AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

8 motive pentru care esti obosit tot timpul si cum poti sa invingi oboseala

Una dintre problemele de varf ale sanatatii despre care apare tot mai des la oamenii de diferite varste este oboseala cronica, sau nivelele extrem de scazute ale energiei. De la oboseala generalizata la mult mai seriosul sindrom al oboselii cronice (SOC), aceasta epidemie de epuizare extrema loveste un numar record de oameni. Sindromul oboselii cronice de unul singur afecteaza mai multi oameni decat sunt afectati de scleroza multipla, lupus si multe forme ale cancerului.

Aceste statistici nici macar nu iau in calcul pe toti oamenii care se lupta cu oboseala zilnica de grad scazut. Oboseala cronica nu este insa numai o stare de lipsa de energie. Aceasta mai poate fi si foarte periculoasa, cu circa 20% din accidentele mortale de circulatie implicand oboseala conducatorilor auto. Multi oameni vor trece cu vederea nivelul scazut al energiei, ca fiind parte a imbatranirii, ceea ce face dificila distinctia intre ceea ce este comun si ceea ce este „normal”.

Desi oboseala este comuna, cu siguranta nu este normala biologic. Aceasta falsa presupunere ii determina pe multi oameni sa accepte senzatia de a se simti groaznic si obositi in mare parte a vietii lor. Oboseala poate afecta fiecare aspect al vietii tale: familia ta, prietenii tai, slujba si activitatile vor suferi cu toate.

In acest articol va impartasim cei opt vinovati principali ai oboselii cronice si sugestii pentru a depasi aceasta oboseala:

1. Dezechilibrele macronutritive
Macronutrientii sunt grasimile, proteinele si carbohidratii. Corpul tau functioneaza cu carburantul oferit de acesti trei macronutrienti, iar noi avem nevoie de ratiile adecvate din fiecare si care sa corespunda dietei noastre si stilului de viata.

Unul dintre cele mai comune deficiente de macronutrienti din Occident este consumul scazut de grasimi sanatoase. Incepand din ultima parte a secolului XX, grasimea a fost scoasa din dieta moderna standard si acest deficit caloric a fost inlocuit cu carbohidratii rafinati, in mod specific cu cerealele. Cand esti in modul de ardere a zaharului, ajungi inevitabil la prabusirea datorata zaharului, ceea ce te lasa cu schimbari bruste de dispozitie, iritabilitate, rezistenta la scaderea in greutate si oboseala.

Cand ne referim la grasimi, nu vorbim de margarina sau alte feluri de grasimi rele. Uleiul din nuca de cocos, avocado, maslinele, nucile sau semintele, sunt toate forme excelente de grasime integrala pentru energia ta! Din punct de vedere biochimic, forma de energie cea mai buna pentru corp si care este arsa cel mai lent este grasimea. Mai mult, creierul tau este facut din 60% grasime si 25% colesterol, asa ca hranirea acestui pretios organ este primul pas in demersul depasirii oboselii. Desi mai rare, cantitatile neadecvate de proteine si carbohidrati pot si ele sa contribuie la nivelele scazute de energie.

2. Deficientele de micronutrienti
Corpurile noastre sunt in viata si functioneaza datorita biochimiei. Cand nu le hranim conform cerintelor nutritionale specifice care sa faca posibila sanatatea, este foarte posibil sa incepi sa te simti obosit si letargic. Unele deficiente nutritive care se vad in mod regulat la pacientii care sunt obositi sunt cele de fier, de vitamina D si de vitamina B. Fiecare dintre acesti nutrienti pot fi verificati printr-o simpla analiza de sange si ar trebui luate in considerare atunci cand te lupti cu un nivel scazut de energie.

3. Starea proasta a intestinelor
Cunoscut drept „al doilea creier”, sistemul tau gastrointestinal este un factor esential si adesea trecut cu vederea in ce priveste nivelul energiei tale. Nu trebuie in mod necesar ca sa ai simptome observabile la nivel intestinal pentru a avea o problema intestinala cronica. Axa intestine-creier este un paienjenis complex de comunicatii intre aceste doua sisteme vitale, la fel de importante atunci cand vine vorba de nivelul de energie pe care il posezi.

Daca organismul tau este impotmolit datorita afectiunilor ca permeabilitatea mucoasei intestinale (sindromul intestinului permeabil), dezvoltarea excesiva a florei bacteriene din intestinul mic, sau doar dezechilibre generalizate ale populatiei bacteriene din intestine (disbioza), oricare dintre ele iti pot absorbi in mod semnificativ energia.

Cand aceste probleme de sanatate sunt rezolvate, energia si vitalitatea sunt refacute si revin la normal. Destul de interesant, tulburarile cronice intestinale sunt puse in legatura si cu partenera incapatanata a oboselii: rezistenta la pierderea greutatii.

4. Alimentele ce provoaca inflamatiioboseala cronica
Alimentele pe care le mancam comunica instructiuni in mod dinamic biochimiei noastre si nivelului nostru de energie. Mesele noastre fie ne ajuta, fie dauneaza nivelului de energie; nu exista aliment neutru cand vine vorba de fiziologia corpului nostru. Nu este un secret ca alimentele rafinate, excesul de carbohidrati si calorii goale iti vor afecta negativ sanatatea, si ca procesul va incepe in mod tipic prin anihilarea nivelului de energie. Infama „coma zaharoasa” poate fi stopata daca incetezi sa mananci ceea ce alimenteaza un nivel scazut al energiei tale.

Fenomenul aflat la baza intolerantei fata de alimente precum glutenul, cerealele si lactatele, toate acestea pot provoca si ele oboseala. Daca suferi de oboseala, incepe prin a elimina alimentele inflamatorii din dieta si incearca sa demarezi chiar din acest moment hrana reala, hrana vie.

5. Toxine
Cuvantul „toxine” a devenit un cliseu atat de excesiv si universal folosit in comunitatea preocupata de sanatate, incat omul obisnuit care citeste acest articol isi va da ochii peste cap chiar in acest moment. Realitatea este totusi, ca lumea noastra de astazi ESTE cu mult mai inundata de substante care sunt toxice pentru sanatatea noastra. Nu suntem adaptati genetic la acest asalt al toxicitatii, iar nivelele noastre de energie sunt in mod tipic prima „luminita de avertizare” ca ceva nu este in regula.

Cu o cuprinzatoare anamneza si utilizarea adecvata a analizelor de laborator putem sa excludem toxicitatea obisnuita cum este cea a metalelor grele sau a plasticului; daca nu vrei sa astepti dupa rezultatele testelor. Pe site-ul nostru gasesti multe articole legate de modalitati de reducere a expunerii la toxine din viata ta pe care le poti aplica chiar acum.

6. Tulburari hormonale
Diferitele sisteme fiziologice ale corpului comunica intre ele printr-un inteligent paienjenis de trasee hormonale. Un sistem hormonal ce functioneaza adecvat este esential pentru un bun nivel al energiei. Doua tulburari relativ comune ale traseelor hormonale prezente la oamenii ce se lupta cu nivele scazute de energie sunt disfunctia hipotalamica-pituitara-suprarenala (epuizarea suprarenala) si activitatea excesiv de scazuta a tiroidei. Sunt multe motive diferite pentru activitatea excesiv de redusa a tiroidei.

7. Tratamentele medicamentoase
Fiecare produs farmaceutic are efecte secundare si unu dintre cele mai comune efecte secundare pe care il vad este oboseala. Medicamentele obisnuite oferite pentru hipertensiune, colesterol, dureri, diabet, reflux gastric si depresie pot cu toate sa cauzeze oboseala cronica. Este uimitor cum oamenii obisnuiti stiu despre efectele secundare ale medicamentelor pe care le iau in fiecare zi. Daca esti sub orice fel de tratament medicamentos, este recomandat sa vezi daca oboseala este unul dintre efectele lui secundare.

Daca medicatia iti provoaca sau sporeste oboseala, discuta asta cu medicul tau, pentru a vedea ce optiuni ai. Telul principal ca medic este de a face oamenii sanatosi, astfel incat ei sa nu trebuiasca sa ia medicamente care sa provoace oboseala sau alte efecte secundare.

8. Somn slab calitativ
Desigur, asta suna ca un motiv evident! Da, este adevarat, daca esti genul care stai pana noaptea tarziu , fiindca urmaresti emisiunea ta favorita la televizor si bei tone de bauturi cu cafeina, inceteaza sa mai faci asa. Mergi la culcare mai devreme.

Insa multi oameni nu stiu ca nu dorm bine, si chiar daca stiu asta, nu pot adormi sau nu pot ramane adormiti, chiar daca incearca. Tulburarile de somn precum insomnia sau apneea  afecteaza milioane de oameni din intreaga lume, iar optiunile din modelul de sanatate publica sunt putine. Confruntarea cu chestiunile ce stau la baza acestor afectiuni ce provoaca tulburarile de somn sunt esentiale pentru a-ti reface nivelul de energie. In cazul insomniilor usoare, plantele precum valeriana si musetelul pot fi eficiente.

Desi dispozitivele pentru respirat si plantele medicinale pot fi eficiente pe termen scurt, in cele din urma ar trebui pusa intrebarea „In primul rand, de ce am eu aceasta problema?”.

Solutii personalizate de ingrijire medicala
Evident, aceasta nu este o lista completa a tuturor cauzelor ce determina un nivel scazut de energie. In medicina functionala, telul este de a investiga natura multifatetata a afectiunilor precum oboseala cronica. Daca observi, cele opt cauze ale energiei scazute sunt interconectate, intocmai precum corpul tau.

De exemplu, toxinele pot cauza dezechilibre hormonale, care la randul lor pot cauza somn defectuos. Consumul alimentelor inflamatorii iti poate deteriora sanatatea intestinelor, ceea ce poate cauza o deficienta de micronutrienti.

Sunt multe trasee si posibilitati diferite pentru oboseala sau oricare alta cauza cronica de ingrijorare privitoare la sanatate. Aceste disfunctionalitati diferite au nevoie de o „descalcire” clinica si trebuie abordate individual. Luarea in consideratie a persoanei in locul unei abordari generalizate de tipul „o singura solutie pentru toti” este unica modalitate pentru o rezolvare consistenta, solida si sustenabila a problemelor de sanatate precum este cea a oboselii.

Voi ce solutii folositi pentru a invinge oboseala! Spuneti-ne parerea ta in comentariil de mai jos!

Surse utilizate: http://www.mindbodygreen.com/0-14265/8-reasons-youre-tired-all-the-time-how-to-beat-fatigue.html - oboseala

Like Share Share Tweet76437 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: energie, oboseala, sfaturi, solutii,

Comentarii recente:
B?lt?re?u27 July 2014 16:42Raspunde

Eu recomand cu încredere consumul de goji bereen.Este bine s? te informezi mai întâi despre acest fruct magic folosit înc? din antichitate. La început se recomand? consumul în cantit??i mici, primele rezultate urmând s? apar? dup? aprox.2 s?pt?mâni. Pe lâng? consumul de goji,recomand consumul de fructe ?i legume în starea natural?, neprelucrate termic. Mi?care în fiecare zi, fitness, exerci?ii cardio ?i plimb?rile fie cu bicicleta fie la picior sunt foarte benefice. Dac? vrei s? în?elegi c? Dumnezeu a creat p?mântul pentru ca omul s? fie în armonie ?i dragoste cu natura, încearc? ?i infruct?-te din ea. Eu am evitat s? mai consum hran? moart?, lipsit? de enzime ?i prelucrat? chimical. Succes în deciziile luate.

Vasile27 July 2014 23:20Raspunde

Eu recomand sa nu se mai bea cafea dimineata pentru ca creste nivelul brusc de energie, si dupar o ora scade la fel de repede nivelul de energie, recomand consumul de fructe proaspete dimineata in loc de mnacarurile rafinate si grase, se stie ca fructe dau energie si furnizeaza o intreaga gama de vitamine.

Mo? Vorb?07 August 2014 21:26Raspunde

Eu recomand trei partide de sex pe zi-diminea?a,prânz,seara.Dac? timpul nu permite este bine ca cele trei partide de sex s? fie f?cute diminea?a.Vor asigura bun? dispozi?ie,relaxare,poft? de mâncare ?i pl?cere.Nu este necesar s? fie aceea?i sau acela?i partener.Ba este chiar mai bine.

ella0521 November 2014 03:14Raspunde

Problema mea e descrisa la punctul 6.Dar tabletele cu hormoni m.ai dat peste cap. Am renuntat la ele,incercand sa remediez asta natural dar acum sunt mai rau decat inainte.Am senzatia ca nu mai detin controlul asupra propriului meu corp. I.au in greutate enorm (15 kg in 4 luni) dureri de picioare, de cap, insomnii, probleme digestive...etc. Paralel deficiente de Calciu, fier, precum vitamine...etc. Rog un sfat practic de urmat urgent. Va multumesc anticipat.

ali16 March 2015 16:02Raspunde

incearca SPIRULINA CU CATINA ...este supliment alimentar ,pastile....si multe seminte de la plafar contin omega 3 .6.......sanatate!

steluta17 March 2015 11:15Raspunde

Încearc? Terapia cu Remediile Bach pentru s?n?tatea si lini?tea ta sufleteasca!

Maria Matara18 March 2015 15:00Raspunde

In primul rand, participati la slujbele bisericesti- Sf. Liturghie si Sf. Maslu. Incercati un mic post de 3 zile, apoi spovediti-va [ cu mult curaj, sinceritate ,incredere...] Este , cea mai potrivita perioada fiind Postul Pastelui... Apoi , mai vorbim.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE