Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Viata Verde Viu
Alimente
Produse din nucă de cocos
Făină de Cocos, 250g | Solaris

4,8

4,8 din 5

Pe baza opiniei a sute de persoane

Adaugă la favoriteProducător >>
Făină de Cocos, 250g | Solaris

Făină de Cocos, 250g | Solaris

16.50 Lei

SKU: 5941828020151

Cantitate:

Făina de Cocos are foarte multe beneficii. Este potrivită pentru persoanele care au intoleranță la gluten. Susține sănătatea colonului și ajută împotriva constipației. Contribuie la scăderea nivelului de zahăr din sânge. Este o sursă importantă de proteine și grăsimi sănătoase. Întărește sistemul imunitar prin conținutul de acid lauric. Contribuie la sănătatea și frumusețea părului și a pielii. Utilizată cu succes în prepararea deserturilor vegetariene și vegane. Se adaugă, de asemenea, și în sosuri, băuturi, și în aluatul pentru pâine.

Descriere

Făină de Cocos, 250g | Solaris

 

Beneficiile făinii de cocos

Alternativă fără gluten, sănătoasă și gustoasă, la făina obținută din grâu sau alte cereale, făina de cocos este potrivită mai ales în alimentația persoanelor cu intoleranță la gluten, cât și în dieta cu aport redus de carbohidrați (dieta ketogenică), în dieta Paleo. Aceasta poate fi consumată de oricine urmează un stil de viață sănătos întrucât este o sursă echilibrată de macro și micronutrienți importanți pentru starea ta de bine.

Făina de cocos Solaris conține 100% nucă de cocos măcinată.

Nuca de cocos (Cocos nucifera) este presată pentru a obține laptele de cocos, iar pulpa acesteia este ulterior uscată și măcinată, rezultând o făină fină, perfectă pentru a crea diverse deserturi cu aromă delicată de cocos.

Făina de cocos este o sursă bogată în special de proteine și grăsimi, cu un aport scăzut de glucide, dar și de calorii, conform valorilor nutriționale:

Grăsimi – 19,5g (din care acizi grași saturați – 15g)
Glucide – 17g (din care zaharuri – 13,6g)
Proteine – 20,5g
Sare – 0,2g
Valoare energetică – 354 kcal


Făina obținută din cocos conține îndeosebi trigliceride cu lanț mediu (MCT) care sunt ușor absorbite și transportate la nivelul mitocondriilor, unde vor fi metabolizate rapid în sursă de energie, nefiind stocate în corp ca grăsime. Există 3 tipuri de astfel de trigliceride: acid caprilic, acid capric și acid lauric. Dintre aceștia, acidul lauric se regăsește în proporția cea mai mare în nuca de cocos, într-un procent de 77%. Acidul lauric este un acid saturat care conferă cocosului proprietăți antivirale, antimicrobiene și antibacteriene, de eliminare a bacteriilor, virușilor sau fungilor. Regăsim în compoziția făinii de cocos (dar în proporții mai mici) și acizi grași nesaturați (acid oleic, linoleic și alfa-linoleic).

Procentul de proteine (20%) al făinii de cocos este unul considerabil și conține în special fracțiuni de globulină și albumină și aminoacizi precum acidul glutamic, arginina, leucina, lizina. Cocosul măcinat este o sursă considerabilă de fibre îndeosebi insolubile, cu un conținut mai mic de fibre solubile, cele mai importante dintre acestea fiind celuloza și hemiceluloza.

Făina de cocos prezintă în compoziția sa micronutrienți importanți pentru un organism sănătos: vitamine (C, E, B1, B2, B3, B6) și minerale (potasiu, fosfor, magneziu, sodiu, calciu, seleniu, mangan, fier).

Aportul de calorii și glucide pe care îl aduce consumul de făină de cocos este unul mic.

Poți include făina de cocos în alimentație nu doar pentru valoarea sa nutritivă, ci și pentru beneficiile multiple pe care le conferă organismului, cum ar fi următoarele:

alternativă de făină fără gluten – întrucât nu conține gluten, făina de cocos este o alternativă potrivită în alimentația persoanelor care prezintă simptomele afecțiunii celiace (o tulburare autoimună declanșată de gluten), intoleranță non-celiacă la gluten, alergie la grâu, precum și în cazul tulburării Crohn sau artritei reumatoide. Glutenul este un tip de proteină regăsită în cereale precum grâul, orzul și secara, care este dificil de descompus în timpul digestiei și poate declanșa la unele persoane un răspuns imun. Persoanele cu intoleranță la gluten pot experimenta simptome precum gazele intestinale, crampele, diareea, până la leziuni intestinale sau absorbție deficitară a nutrienților. Din acest motiv, acestora le este recomandată înlocuirea alimentelor cu gluten cu diverse alternative ce nu conțin această proteină.


menține glicemia în parametri optimi – înlocuirea făinii de grâu cu făina de cocos în rețetele produselor de patiserie poate ajuta la ținerea sub control a nivelului de zahăr din sânge. Aceasta se datorează pe de-o parte conținutului mic de carbohidrați, indicelui glicemic mic al făinii de cocos și, pe de altă parte, conținutului considerabil de fibre, care ajută la reglarea glicemiei prin încetinirea vitezei de eliberare a zahărului în fluxul sanguin. Astfel, făina de cocos este mai puțin susceptibilă de a crește nivelul de zahăr din sânge și are un efect mai blând asupra glicemiei, comparativ cu alte tipuri de făină. Este indicată în cazul persoanelor cu diabet.


susține digestia și previne constipația – conținutul de fibre al făinii de cocos este benefic pentru digestie și menține sănătatea colonului. Majoritatea fibrelor din compoziția sa sunt insolubile, adaugă volum scaunelor și stimulează regularitatea peristaltismului intestinal, asigurând o deplasare ușoară a alimentelor în intestine, reducând probabilitatea apariției constipației. Făina de cocos prezintă într-un procent mai mic și fibre solubile (prebiotice), care hrănesc bacteriile benefice din intestin (probiotice). În schimb, aceste bacterii produc acizi grași cu lanț scurt precum acetatul, propionatul și butiratul, acizi care hrănesc celulele intestinale, reduc inflamațiile și simptomele asociate cu tulburările intestinale, precum sindromul colonului iritabil și bolile inflamatorii intestinale.


conferă sănătate inimii – conform studiilor, 15-25g de fibre de cocos pot ajuta la scăderea cu 9% a nivelului „colesterolului rău” (LDL), cu 11% a colesterolului total și cu 22% a trigliceridelor. Totodată, aportul mărit de fibre dietetice a fost asociat cu un risc scăzut de a dezvolta boala coronariană. În plus, unele surse indică capacitatea acidului lauric din compoziția făinii de cocos de a elimina bacteriile responsabile pentru acumularea plăcilor în artere, plăci care sunt asociate cu unele afecțiuni cardiace.


te ajută să pierzi kilogramele în plus, nedorite – prin conținutul de proteine și fibre al făinii de cocos, care sunt asociate cu reducerea senzației de foame și a apetitului, consumul acesteia te poate ajuta să pierzi greutatea corporală în exces.

De asemenea, făina de cocos conține trigliceride cu lanț mediu (MCT) care nu sunt susceptibile a fi acumulate în corp ca grăsime, ci ele ajung la nivelul ficatului, acolo unde sunt metabolizate și folosite pentru producerea energiei. Suplimentar, aceste trigliceride ar putea reduce apetitul, fiind procesate de corpul nostru în mod diferit faţă de acizii grași cu lanț lung, care sunt regăsiți în măsline sau nuci. Diferența constă în faptul că trigliceridele MCT te pot ajuta să arzi mai multe calorii și oferă sațietate pe termen lung.

Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.