0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Stiati ca.....?

Expunerea la lumina in timpul noptii scade melatonina si creste riscul de cancer

Daca citesti pana adormi sau stai pe telefon pana dimineata iti creste riscul de cancer? Se pare ca da. Expunerea la lumina artificiala pe timpul noptii scade productia unui hormon important din corp, melatonina. Melatonina are rolul de a preveni ca

Daca citesti pana adormi sau stai pe telefon pana dimineata iti creste riscul de cancer? Se pare ca da. Expunerea la lumina artificiala pe timpul noptii scade productia unui hormon important din corp, melatonina.

Melatonina are rolul de a preveni cancerul, intareste sistemul imunitar si poate incetini imbatranirea celulara; de fapt, a constituit tema de cercetare clinica a peste 100 de aplicatii in boli diferite. Este "Super eroina noptii" pentru corp, iar lumina este calcaiul lui Ahile pentru ea.

In urma cu aproape o suta de ani, lumea civilizata a inceput un experiment pe ea insasi, lungind zilele si scurtand noptile in dorinta de a deveni o societate super-productiva 24 de ore pe zi.

Insa poluarea luminii generata de tehnologiile moderne isi iau o revansa biologica dura de la oameni, la fel ca si de la alte forme de viata de pe Pamant.

Timp de peste 200,000 de ani, oamenii si alte forme de viata au dezvoltat organe care s-au orientat dupa natura. Am dezvoltat un ceas biologic guvernat de succesiunea luminii si a intunericului pe Pamant.

Lumina artificiala perturba ceasul biologic si productia de melatonina, cu efecte nefericite asupra sanatatii. Asa cum dr. Russel Reiter spune intr-una dintre prezentarile sale, "lumina te poate ucide."

Partea intunecata a noptii

La oameni, ca si la restul mamiferelor, ceasul biologic se afla in nucleul suprachiasmatic din creier , care este o parte a hipotalamusului. In functie de semnalele de lumina si intuneric,nucleul suprachiasmatic ii comunica glandei pineale cand sa secrete melatonina.

Lumina vine prin ochi si traverseaza nervii optici ajungand la nucleul suprachiasmatic , care este extrem de sensibil la succesiunea de lumina si intuneric.

Cand aprinzi lumina in timpul noptii, ii trimiti creierului o informatie gresita despre succesiunea de lumina-intuneric. Lumina inseamna pentru creier un singur lucru: zi. Crezand ca e deja zi, ceasul tau biologic comunica glandei pineale sa opreasca productia de melatonina.

Indiferent ca ai lumina aprinsa o ora sau doar o secunda, efectul este acelasi - iar pompa de melatonina nu isi reincepe activitatea daca inchizi lumina.

Pentru ca oamenii au evoluat in lumina focului, galben, portocaliu si rosu sunt lungimi de unda care nu suprima productia de melatonina, in timp ce undele de alb si albastru o fac. De fapt, spectrul de lumini care inhiba melatonina este destul de ingust - intre 460 si 480 nm. Daca vrei sa-ti protejezi melatonina, dupa apus ar trebui sa aprinzi o lumina de joasa intensitate de culoare galbena, portocalie sau rosie. Dr. Reiter sugereaza o lampa de sare luminata cu un bec de 5 watti cu gama de culori mentionata anterior.

Beneficiile masive pentru sanatate ale melatoninei

Melatonina este un hormon cu multe beneficii pentru sistemul imunitar. Este un puternic antioxidant si combate inflamatia prin inlaturarea radicalilor liberi. De fapt, melatonina este atat de bine integrata in sistemul tau imunitar incat lipsa ei genereaza atrofierea timusului, un component de baza al sistemului imunitar. Melatonina poate avea si un rol in incetinirea imbatranirii creierului.

Pe langa faptul ca te ajuta sa dormi mai bine si contribuie la o stare generala de confort si bunastare, melatonina s-a dovedit a avea si importante beneficii anticancer. Inhiba multiplicarea unei game largi de celule canceroase si declanseaza apoptoza acestora (autodistrugerea). Acest hormon blocheaza si alimentarea cu sange a tumorilor, necesara pentru evolutia rapida a acestora (angiogeneza). Melatonina poate mari eficienta si reduce toxicitatea chimioterapiei pentru cancer.

Melatonina este cel mai urat cosmar al cancerului la san

Studii autorizate in domeniu au aratat ca melatonina ofera in special o protectie foarte buna contra cancerului de natura reproductiva. Celulele din corp - chiar si cele canceroase - au receptori de melatonina. Si cand melatonina isi face turul de noapte, incetineste diviziunea celulara. Cand hormonul se ataseaza la o celula de cancer la san, s-a descoperit ca actioneaza prin contracararea tendintei estrogenului de a stimula cresterea celulara.

Melatonina are un efect de calmare asupra mai multor hormoni reproductivi, ceea ce ar putea explica de ce protejeaza contra cancerelor ce implica hormonii sexuali, inclusiv cancerul ovarian, endometrial, la san, la prostata si cel testicular. GreenMedInfo publica douazeci de studii care demonstreaza foarte clar felul in care melatonina isi exercita efectele sale de protectie impotriva cancerului de san.

Insa efectele anticancer ale melatoninei nu se opresc aici. Desi determina celulele canceroase sa se autodistruga, melatonina promoveaza si productia de substante imunostimulante precum interleukin-2, care contribuie la identificarea si atacarea celulelor modificate ce duc la aparitia cancerului. Prin aceste actiuni duale, melatonina lanseaza un atac dublu! Cele mai multe cercetari stiintifice de pana acum legate de melatonina sunt in legatura cu cancerul la san. Iar cele mai impresionante dintre aceste studii arata urmatoarele:

Melatonina imbunatateste longevitatea pacientilor de cancer

Glioblastom este o forma agresiva si foarte neplacuta de cancer la creier cu un pronostic sumbru si foarte putine alternative de tratament. Cu toate acestea, melatonina ofera o speranta. Intr-un test clinic, pacientii cu glioblastom au fost tratati fie cu radiatii si melatonina, fie doar cu radiatii. Douazeci si trei de procente dintre pacientii care au primit melatonina erau in viata si un an mai tarziu, in timp ce niciunul dintre cei care au fost tratati cu radiatii nu a supravietuit.

Un alt studiu a descoperit ca melatonina a redus cresterea cancerului la prostata. Studiile arata rezultatele la fel de incurajatoare si pentru cancerul la plamani, la pancreas, la colorect, precum si alte tipuri de cancer. Un articol din Revista Prelungirea Vietii contine un tabel cu rezultatele unor studii asupra tipurilor de cancer cu rate de supravietuire de un an de zile si arata o semnificativa imbunatatire atunci cand melatonina se foloseste ca metoda de tratament. Autorii unei analize sistematice asupra melatoninei in tratarea tuturor tipurilor de cancer au concluzionat:

"Efectele au fost consistente, pentru doza de melatonina si tipul de cancer. Nu a fost raportat niciun efect secundar. Reducerea substantiala a riscului de deces, rata scazuta a efectelor secundare si costurile mici legate de aceasta interventie sugereaza un potential enorm pentru utilizarea melatoninei in tratarea cancerului."

In urma dovezilor stiintifice, in 2007, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) si-a anuntat decizia de a clasifica munca in ture ca "potential carcinogena." Turele de noapte sunt astfel incluse in aceeasi categorie de risc precum expunerea la substantele toxice cum ar fi tricloroetilena, vinil clorida si bifenolii policlorinati (PCB). Daca nici acest lucru nu este o marturie a importantei melatoninei pentru sanatatea umana, spuneti atunci ce este!

Cum sa-ti optimizezi nivelul de melatonina

Doi factori de mediu des intalniti care pot "bruia" somnul sunt poluarea si temperatura. Urmatoarele sugestii iti pot imbunatati calitatea somnului si contribuie la optimizarea productiei de melatonina.

melatonina

Sursa foto : http://goo.gl/NiOoPq

Cand e cazul sa iei suplimente cu melatonina?

Cercetarile stiintifice curente sugereaza ca deficientele de melatonina sunt insotite de profunde dezavantaje biologice, cum ar fi nivelul ridicat de inflamatie, un sistem imunitar slabit, precum si un risc marit de cancer. Una dintre metodele cele mai sigure de a compromite producerea naturala de melatonina in corp este expunerea la lumina artificiala noaptea - fie si pentru scurt timp. Studii multiple arata ca cei care lucreaza in ture de noapte au rate mai mari de cancer, in special cancer la san.

Suplimentarea poate ajuta, insa ar fi MULT mai benefic si mai ieftin ca melatonina sa fie produsa de corp in mod natural. Astfel vei primi doza "perfecta" pentru tine, nici prea mult, nici prea putin, pentru ca organismul are propriul sau sistem de evaluare si stie cum sa regleze dozarea. Daca, din diverse motive, nu poti stimula in mod natural productia de melatonina, poti lua in calcul o suplimentare cu melatonina, insa cel mai intelept ar fi sa ramai fidel sugestiilor de mai sus.

Conform studiilor, melatonina ajuta oamenii sa adoarma mai repede, sa fie mai linistiti si previne oboseala de peste zi. Tine cont de faptul ca ai nevoie doar de o doza foarte mica  — in mod normal 0.25mg sau 0.5mg pentru inceput, dupa care poate fi modificata. Doze mai mari, de 3 mg, pot sa te tina treaz, in loc sa te ajute sa dormi, de aceea e bine sa-ti dozezi atent suplimentarea.

Sursa utilizata:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/03/19/melatonin-benefits.aspx - melatonina

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#cancer #inflamatie #lumina #nucleul suprachiasmatic #orez jasmine #pozitia corpului

Ce au mai parcurs alti cititori...

Expunerea la lumina artificiala in timpul noptii poate creste riscul de cancer

Expunerea la lumina artificiala in timpul noptii poate creste riscul de cancer

Afla cum poti mari proprietatile anti-cancer din broccoli

Afla cum poti mari proprietatile anti-cancer din broccoli

Alimentele prajite sunt mult mai daunatoare decat se credea

Alimentele prajite sunt mult mai daunatoare decat se credea
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.