AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Afla cum sa traiesti sanatos vara

Medicina traditionala chinezeasca (MTC) subliniaza importanta stradaniei pentru echilibru si a traiului in armonie cu mediul din jurul nostru. Acest lucru poate fi facut prin nutritie, prin cultivarea emotiilor sanatoase, prin meditatie, dar si prin activitate fizica si terapii vindecatoare precum acupunctura. Pentru a ne simti cat mai bine de-a lungul anului, este important sa schimbam elementele stilului de viata si ale dietei noastre in acord cu schimbarile de anotimp si mediu din jurul nostru, in special vara.

Este usor de inteles ca vara este un anotimp inalt energetic, dominat de yang. Acest varf anual al energiei yang se manifesta prin calitatile verii pe care le cunoastem cu totii – abundenta, stralucirea soarelui, caldura, expansiune, luminozitate, crestere, stralucire si creativitate. In MTC, este asociata cu elementul foc si in mod corespunzator bucuriei, inimii si intestinului subtire.

In abundenta stralucirii soarelui, este important sa te trezesti devreme si sa infloresti in soare precum o fac gradinile. In acelasi timp, abundenta energiei yang permite persoanei sa fie mai activa fizic si sa stea pana seara tarziu, in timp ce inca se simte alimentata. Este deosebit de important sa se focalizeze asupra senzatiei de fericire, usurinta si lipsa de griji, si sa se evite resentimentele sau insistenta asupra emotiilor negative precum furia.

Prea multa negativitate in acest sezon poate duce la dizarmonii pe meridianul inimii si sistemului organelor toamna. Ca intotdeauna, excesele placerilor ar trebui evitate, dar in vara, se poate tolera un pic mai mult decat in oricare alt anotimp. Este timpul muncii grele, distractiei "la greu", timpul pentru a fi bucuros, a calatori, a rade si a face lucruri care sa iti invioreze spiritul si vitalitatea.

Nutritia de vara MTCalimente vara

In ce priveste nutritia, vara este timpul sa mananci mai putin si mai usor, sa micsorezi sarea din dieta si sa sporesti cantitatea de apa. Nu este nici o surpriza ca cele mai bune alimente pentru acest sezon sunt fructele, legumele si ierburile locale de sezon. Bucura-te de delicii facand mancaruri frumoase cu toate culorile curcubeului.

Fiecare culoare reprezinta atat o colectie diferita de fitosubstante si nutrienti, cat si un sistem de organe MTC diferit. Cultiva si creste-ti propriile alimente, bagandu-ti mainile in pamant si privind cum cresc roadele. Pentru idei specifice, incearca sa incluzi pepenele, caisele, pepenele galben, lamaia, piersicile, portocalele, asparagusul, germenii diverselor plante, porumbul, broccoli, castravetii, ciupercile albe, mazarea verde, spanacul, dovleceii, macrisul de balta (nasturelul), algele, fasolea mung, coriandrul, fructele de padure, menta, busuiocul si mararul. Ca intotdeauna, hrana ar trebui cultivata organic pentru a micsora expunerea la chimicalele toxice.

In caldura molesitoare a verii, consuma alimentele racoritoare, in majoritatea lor salate, seminte germinate, fructe, castraveti, mere, pepeni, lamai si limete. Acestea pot fi insotite cu ceaiuri proaspete de plante precum menta sau musetelul, servite reci sau la temperatura camerei. Include cateva arome acrisoare pentru a proteja inima si a asigura minimalizarea efectelor produse de alimentele grele precum carnurile, ouale, nucile, semintele si cerealele, pentru a te simti cel mai bine.

De-a lungul verii, condimentarea blanda a mancarurilor cu ardei (verzi, rosii, cayenne, negri), hrean si ghimbir ajuta la deschiderea porilor si ajustarea temperaturii corporale la cea a mediului inconjurator, astfel incat sa simti cat mai putin disconfort. Acestea fiind spuse, condimentele trebuie utilizate cu moderatie, deoarece excesul de condimente poate fi si el daunator.

Desi acestea sunt reguli generale in cadrul MTC, fiecare dieta ar trebui sa fie unica, in functie de fiecare persoana si de constitutia fizica si starea de sanatate.

Voi ce alimente preferati vara? Am vrea sa auzim parerile voastre in comentariile de mai jos!

Sursele pentru acest articol includ:

Ni, Maoshing. The Yellow Emperor's Classic of Medicine. Shambhala Productions. 1995.

Pitchford, Paul. Healing with Whole Foods: Asian Traditions and Modern Nutrition. North Atlantic Books. 2002.

Maciocia, Giovanni. Foundations of Chinese Medicine. Elsevier Limited. 2005.

http://www.naturalnews.com/045660_traditional_Chinese_medicine_summer_balanced_health.html - alimente vara

Like Share Share Tweet2117 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: alimente, medicina traditionala chineza, vara,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE