Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
  2. Blog
  3. Sfaturi practice
  4. Planificarea și organizarea concediului fără stres

Planificarea și organizarea concediului fără stres

Dacă te pregătești pentru o călătorie, fie alături de cel mic / cei mici, cu siguranță ai o mie de gânduri contradictorii și îți vine să împachetezi toată casa (mai ales dacă copilul e foarte mic, am trecut prin asta… când am plecat cu jumătate de casă în bagajele din portbagaj și am folosit nici o zecime din lucruri). Așa că pe măsură ce am călătorit tot mai mult, am simplificat procesul pentru a ne deplasa rapid și ușor.

Poate părea greu să călătorești multe ore alături de cel mic, dar lucruri simple, cum ar fi să ai o gustare simplă la îndemână pregătită încă dinainte de călătorie sau o cutie cu jocuri pe care să le folosiți doar în mașină, te vor ajuta! Când decideți să plecați într-o vacanță, gândul la planificare (și la împachetare) poate părea copleșitor.

Prin articolul de astăzi încerc să te ajut să mai reduci din acel stres evident, abordând următoarele subiecte:

Călătoritul cu copii și cel fără copii sunt două mâncăruri de pește total diferite când te raportezi la ORICE:

Ce spun cercetările despre vacanțele în familie?

„Vacanțele în familie sunt apreciate de copii, atât în momentul respectiv, cât și pentru mult timp în memoria lor”, a explicat psihologul și autorul de best-seller-uri Oliver James pentru The Telegraph. „Este despre a vorbi nimicuri cu părinții tăi, să împarți o înghețată și clipe în care interesele tale sunt cu adevărat luate în considerare. Deci, dacă veți cheltui bani pentru ceva, este destul de clar ce opțiune are mai mult sens”.

În plus, călătoriile alături de copii pot fi, de asemenea, benefice pentru dezvoltarea creierului lor. „Un mediu îmbogățit oferă noi experiențe puternice în interacțiunea socială, fizică, cognitivă și senzorială combinată”, spune psihoterapeutul Dr. Margot Sunderland. „Gândiți-vă: familia împreună în piscină, mersul împreună prin pădure, atingerea unor ierburi lungi și înalte fluturând în vânt, prăjind bezele la foc de tabără, stând împreună sub soarele cald, simțind nisipul între degetele de la picioare. ”

Desigur, cercetările indică în mod repetat că, în ciuda faptului că continuăm să cumpărăm tot mai multe lucruri, adulții consideră că experiențele precum călătoriile sunt mult mai satisfăcătoare. În cazul copiilor, spune Oliver James, lucrurile nu diferă absolut deloc. Doar că ei apreciază alte aspecte ale aceleiași călătorii.

În plus, vacanțele în familie pot acționa ca „ancore ale fericirii”. Potrivit unor cercetări din 2015 realizate de Family Holiday Association din Marea Britanie, cea mai fericită amintire a 49% dintre cei chestionați a fost o vacanță cu familia. O treime dintre respondenți au spus că își pot aminti încă extrem de bine vacanțele în familie din copilărie, iar un sfert dintre ei au reușit să folosească astfel de amintiri pentru a depăși momente dificile.

În primul an de mămicie am fost plecați 2 săptămâni prin centrul României, Greuceanu avea doar 9 luni, vă dați seama că am luat toată casa și jumătate de farmacie cu noi, iar la întoarcere am venit mai încărcați cu tot felul de cumpărături de zici că locuiam de-a dreptul în mașină.

De atunci luăm doar strictul necesar pentru toți, pe baza unei liste foarte bine întocmite și pe care o respectăm cu strictețe. În ultima delegație nu m-am uitat peste listă când mi-am făcut bagajul… drept urmare, mi-am uitat acasă permisul de conducere! Și aveam mașină închiriată pe numele meu de companie, fiind șofer principal pentru 3 colegi! Așa că învățătură de minte: listele sunt sfinte!

Călătoritul cu familia: care sunt beneficiile?

Departe de distragerile zilnice ale vieții și de orele lungi de lucru, putem petrece timp neîntrerupt împreună. Chiar și cele mai simple experiențe, cum ar fi o masă, pot deveni amintiri prețuite.

Călătoriile sunt un beneficiu major în educația copiilor și adaptarea lor socială. Experimentarea unor culturi noi ajută copiii să devină mai deschiși. De asemenea, copiii absorb mai eficient cunoștințele prin învățarea experiențială, astfel încât, în timp ce încearcă noi bucătării și află despre obiceiuri și tradiții locale, pot chiar să înțeleagă puțin din limbă. Mai mult, călătoria responsabilă îi învață importanța protejării mediului.

Copiii sunt în mod natural mai curioși decât adulții, ceea ce ne ajută să (re)deschidem ochii la ceea ce ne înconjoară. Reacțiile exuberante ale copiilor la cele mai banale lucruri ne fac să apreciem și mai mult lumea înconjurătoare. Copiii au, de asemenea, tendința de a pune multe întrebări, astfel că, încercând să oferim un răspuns, învățăm împreună ceva nou.

Noi alegem să îl luăm pe Greuceanu în toate vacanțele, concediile și călătoriile noastre de relaxare psentru experiența în sine, pentru lărgirea zonei de confort, pentru exersarea limbilor străine și contactul cu alte culturi, pentru descoperirea propriilor limite și depășirea lor. Vacanțele îl învață despre organizare, planificare, despre cum trebuie să se adapteze la neprevăzut, despre gestionarea resurselor și timpului. Aventurile în familie promovează independența, încrederea în sine și abilitățile sociale. Vacanțele sunt timp de calitate alături de cei dragi și amintiri pentru întreaga viață.

Cum ne pregătim pentru o vacanță în familie?

De obicei, încercăm să fim echilibrați, să fim și organizați, dar să lăsăm și loc de spontaneitate, să alternăm ieșirile la munte cu cele la mare și explorările urbane. Am înlocuit expresia „vizităm orașul‟ cu „explorăm orașul‟, aduce un aer de aventură și naște mult mai multă curiozitate.

În general alegerile locurilor le face pe baza intereselor comune, dar mai ales preferințelor lui Greuceanu. Dacă el are activitate și e fericit, noi suntem fericiți și relaxați. După ce alegem locația, studiem ce se poate face în zonă, care sunt modalitățile de călătorit, ne notăm câteva activități, documentăm programul, cum ajungem acolo, costul presupus. Nu înseamnă că stabilim bătut în cuie programul zilnic al vacanței, ne creăm o bază pentru situația în care ceea ce e la fața locului nu se pupă cu așteptările noastre.

Toate aceste documentări în avans ne ajută să ne facem un budget și să ne ținem cât de cât de el. Nu e că nu vor exista derapaje, dar măcar avem o linie generală.

După ce alegem locul unde mergem și unde stăm, este timpul să facem bagajele. De-a lungul timpului și după ce am reușit cu succes o dată să uit bagajul lui Greuceanu acasă într-o ieșire de weekend, am găsit câteva modalități care să mă ajute să împachetez mai eficient și sper că îți vor fi de folos.

Începe să planifici necesarul și bagajele cu o săptămână înainte de plecare

Călătoriile cu mașina pot deveni destul de costisitoare cu benzina și mâncarea. O modalitate de economisire a banilor în călătoriile „pe șosea‟ este prin împachetarea mâncării pentru mese mai consistente și planificarea lucrurilor din timp – căutați zone de odihnă care au spațiu pentru alergare și loc de picnic.

Fă câte o listă de împachetat pentru fiecare membru în parte

Eu am lista tipărită în dulap, folosesc pătrățelele pentru a bifa ceea ce am pus deja dacă făcutul bagajelor durează mai multe zile (ceea ce se întâmplă de obicei în cazul concediilor mai lungi). Însă mi se pare mai ușor să am o listă separată pentru fiecare din familia noastră. Când încep să împachetez, tai articolele pe care le-am împachetat deja. De asemenea, subliniez sau pun o stea lângă obiectele care trebuie împachetate în ultimul moment (pătura preferată a copilului sau jucăria de atașament, gustările etc.).

Recomand să ai o copie duplicat a acestei liste pentru când faci bagajul de întoarcere, te va ajuta să te asiguri că nu ați lăsat nimic în urmă.

Iată un exemplu de listă:

Greuceanu a trecut de vârsta scutecelor și a biberoanelor, dar dacă vă aflați în acea perioadă, nu uitați:

• Scutece
  • Șervețele umede
  • Pungi de gunoi (pentru a arunca scutecele și șervețelele folosite)
  • Cremă anti-iritație
  • Sticle pentru lapte
  • Lapte praf
  • Perie curățat sticlele pentru lapte
  • Suzetă

O listă specială este în funcție de locație, munte sau mare, și anotimp.

La munte:

• ochelari de înot
  • accesorii pentru înot
  • cremă protecție solară

Împachetează hainele copiilor în pungi de plastic cu fermoar pentru fiecare zi

Ia o pungă cu fermoar (zip-lock) pentru fiecare ținută. Pune tot ce ai nevoie pentru ținuta respectivă în punga cu fermoar. Exemplu: pantaloni scurți, bluză, șosete, lenjerie intimă, banderolă, brățară. E atât de simplu!

Dacă stați 5 zile, fiecare copil are nevoie de (minim) 5 ținute, deci (minim) 5 punguțe cu fermoar. În acest fel te asiguri că ai haine curate pentru fiecare zi, le găsești ușor în geamantan și nu pierzi vremea răscolind prin geantă ca să faci combinațiile preferate. Asigură-te însă că ai minim o ținută în plus, de schimb (cu excepția cazului în care vei avea acces la o mașină de spălat).

Dacă are relevanță, poți scrie pe fiecare pungă sau pe o etichetă numele zilei în care va fi purtată ținuta sau a cui sunt hainele, pentru a nu te încurca. Te mai ajută să scrii numele zilei săptămânii în care este purtată ținuta și pentru ca la finalul zilei, când te dezbraci de hainele de zi, să le pui înapoi în pungă, murdare, și să nu le mai iei la purtat.

Poți chiar pune o jumătate de șervețel parfumate pentru uscătorul de rufe în fiecare dintre pungile cu ziplock pentru a da hainelor un miros proaspăt atunci când le scoți pentru purtat!

De asemenea, am mereu la îndemână un set suplimentar de haine de schimb (neambalat într-o valiză), pentru fiecare persoană, în cazul în care ajungem să ne murdărim din varia motive (în caz de rău de mașină în general, în caz că vărs cafeaua pe mine când beau pe mașină).

Fiecare copil are propria geantă cu haine, în loc să împartă una toți sau cu părinții

Poate fi tentant, dar încearcă să eviți împărțirea genților și geamantanelor, dacă este posibil – lucrurile pot deveni puțin confuze dacă împărțiți gentile pentru transportul hainelor. Când ai 3 seturi de mâini într-o singură geantă, lucrurile se dezorganizează. Greuceanu are o geantă de călătorie cu numele lui și doar obiectele lui intră în acea geantă. Eu și soțul folosim fiecare propria geantă, arareori împărțim.

Nu uita să implici copilul / copiii în împachetat! Dă-le permisiunea să vă ajute să planificați și să împachetați, arată-le unde mergeți și cere-le părerea despre cum ar vrea să se îmbrace acolo. A lua parte la aceste decizii nu numai că îi va învăța responsabilitatea, ci îi va entuziasma și mai mult pentru viitoarea călătorie! Eu îl las pe Greuceanu să împacheteze câteva lucruri… Ia trei cărți, o pereche de pijamale și două jucării. Acest lucru îl ține ocupați și îi permite să asocieze împachetatul și pregătitul pentru vacanță cu „distracția”.

Împărțiți geanta cu articole de îngrijire personală, atunci când puteți

Deoarece toată lumea se pregătește în baie, are sens ca toate „lucrurile de baie” să fie într-o singură pungă. Eu am permanent o geantă dotată cu tot ceea ce am nevoie pentru călătorii, pregătită, pe care o reumplu când se termină ceva în timpul concediului.

E o geantă impermeabilă (pentru situația în care curge ceva prin ea), iar recipientele încerc să fie cât de mici și reutilizabile (le reumplu când ajungem acasă, pregătite pentru următoarea expediție, iar în cazul în care avem probleme de greutate sau dimensiune la bagaj, nu mă doare sufletul să le arunc).

Întotdeauna am în geantă și o capsulă de detergent pentru haine, pentru orice eventualitate.

Cumpărați ce puteți de la fața locului

În cazul în care nu sunt restricții speciale la anumite produse și folosești branduri care se găsesc ușor sau nu ai preferințe specifice, mai ales la consumabile încearcă să nu pleci cu stoc mare de acasă. Împachetează doar câteva scutece (suficiente pentru câteva zile) și câteva gustări pentru drum. Restul alimentelor de care aveți nevoie pot fi cumpărate de obicei când ajungeți acolo. Poți chiar să le comanzi online și să le ridici în drum spre locația de vacanță. Atât de simplu!

Nu uita de activități pentru copii să îi țină ocupați pe drum

Pentru a ține plictiseala la distanță, încearcă să creezi propria cutie cu jocuri de călătorie. Pune totul într-o cutie: creioane colorate, afișe de colorat cu personajele preferate ale copilului, jocuri și jucării, bingo (caută online road trip bingo și vei găsi o mulțime de imagini printabile drăguțe!). Recomand să pregătești măcar un joc nou pe care să îl folosești în călătorie, asta va face curiozitatea mai mare și va ține focusul pe activitate mai mult timp. Eu am jocuri pe care le folosim doar în călătorii, aleg în funcție de cât de lung e intervalul de timp petrecut pe drum și de câți copii sunt implicați în călătorie.

Cărțile audio ascultate în timpul călătoriei sunt iarăși o opțiune simpatică de petrecere a timpului.

Pregătește mașina pentru drum

La drumuri lungi, îmi place să fiu organizată și în mașină! Avem un organizator pentru scaun auto, îmi place că Greuceanu își poate păstra la îndemână băuturile, snacksurile neperisabile, tableta și jucăriile în el (se găsește aici: Organizator pentru scaunele auto gri). În portbagaj am o cutie cu câte un exemplar din produsele create de mine (doar sunt antreprenor, nu se știe niciodată când se ivește oportunitatea!) și ceva jocuri și jucării de călătorie.

Nici produsele de curățenie nu lipsesc din mașină: prosoape/șervețele uscate și umede, pungi de gunoi, soluție universală de curățat (mie îmi place mult TryIt de la Escapade, bun pentru orice suprafață).

Când era Greuceanu mic, îmi creasem o „stație de schimbare a scutecelor‟, aveam o gentuță specială pentru bebeluși în spatele mașinii, cu o păturică prinsă cu fermoar pe un lateral, în care păstram scutece, șervețele, o pungă de plastic pentru scutece murdare și un body curat. Poate fi o idee salvatoare atunci când călătoriți cu copii mici.

Fă curat în casă înainte de a pleca

După ce toate lucrurile sunt în mașină și toată lumea este gata de plecare, poți lăsa copiii să se joace afară sau să se uite la un film în timp ce aduni de prin casă și faci o ordine de suprafață. Să vii acasă la o casă dezordonată nu este o modalitate bună de a încheia vacanța! Dacă vii acasă la o casă ordonată, poți pur și simplu să duci bagajele direct la mașina de spălat sau în dormitor, despachetezi și revii la „normal” în nici 30 de minute.

Pentru pregătirea casei înaintea plecării nu cred că e nevoie de listă, dar ar fi bine să:

Fișa cu instrucțiuni pentru îngrijirea casei când ești în vacanță

Această fișă simpatică pentru îngrijirea casei când suntem în vacanță e un fel de… instrucțiuni pentru bona casei și te ajută să uiți toate îngrijorările în timp ce îți lași casa în mâinile unei persoane de încredere.

Toate întrebările necesare pe care le poate avea persoana în cauză sunt abordate în această fișă. Poți combina fișa cu una pentru îngrijirea animalelor de companie sau cu mapa de organizare a casei sau cu kitul de vacanță, pentru a pregăti persoana care se va transforma în îngrijitorul casei tale pentru succes în timp ce sunteți plecați într-o relaxantă vacanță.

Înainte de a pleca în vacanță, invită persoana care se va ocupa de casa ta și luați la rând fiecare punct de pe lista completată. Fă-i un tur al casei, chiar dacă a mai fost în casa ta de câteva ori, acum o va privi dintr-o altă perspectivă, și arată-i explicit unde se află fiecare obiect de care va avea nevoie.

Ar fi util turul casei și revizuirea fișei să fie cu cel puțin o săptămână înainte de plecarea efectivă, astfel încât să aveți timp să procesați dacă există întrebări nesoluționate sau posibile nedumeriri sau urgențe înainte de vacanță. Astfel se vor evita telefoanele și sms-urile cu explicații…

Întotdeauna aduc un cadou de mulțumire din vacanță pentru persoanele care au grijă de casă, grădină și animalele de companie. Își iau timp din programul lor încărcat pentru a mă ajuta și cred că este important să le arăt cât de mult apreciez asta.

Cum rememorăm vacanța pe parcursul ei și la întoarcerea acasă?

În fiecare seară, de obicei când ne putem în pat, de somn, povestim despre ziua ce tocmai se încheie, lucrurile bune, lucrurile mai puțin bune, temeri și bucurii. Acasă, în primele zile după excursie, ne uităm peste fotografii și rememorăm întreaga vacanță.

Copiii ne surprind cu ceea ce spun de cele mai multe ori! Însă e mai greu să își dea drumul la vorbe, să se concentreze pe subiect, așa că e esențial să fim noi cei ce deschidem conversațiile. Iar odată puse întrebările potrivite, vom provoca cu siguranță câteva discuții memorabile.

Pe de altă parte, știi cum e: juri că nu vei uita niciodată lucrurile adorabile pe care le spune copiilul, apoi poof: mintea ta e goală. Așa că am decis să ne construim un mic jurnal de călătorie, jurnal de vacanță, nimic stufos, în care să scriem împreună diverse detalii și să atașăm o fotografie.

Pentru acest jurnal se poate folosi un dosar sau o mapă (cu folii sau caiet mecanic), cele două pagini se tipăresc față verso, fiind urmate de încă o pagină sau două cu imagini din concediu (fiind mai simplu de listat, tipărit, decât de scos fotografiile fizic la un laborator specializat). Pe cea de-a doua pagină se notează răspunsurile cele mai haioase și întrebările aferente lor (sau dacă copilul e suficient de mare să scrie singur, se pot alege câteva întrebări de bază și marca răspunsurile la ele).

Las mai jos întrebările ce le folosesc eu, maxim 5 întrebări per discuție, să nu pară un interogatoriu!

Întrebări despre punctele forte ale vacanței

• Ce te-a surprins azi / în această vacanță?
  • Cui altcuiva i-ar plăcea ce am făcut azi / în această vacanță?
  • Când te-ai simțit cel mai fericit azi / în această vacanță?
  • Ce te-a făcut să râzi azi / în această vacanță?
  • Care a fost punctul culminant al călătoriei până acum / în această vacanță?
  • Ce aștepți / ai așteptat cel mai mult în călătoria noastră?
  • Dacă ar fi să faci o singură activitate din întreaga excursie, care ar fi aceasta?
  • Dacă ar fi să mănânci un singur fel de mâncare din cele încercate în vacanță, care ar fi acesta?
  • Ai încercat ceva nou azi / în această vacanță? Ce anume?
  • Ai cunoscut pe cineva interesant azi / în această vacanță?
  • Ce ai învățat azi / în această vacanță?
  • Ți-ai făcut un nou prieten azi / în această vacanță?
  • Ai învățat un cuvânt nou azi / în această vacanță? Care a fost acesta?
  • Alcătuiește un cuvânt care descrie vacanța noastră în [destinație].

Întrebări despre punctele slabe ale vacanței

• Ce nu ți-a plăcut azi / în această vacanță?
  • Te-ai simțit vreodată speriat azi / în această vacanță?
  • Ce ți-e dor de casă?
  • A fost vreun moment când ți-ai fi dorit să fim acasă? Când a fost asta?
  • Dacă ar fi să nu mai faci niciodată o activitate din întreaga excursie, care ar fi aceasta?
  • Dacă ar fi să nu mai mănânci niciodată un fel de mâncare din cele încercate în vacanță, care ar fi acesta?

Întrebări care compară și contrastează

Întrebări haioase, altfel

Articol scris de Patricia Lidia - comunitatea VVV

Patricia Lidia este programator, scriitor și coach în idei și creativitate. Ce altă meserie ar fi mai potrivită pentru a înțelege algoritmii acestor platforme de care ne folosim zilnic, decât un programator, și ce altă meserie ar fi potrivită pentru a crea content creativ decât un scriitor și coach?

Patricia a înțeles că pentru ca o afacere să funcționeze corect, pe lângă faptul că trebuie să fii mereu la curent cu noile trenduri în business, trebuie să ai grijă și de tine, astfel că ea te poate ajuta prin tehnici de meditație, Reiki și mindfulness pentru ca tu să fii bine din toate punctele de vedere și să ai succes din toate punctele de vedere.

Pe Patricia o poți găsi aici:

Website | Instagram

#vacanta #vacanta de vara #organizarea timpului

Ce au mai parcurs alti cititori...

Cum să-ți organizezi eficient treburile casnice ca să te bucuri de cel mai frumos Paști
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimerANPC
Copyright 2024 Viata Verde Viu | Ghidul tău de sănătate holistică și magazin online cu alimente, suplimente și produse bio.. Toate drepturile rezervate.