AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

11 metode naturale de a avea energie instant

Cu totii avem acele zile in care avem nevoie de energie si nu stim cu sa ne adunam.

De multe ori tentatia unei cafele sau a unei bauturi cu zahar si cofeina este mare insa nu si de mare ajutor.

Iata cateva solutii rapide si sanatoase pentru a avea energie instant.

  1. Ciocaneste-ti timusul.

"Timusul e localizat in partea superioara a pieptului, sub zona gatului, intre sani. Cand il bati usor cu varful degetelor, acesta stimuleaza producerea de celule T, mareste energia, elibereaza stresul si creste rezistenta si vitalitatea," explica Marian Buck-Murray, coach in nutritie si practician al Tehnicii de Eliberare Emotionala (EFT) din Maplewood, New Jersey.

Pentru o crestere instanta a energiei, Buck-Murray recomanda lovirea usoara a timusului cu varful degetelor timp de 20 de secunde, respirand calm si profund in acelasi timp.

  1. Profita de soare.

Nu este deloc surprinzator ca te simti obosit in interiorul unui birou cu lumina artificiala. Iesi putin afara pentru a profita de lumina soarelui 15 - 20 de minute.

"Soarele revigoreaza si imbunatateste dispozitia," spune Dr. Lorraine Maita, medic si autorul cartii Vibratii pentru viata: cum sa fii mai tanar si mai sanatos.

  1. Bea ceai verde.

Daca apelezi la cafea pentru a scapa de oboseala de dupa-amiaza, incearca sa o inlocuiesti cu ceai verde. "Ceaiul verde contine putina cofeina si exista multe studii care demonstreaza ca EGCG, ingredientul activ al ceaiului verde, ajuta la pierderea in greutate," spune Dr. Elizabeth Trattner, specialist in medicina integrativa in Miami Beach, Florida.

Asa ca, pe langa faptul ca-ti da energie, te si ajuta sa arzi cateva calorii! Un studiu efectuat de cercetatorii Japonezi a aratat ca participantii care au consumat zilnic 690 mg de catehine din ceaiul verde au inregistrat indici de masa corporala mai scazuti in jurul taliei decat cei din grupul de control. Ceaiul verde baut dupa-amiaza are si mai putine influente asupra somnului, avand mult mai putina cofeina pe gram decat cafeaua.

  1. Ridica-te in picioare.

Cand citesti articolul stai aplecat asupra calculatorului si simti ca esti obosit? Ridica-te in picioare ca sa te invigorezi, spune Moshe Lewis M.D., seful departamentului de medicina fizica si recuperare de la Centrul Medical Pacific California, St. Luke's Campus, in Redwood City, California.

"Nu sta jos prea mult. Vasele de sange au tendinta de a se ingusta pe perioadele de inactivitate, ceea ce te face sa te simti epuizat si obosit - chiar daca nu duci lipsa de somn."

Este suficient sa te ridici in picioare si sa te plimbi cateva minute pentru a pune inima si muschii la treaba. Si esti mai productiv atunci cand te asezi la loc pe scaun, mai adauga Dr. Lewis.

  1. Da-i creierului tau cateva pauze binemeritate

Urmatoarea data cand te mai ia somnul in fata calculatorului, incearca sa clipesti des, recomanda Dr. Douglas N. Graham, autorul cartii Dieta 80/10/10. "Cand citesti, te uiti la televizor, stai la calculator, sau faci orice alta activitate, incearca sa clipesti de 10 - 20 de ori pe minut, in loc sa te uiti la ecran sau la pagina fara sa clipesti deloc. Creierul tau ia o pauza scurta ori de cate ori clipesti."

  1. Bea un suc natural

Crezi ca nu poti trai fara cafeaua de dimineata? Incearca sa o inlocuiesti cu acest cocktail nutritiv si te vei razgandi.

"Beau (aceasta bautura) dimineata si nu mai simt nevoia de cafea," ne spune Joanna Chodorowska, coach de nutritie si triatlon din North Whales, Pennsylvania.

Iata cum se face: Intr-un storcator, amesteca 2-4 frunze de verdeturi, 1 bucata cam cat un varf de deget (2 cm) de radacina de ghimbir, jumatate de lamaie (fara samburi), un mar (curatat), si un catel de usturoi (optional, pentru curatarea organismului si stimularea sistemului imunitar).

Chodorowska spune ca poti diversifica dupa propriul gust aceasta bautura, pornind de la reteta de mai sus, poti adauga alte frunze verzi, morcovi, sfecla, telina sau chiar o portocala sau o para in loc de mar.

Daca nu ai un storcator, poti folosi un blender, dar sa nu adaugi radacinoase si le inlocuiesti cu pudra de maca sau cacao raw ori o pudra multivitaminizata si vei obtine o bautura cremoasa, care poate fi servita si ca un desert delicios.

  1. Alege compania unor persoane energice

Inconjoara-te de oameni care te motiveaza si te fac sa-ti dezvolti mintea si sufletul. "Cauta compania unor prieteni plini de energie. Entuziasmul lor te va molipsi si pe tine," spune Dr. Graham.

energie

Sursa foto : http://goo.gl/iH9TWR

  1. Invata sa respiri corect

"Inspiratia si expiratia completa ajuta foarte mult la refacerea energiei," spune Dr. Laurel Clark, presedintele Scolii de Metafizica din Windyville, Missouri.

Data viitoare cand te ia somnul, incearca acest exercitiu simplu recomandat de Dr. Clark: Stai cu spatele drept si ochii inchisi. Fii atent la respiratie, inspira incet pana numeri la 6. Tine-ti respiratia pana numeri la 3 si incordeaza-ti toti muschii din corp. Expira pana numeri la 6, pana scoti tot aerul din plamani si relaxeaza-ti muschii. Tine-ti respiratia pana numeri la 3. Repeta respectand ritmul - inspiri, tii respiratia si incordezi, expiri si relaxezi, tii respiratia.

"Dupa un timp, poti sa nu mai incordezi si sa relaxezi muschii, fii atent doar la ritmul lent al respiratiei," spune Dr. Clark.

  1. Schimba-ti pozitia corpului

"Daca-ti modifici pozitia corpului acest lucru te energizeaza imediat," explica Dana Davis, profesor autorizat de yoga si instructor pentru Metoda unei Pozitii Echilibrate la Echilibru Corporal Sonoma , in Petaluma, California. De obicei stam jos sau in picioare cu umerii, gatul si capul aduse in fata, ceea ce ne poate afecta arterele care transporta sangele catre creier", spune Davis.

"Cand [arterele] nu au o pozitie corecta, acest lucru poate impiedica circulatia sangelui catre creier. O pozitie incorecta face si multa risipa de energie, pentru ca muschii trebuie sa preia o mare parte din greutatea pe care in mod normal trebuie sa o suporte oasele in cazul unei persoane sanatoase."

Davis recomanda o postura sanatoasa, dreapta, pentru a reduce stresul si oboseala pe termen lung.

  1. Mananca un mar.

Este tentant sa apelezi la zahar (hello, ciocolata!) cand energia o ia pe o panta descendenta, insa alimentele cu continut bogat in zahar fac mai rau pe termen lung. E bine sa ai mere la indemana - acasa sau la munca.

"Un simplu mar este o gustare foarte buna intre mese si ajuta enorm la refacerea energiei. Plin de vitamina C, fibre si carbohidrati complecsi, un mar poate da un impuls vitalitatii si stabilizeaza si zaharul din sange," spune Peggy Kotsopoulos, nutritionist holistic autorizat si autoarea cartii Poate ca de vina e ce am mancat.

Mai mult, noi cercetari facute de Universitatea de Stat din Florida arata ca antioxidantii si pectina (partea lipicioasa din fruct folosita in gemuri si jeleuri din fructe) din mar contribuie la scaderea colesterolului LDL "rau" si combat inflamatiile, cunoscute ca factori declansatori ai imbatranirii premature si ai bolilor.

  1. Bea apa.

"Cea mai des intalnita cauza a oboselii este deshidratarea," spune Kotsopoulos. De ce? "Daca nu este suficient de mult lichid in corp, volumul sangelui poate sa scada; drept urmare, corpul (si inima) trebuie sa faca eforturi mai mari pentru a trimite nutrienti si oxigen catre celule."

Deshidratarea poate fi cauza multor tulburari, de la minte incetosata, memorie deficitara pe termen scurt, ameteala, oboseala, spune ea. Bea lichide pe parcursul zilei, mai ales cand incepi sa te simti obosit, pentru a combate lipsa de energie.

Sursa utilizata:

http://www.shape.com/lifestyle/mind-and-body/11-all-natural-instant-energy-boosters - energie

Like Share Share Tweet34960 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: benefice, cuvintele, energie, metode,

Comentarii recente:
DANIELA POPA14 March 2015 01:59Raspunde

MULTUMESC PENTRU TOATE ARTICOLELE DI TOT CE AM CITIT AM PUS IN PRACTICA SI MAU AJUTAT..

worldofsolitaire20 August 2015 01:07Raspunde

Articole tezaur!Le pot primi pe e-mail? Multumesc! Onu

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE