe persoane care se angajează în cursa pentru silueta perfectă obiectivul este insuficient de clar conturat și nu este suficient de motivant și, astfel, fără un scop puternic și clar nu există nici motivație, nici voință suficientă. Dacă înveți cum să își formulezi corect scopul, motivația va fi clară și puternică, iar voința va susține alegerile tale. 

 “Vreau să arăt bine pe plajă” poate fi un motiv bun de sezon, însă este insuficient pentru a-ți transforma persistent modul de viață și va ceda la primele înghețate și prăjituri primite în dar (după modelul: “oricum cei la care țin mă plac așa cum sunt”).

Soluția? Formulează-ți un scop foarte clar, care trebuie să includă cele mai puternice motivații ale tale: sănătatea, relațiile, familia, respectul față de tine , relația bună cu corpul, abundența, succesul. 

Cu ce să încep? Începe prin a te întreba cum vrei cu adevărat să arăți, să te simți, să fii. Cum vrei să arate relația ta cu cei din jur, cum dorești să fie starea ta de sănătate. Caută nu doar să te vezi (să te vizualizezi) așa cum îți dorești să devii în viitor, după armonizarea corporală, ci să și SIMȚI cum este să fii astfel. Cum te simți în pielea ta când corpul e ușor și radiază de energie? Cum este încrederea și relația ta cu tine? Cum este să îți apreciezi trupul și să îl răsfeți cu alimente nutritive, sănătoase, naturale, pline de energie și nutrienți?

Studiile psihologice arată că o imagine mentală clară, încărcată emoțional pozitiv, este un factor realizator extrem de puternic. Succesul este al celor care au o viziune clară și o imagine limpede, puternic încărcată de emoția reușitei. Acest fel de anticipare a reușitei este deja parte a reușitei.

 

Dacă dorești să înțelegi mai multe despre psihologia slăbirii, dar mai ales să experimentezi în mod direct o transformare interioară ce te poate ajuta considerabil în reglarea ponderală, fă-ți curaj și urmează un curs online de psihologia slăbirii, cum este acesta

Ce vei învăța în plus?

Cursul este realizat de Mihai Minoiu - psiholog, autor și antreprenor, pasionat de Ayurveda și terapiile naturale, cu peste 20 de ani de experiență în transformarea pozitivă a stilului de viață prin metode moderne și tradiționale. 

Iată ce ne-a spus Mihai despre ideea acestui curs: 

Mă întreabă lumea cum de am ajuns de la coaching de business la psihologia slăbirii. Sunt pasionat de peste 20 de ani de transformarea interioară și a stilului de viață, însă doar acum am abordat in-extenso acest subiect. Cred că nici un domeniu al transformării corporale nu este atât de provocator precum reglarea greutății corporale. Practic, dacă folosești instrumentele psihologice necesare pentru a-ți modela corpul, poți să modelezi aproape orice în viața ta. Dezvolți o mentalitate de antreprenor în ceea ce privește viața și corpul tău. Mai întâi, îți asumi responsabilitatea pentru ceea ce se întâmplă cu corpul tău și apoi găsești soluții inteligente și dovedite. Înveți să lucrezi cu emoțiile, obiceiurile, cu tendințele și poftele care te frânează, îți descoperi punctele forte și mergi înainte. Descoperi la final că transformarea corporală începe în mintea și în sufletul tău. La final, nu te regăsești doar arătând bine, ci simți o extraordinară împlinire și satisfacție interioară.”

Află detalii despre cursul online Psihologia Slăbirii prin metoda Inside-Out în 3 pași aici.

Pe lângă o alimentație echilibrată și un stil de viață sănătos, poți face o cură cu suplimente naturale care ajută la stimularea metabolismului și arderea grăsimilor, precum cele de mai jos.

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#metode de slabit #idei gresite in slabit

Ce au mai parcurs alti cititori...

7 Rețete de Smoothies pentru slăbit

7 Rețete de Smoothies pentru slăbit

Slăbitul sănătos și rapid. Este posibil sau este doar un mit?

Slăbitul sănătos și rapid. Este posibil sau este doar un mit?

Efectul YO-YO - De-a șoarecele și pisica pe sănătatea noastră

Efectul YO-YO - De-a șoarecele și pisica pe sănătatea noastră
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2020 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.