AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Ciclurile lunii si influenta acestora asupra somnului

Studii recente efectuate la Universitatea din Gothenburg, Suedia, au descoperit ca ciclurile lunii pot influenta calitatea si cantitatea somnului. Cercetatorii au evaluat tiparele de somn a 47 de voluntari sanatosi cu varsta medie de 23.3 ani.

Au descoperit ca in timpul lunii pline:

1) Acestia dorm in medie cu 25 de minute mai putin; si

2) Sunt mai predispusi la un somn cu intreruperi.luna

Pe luna plina, faza de somn REM se mareste cu 30 de minute. Somnul poate fi impartit in doua stari principale: somnul REM este faza primara in care visam, in timp ce corpul lucreaza la repararea tesuturilor si la construirea oaselor si muschilor in faza non-REM a somnului.

In timpul studiului participantii au dormit feriti de expunerea la lumina lunii, eliminand deci lumina ca factor de influenta in intreruperea somnului sau a tiparelor de dormit.

Studii anterioare au descoperit ca ciclurile lunii influenteaza productia hormonala. Au descoperit ca in timpul lunii pline:

1)  Activitatea undei Delta din creier a scazut cu 30 de procente, confirmat de electroencefalograma (EEG). Activitatea Delta este un indicator al somnului adanc. Cu alte cuvinte, somnul nu a mai fost la fel de adanc pe timpul lunii pline.

2)  Voluntarii au adormit cu 5 minute mai tarziu;

3)  Durata somnului a fost redusa cu 20 de minute.

4)  Voluntarii au prezentat un nivel scazut de melatonina. Melatonina este un hormon natural care induce somnul si influenteaza calitatea somnului, de aceea, avand in vedere rezultatele anterioare, nu este surprinzator ca nivelul acesteia a fost afectat.

Desi exista aceste doua studii care indica o corelatie intre ciclurile lunare si somn, un studiu anterior efectuat la Institutul de Psihiatrie Max Planck din Munich, Germania nu confirma nicio legatura intre ciclurile lunare si somn.

Desi cercetatorii continua sa se contrazica in ceea ce priveste influenta ciclurilor lunare asupra somnului, putem inclina spre una dintre variante in baza propriei noastre experiente individuale.

Surse:

http://www.scientificamerican.com/article/it-must-be-the-moon-tired/

http://www.care2.com/greenliving/how-the-moon-impacts-your-sleep.html  - inlfuenta lunii

Like Share Share Tweet8954 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: luna, somn, ciclurile lunii,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE