0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Invatam impreuna

De ce este bine sa-ti mesteci bine mancarea (si sa nu mai folosesti apa de gura)

Exista in corp sisteme redundante care imbunatatesc functionarea arteriala (ganditi-va numai la avantajele unei inimi care sa functioneze corect, un creier brici si o performanta sexuala normala), si care sunt demne de toata aprecierea. Un fenomen ce

Exista in corp sisteme redundante care imbunatatesc functionarea arteriala (ganditi-va numai la avantajele unei inimi care sa functioneze corect, un creier brici si o performanta sexuala normala), si care sunt demne de toata aprecierea. Un fenomen ce merita luat in considerare este generarea de oxid nitric (ON), o molecula mica de gaz a carei descoperire a fost premiata cu Premiul Nobel pentru Medicina in 1989.

Produs in cantitati suficiente, oxidul nitric mareste fluxul sangelui in artere, reduce formarea cheagurilor (prin urmare, mai putine accidente vasculare si atacuri de cord) si a arteriosclerozei. Doar pentru aceste avantaje si merita sa investesti in sanatatea ta.

Sursa principala a oxidului nitric este in peretii arterelor, denumiti endoteliu. Oxidul nitri cpoate oxidul nitricactiona in prima linie, unde celulele din sange, grasimile, toxinele si arterele interactioneaza in fiecare secunda a fiecarei zile. Exista moduri in care productia de oxid nitric poate fi stimulata de anumite alimente.

Un miracol recent descoperit este ca organismul are doua sisteme de rezerva de producere a oxidului nitric, la fel ca un avion cu mai multe module de siguranta. Unul dintre sisteme se afla la nivelul pielii, ceea ce explica de ce placutele bai de soare reduc presiunea arteriala si imbunatatesc sanatatea.

Celalalt sistem se afla la nivelul gurii si este demn de toata lauda. Pe scurt, iata cum functioneaza sistemul din gura noastra:

Miracolul masticatiei (mestecatul in limbaj medical) nu se limiteaza la productia de oxid nitric. Legumele crucifere crude contin o substanta chimica, glicoforina si o enzima denumita mirosinaza. Din aceasta categorie fac parte broccoli, kale, bok choy, legumele cu frunze verzi si conopida.

In timp ce aceste verdeturi si legume sunt mestecate, substantele componente sunt separate (imagineaza-ti un tub fluorescent) si nu apare nicio reactie. Cand, insa, mestecam indelung, descompunem celulele si permitem glicoforinei si mirosinazei sa se amestece, producand sulforafan, o substanta puternica care s-a dovedit ca poate preveni cancerul, bolile de inima, afectiuni ale creierului si obezitatea.

Din pacate, daca preferi cruciferele gatite, cea mai mare parte din mirosinaza este distrusa in procesul de gatire. Daca insa le tai in bucati si le lasi cam o ora sau mai mult inainte de gatit, acest procedeu mimeaza mestecatul si reactia poate avea loc, creand sulforafan (sau puteti adauga legume crude in mancare sau presarati pudra de mustar uscat pentru a avea aceleasi rezultate).

Cum ne ajuta mestecatul la sanatate? Un studiu a analizat efectele apei de gura antiseptice, cunoscuta pentru capacitatea de a distruge bacteriile bucale. Dupa o saptamana de utilizare, nivelul de nitriti din sange a scazut, iar presiunea sangelui a crescut cu 2-3 mmHg, ceea ce nu este deloc sanatos pe termen lung.

Ce sfaturi practice va puteti insusi, acum ca stiti ca puteti purta cu mandrie un sort de bucatarie cu logo-ul "Mesteca bine "? Iata-le:

  1. Mesteca bine mancarea, chiar de 20 de ori sau mai mult, constient ca in acest fel iti imbunatatesti sanatatea si iti activezi tubul fluorescent.
  2. Evita apa de gura antiseptica, exceptand cazurile in care ti se recomanda temporar pentru o infectie.
  3. Fa sucuri pentru a beneficia de continutul nutritiv din fructe si legume! Nu uita sa mesteci sucul si sa consumi si produsele intregi in acelasi timp.
  4. Cand folosesti legume precum spanacul si kale in smoothie, incearca sa amesteci ingredientele in asa fel incat sa ramana bucati mai mari, pe care sa fii nevoit apoi sa le mesteci inainte de a le inghiti.

Sursa utilizata:

http://www.mindbodygreen.com/0-15909/why-you-should-chew-your-food-well-and-stop-using-mouthwash.html - oxidul nitric si mestecatul

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#alimente #apa de gura #mestecat

Ce au mai parcurs alti cititori...

Cum sa scapi definitiv de poftele alimentare nesanatoase sa slabesti si sa fii cu adevarat fericit

Cum sa scapi definitiv de poftele alimentare nesanatoase sa slabesti si sa fii cu adevarat fericit

Folatul vs Acidul folic… unul este sanatos, altul poate fi periculos

Folatul vs Acidul folic… unul este sanatos, altul poate fi periculos

Principii de baza despre sanatate: ce este inflamatia?

Principii de baza despre sanatate: ce este inflamatia?

Ce spun cititorii despre "De ce este bine sa-ti mesteci bine mancarea (si sa nu mai folosesti apa de gura)"

Stef09 November 2014 09:51Raspunde

Ce se intampla daca fac "oil pulling"? Printre multe beneficii se numara si cea de a elimina bacteriile bucale. Ok, stiu ca nu se compara cu apa de gura antiseptica dar totusi, este prima oara cand citesc de oxidul nitric si facand oil pulling in fiecare dimineata cu ulei de cocos acum ma pune pe ganduri daca ar trebui sa fac mai rar sau sa ma opresc.

Sanda16 November 2014 19:06Raspunde

Pt Stef: nu inceta in a face "oil pulling" pentru ca are beneficii mult mai multi decat masticarea îndelungata a mânc?rii!

mikna stefania07 December 2014 21:00Raspunde

io am folosit apa de gura

Doru30 July 2015 07:34Raspunde

Sau mai bine consum? Argi+, de la Forever Living, care rezolva problem? oxidului nitric ?i mulge altele. Apropo, premiul nobel în medicin? în 89 a fost luat de Ferrid Murad care acuma lucreaz? la Forever.

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.