AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Evitati alimentele ce contin carnitina

Un studiu de referinta din New England Journal of Medicine arata ca, colina din oua, carnea de pui, lactate si peste produc acelasi TMAO (N-oxid de trimetilamina) toxic ca si carnitina din carnea rosie, ceea ce ar putea ajuta la explicarea protectiei impotriva bolilor de inima bazate pe plante .

Mai devreme in acest an, o echipa de cercetare de la Cleveland Clinic a oferit o alta explicatie la motivul pentru care consumul de carne ar putea fi corelat cu mortalitatea (vezi de exemplu Studiile Harvard despre Carne si Mortalitate – Harvard’s Meat and Mortality Studies).

Ei au notat ca “numeroase studii au sugerat o micsorare a riscului de boala aterosclerotica – (ucigasul nostru nr. 1) – la indivizii vegani si vegetarieni comparativ cu omnivorii”, dar reducerea ingerarii colesterolului si a grasimilor saturate din dieta s-ar putea sa nu spuna povestea intreaga. Cercetatorii au gasit ca la 24 de ore de la consumarea carnitinei – mancatul unui cotlet, ingerarea unui supliment cu carnitina – anumite bacterii intestinale metabolizeaza carnitina intr-o substanta toxica numita trimetilamina, care apoi este oxidata in ficat in TMAO, N-oxidul de trimetilamina, care apoi circula prin fluxul sanguin. Exista o diagrama in videoul studiului Harvard [http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ud7RkxtO3-Y]

Felul in care stim ca este vorba de bacteriile intestinale este pentru ca daca dai oamenilor antibiotice pentru a anihila flora intestinala prietenoasa, aparent poti manca cate carnitinafripturi vrei fara sa faci TMAO, dar daca apoi astepti cateva saptamani pana se refac bacteriile intestinale, ai aceeasi problema.

Ce este asa de rau cu TMAO? Acesta pare sa sporeasca acumularea de colesterol in celulele inflamatorii din placile aterosclerotice ale arterelor, sporind riscul nostru de infarct, atac cerebral si moarte.

Ce face carnitina?

Este implicata in producerea de energie din mitocondrii (centralele energetice celulare). Enzima care utilizeaza carnitina pentru a ne ajuta sa ardem grasimea, carnitina palmitoil transferaza, este de fapt reglementata prin raspuns la stimul la circa 60% dintre cei ce mananca fara carne, ceea ce ar putea ajuta la explicarea motivului de ce aceia care au diete bazate pe plante tind sa fie mai subtiri.

Cum stai departe de carnitina? Ei bine, nu sunt nici un fel de cerinte de dieta; corpul nostru in mod normal face tot ceea ce avem nevoie. Problema este ca, corpurile altor animale fac si ele tot ceea ce au ele nevoie, deci cand mancam carnea lor, carnitina lor ajunge in intestinele noastre, unde bacteriile se infrupta din ea si rezulta TMAO.

Unele animale fac mai multa carnitina decat altele. Carnitina este concentrata in carnea rosie, si deci noile cercetari recomanda micsorarea consumului de carne rosie, si evitarea suplimentelor si bauturilor energizante continand carnitina.

Ceea ce totusi a ratat majoritatea rapoartelor media, este ca bacteriile intestinale pot transforma colina gasita in oua, carne de pui, peste, lactate si suplimentele cu lecitina in TMAO. Deci nu este o problema doar cu carnea rosie. Vestile bune sunt ca aceasta poate insemna o noua abordare pentru a preveni sau trata bolile de inima: “cea mai evidenta este limitarea ingerarii prin dieta a colinei”. Dar daca aceasta inseamna doar micsorarea consumului de oua, carne si lactate, “noua” abordare suna exact ca vechea abordare.

Spre deosebire de carnitina, avem nevoie de oarece cantitate de colina, asa ca veganii ar trebui sa fie ingrijorati de cantitatea modesta de colina pe care ei o capata din leguminoase, vegetale, cereale si fructe? Si aceeasi intrebare cu carnitina. Exista o mica cantitate de carnitina in fructe, legume si cereale. Desigur nu carnitina insasi trebuie sa ne ingrijoreze, ci TMAO-ul toxic, si poti da unui vegan o friptura fara a obtine o crestere brusca de TMAO. Literal. Cercetatorii au convins un vegan care adoptase dieta de mult timp sa manance o friptura de 250 g in numele stiintei. Veganul a preluat incarcatura de carnitina, dar nu a fost produsa o crestere de TMAO. Aparent veganii nu dezvolta in intestinele lor bacteriile producatoare de TMAO, si de ce ar face-o?

Este precum povestea prebiotica. Cand mancam multe fibre, selectam practic bacterii consumatoare de fibre, si unii dintre compusii pe care ele le fac din fibre sunt binefacatori, precum propionatul care pare sa aiba efecte anti-obezitate. Se pare ca daca mancam multe produse animale, am putea selecta bacterii consumatoare de astfel de produse, si unele dintre deseurile produse – precum trimetilamina – ar putea fi daunatoare.

 Surse pentru acest articol cuprind:

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1109400?query=featured_home

http://nutritionfacts.org/video/fawning-over-flora/

http://www.care2.com/greenliving/avoid-carnitine-and-lethicin-supplements.html - carnitina

Like Share Share Tweet17125 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: boli de inima, carne, carnitina, colina, lecitina, vegetarieni,

Comentarii recente:
flower ann21 September 2014 15:04Raspunde

ce facem atunci cu CARNITAL-?Producator: Jarrow Formulas, SUA Descriere: CarnitALL contine carnitina, in toate formele necesare, pentru functionarea optima a sistemelor cardiovascular, nervos si muscular. Efecte adjuvante: - creste cantitatea de glucoza metabolizata de creier si rata de folosire a oxigenului celular, participa la metabolismul mitocondrial (creierul nu are rezerve de energie fiind dependent de cantitatea de glucoza metabolizata) - asigura protectie antioxidanta impotriva distrugerii neuronilor cauzate de radicalii liberi prin peroxidarea lipidelor neuronale - prelungeste si creste actiunea glutationului, a vitaminelor C, E, si a coenzimei Q10 - influenteaza metabolismul acizilor grasi si gluconeogeneza (formarea glucozei din lipide si din proteine) producand energie celulara in mitocondrii - mentine structura si permeabilitatea membranei celulelor nervoase prin stimularea sintezei fosfolipidelor - stimuleaza functionarea conexiunilor interneuronale - imbunatateste functiile cerebrale in hipoxie (scaderea nivelului de oxigen din sange), encefalita, encefalopatie hepatica, autism, hiperactivitate, sindrom Down, scleroza multipla, deficit de atentie, epilepsie, maladiile Alzheimer, Parkinson, SLA, senilitate, ataxie (tulburare de coordonare a miscarilor musculare voluntare), paralizie faciala, etc. - mentine echilibrul osmotic intre concentratiile de sodiu, potasiu, calciu si magneziu din organism influentand pozitiv procesele celulare, cum ar fi conducerea impulsurilor nervoase si contractia musculara - regleaza ritmul si contractilitatea muschiului cardiac, reduce riscul de afectiuni cardiovasculare - arginina este precursorul oxidului nitric care dilata, relaxeaza si mentine elasticitatea vaselor sanguine - detoxifiant si protector hepatic in afectiuni virale si alcoolice, in steatoza, encefalopatie, coma hepatica si cancer hepatic - stimuleaza metabolismul energetic al celulei musculare - mentine masa musculara prin participarea la sinteza proteinelor - reduce infertilitatea masculina (aproximativ 80% din lichidul seminal este arginina, de aceea deficitul de arginina poate duce la oligospermie si la disfunctii erectile) Compozitie per 3 capsule: - L-Carnitina fumarat (L-Carnitina 350mg, Acid fumaric 250mg) 600mg - Acetil-L-Carnitina Arginat DHCI (Acetil-L-Carnitina HCI 90mg, Arginina HCI 80mg) 200mg - GlycoCarn-GPLC (Glicin Propionil L-Carnitina: propionil L-Carnitina HCI 140mg, Glicina 40mg) 200mg - Taurinat hidroclorid de Acetil-L-Carnitina (Acetil-L-Carnitina 110mg, Taurina 68mg) 200mg Mod de administrare: cate 3 capsule/zi sau conform recomandarii consultantului de specialitate Continut: 90 capsule

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Compromisul-o cale sigură spre nefericire

Compromisul-o cale sigură spre nefericire

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Cum ameliorezi simptomele  herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Cum ameliorezi simptomele herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE