AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Elibereaza-te de 4 tipare de viata distructive

Viata, libertatea si implinirea fericirii sunt idealuri ce ar trebui sarbatorite in fiecare zi. Dar desi majoritatea, se bucura de multa libertate in viata de zi cu zi, suntem deseori prizonierii unor tipare de gandire si comportament neproductive.

Mancam in continuare nesanatos, desi stim ca astfel cochetam cu obezitatea si bolile cronice. Mentinem relatii toxice, in ciuda faptului ca ne distrug echilibrul emotional si mental. Si nu inseamna ca nu ne dorim sa fim fericiti, pur si simplu multi dintre noi nu avem discernamantul necesar ca sa alegem ceea ce ne duce la implinirea sentimentului de fericire. Asa ca am face bine daca ne-am gasi un pic de timp in fiecare zi, timp in care sa ne gandim cum sa ne eliberam de lucrurile din viata noastra care inca ne incatuseaza:

Obiceiurile proaste: Obiceiurile sunt tipare de comportament neutre, subconstiente, pe care le-am dobandit in timp, prin repetarea unei anumite actiuni. Sunt niste scurtaturi neuronale, permitand creierului sa se ocupe de lucruri mai complicate. Ceea ce face distinctia dintre un obicei prost si unul bun, in opinia lui Lori Campbell, autoarea cartii Awaken Your Age Potential (Trezeste-ti Potentialul Varstei), este daca acesta face rau (tie sau altcuiva). Pentru a renunta la un prost obicei, incearca urmatoarea strategie in trei pasi: Recunoaste, Vizualizeaza, Afirma.

Recunoaste-ti obiceiurile proaste si descopera ce emotii sau situatii par sa le declanseze. Vizualizeaza un obicei bun cu care sa inlocuiesti obiceiul prost. Si, in sfarsit, afirma verbal de ce noul obicei va fi mai bun pentru tine. De exemplu, daca vrei sa inlocuiesti una dintre bauturile carbogazoase dietetice pe care le bei zilnic cu un pahar de apa, vizualizeaza bautul apei si gandeste-te ca te va face sa te simti mai sanatos. Spune-ti: “Imi tratez corpul cu respect, ca sa ma ajute pe masura ce imbatranesc” sau “Un corp sanatos este cheia catre o viata mai buna.”

Perseverenta este cruciala atunci cand se inlocuieste un obicei. Desi obiceiurile adanc inradacinate sunt foarte greu de schimbat, studiile arata ca unele schimbari mai simple – de exemplu o alergare zilnica in locul unei emisiuni la televizor – pot fi facute dupa 66 de zile de repetare.

Atitudini neproductive: Cu totii avem momente de panica din cand in cand. Poate ai probleme cu seful, poate partenerul se poarta prea rece, sau poate te simti furios sau suparat fara un motiv anume. Daca starea de melancolie nu este cauzata de depresie sau de un alt tip de dereglare emotionala care sa necesite ajutor profesionist, una dintre cele mai bune metode de combatere a starii proaste este sentimentul de recunostinta. “Cand ne simtim speriati, ingrijorati sau coplesiti in viata, este dificil sa simtim recunostinta,” spune Karol Ward, LCSW, psihoterapeut licentiat. “Mintile noastre sunt prinse intr-o bucla de anxietate, care ne face sa vedem lumea in culori inchise.”elibereaza-te de obiceiurile proaste

Remediul pentru aceste ganduri si sentimente negre este sa cauti intens motive de recunostinta in viata de zi cu zi. In loc sa te concentrezi pe stresul si elementele negative din viata de zi cu zi, indreapta-ti atentia catre cele pozitive: sanatatea, o familie iubitoare, prieteni buni, etc. Priveste frumusetea din jurul tau si efectiv opreste-te sa mirosi trandafirii. Si nu subestima puterea zambetului oferit strainilor de pe strada. Stiinta a dovedit ca un zambet sincer te face mai atragator, iti mareste imunitatea, scade presiunea arteriala si iti da o stare de bine. Si cel mai important, zambetul este contagios, asa ca ai putea avea ocazia sa descretesti fruntea tuturor celor pe care-i intalnesti.

Relatii nesanatoase: Chiar si atunci cand iubesti pe cineva, e posibil sa vina un moment in care trebuie sa te dai un pas inapoi si sa stabilesti niste limite in relatia voastra. Expertul Carol Bradley Bursack de la AgingCare.com numeste aceasta metoda “detasare cu dragoste.” Primul pas catre detasarea cu dragoste este sa accepti faptul ca nu ai niciun control asupra comportamentului celuilalt, si ca ceea ce face nu depinde de tine. Apoi stabileste verbal limitele cu persoana respectiva. “Detasarea cu dragoste inseamna sa afirmi ca iubesti persoana respectiva, dar nu vei tolera sa fii tratat in continuare cu lipsa de respect sau cu rautate,” spune Bursack.

In multe cazuri, detasarea cu dragoste poate fi o strategie eficienta. Cu toate acestea, unele scenarii—precum abuzul verbal si/sau fizic—pot avea nevoie de luarea unor masuri mai drastice. Daca persista tiparele de critica si manipulare, probabil trebuie sa iei in considerare alternativa de a te separa de acea relatie nesanatoasa.

Sentimente de genul “Daca...” Mult prea des ne surprindem spunand “Daca as face asta _____ atunci as fi fericit.” sau “Daca el/ea ar face asta _____ atunci totul ar fi bine.” Problema cu acest tip de gandire este ca situatia se poate schimba doar daca tu decizi sa o schimbi, este de parere Cindy Laverty, expert si indrumator AgingCare.com. “Este o mare diferenta intre a avea o dilema si a lua o decizie. Dilemele sunt o scuza pentru a ne face griji, dar deciziile ne forteaza sa facem ceva diferit. Deciziile ne scot din zona de confort.” Laverty propune sa–ti faci o lista cu toate lucrurile care te necajesc, cat mai concret posibil. Apoi, pune-le in ordinea in care te supara, de la cele mai suparatoare la cele mai putin suparatoare. Lasa lista de-o parte o zi. Urmatoarea zi, ia lista si hotaraste ce lucru (mic sau mare) vei schimba. Chiar si un lucru marunt—cum ar fi sa ceri ajutor pentru un lucru pe care altfel ai fi incercat sa-l faci singur—poate avea un impact major.

O viata fericita se construieste dinspre interior inafara. Asa ca eliberati-va si cautati fericirea in vietile voastre si incurajati-i si pe cei din jur sa faca la fel.

Sursa utilizata:

http://www.care2.com/greenliving/declare-your-independence-from-4-destructive-life-patterns.html - obiceiurile

Like Share Share Tweet22002 vizualizari

Postat in categoria Spirit

Etichete: atitudine, obiceiuri, relatii, sentimente,

Comentarii recente:
DANIELA POPA14 March 2015 01:17Raspunde

ADEVARAT!!!

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE