AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Cum sa previi un accident vascular cerebral

Accidentul cerebral vascular este principala cauza a dizabilitatilor si decesului in occident. Peste 795,000 de oameni au atacuri cerebrale in fiecare an in Occident. Un accident vascular cerebral apare atunci cand circulatia sangelui intr-o anumita portiune a creierului este intrerupta, blocand fluxul de oxigen si nutrienti catre tesutul creierului. Cele mai multe accidente vasculare cerebrale , cam 85%, sunt atacuri ischemice, in care fluxul sanguin catre creier este blocat fie de un cheag de sange, fie de placa arterosclerotica.

Restul de 15% sunt atacuri hemoragice, cauzate de sangerari in creier cauzate de rupturi ale unor vase de sange.

Tensiunea arteriala ridicata este un factor de risc important pentru ambele tipuri de accidente; cu toate acestea, alti factori cauzali difera intre cele doua tipuri. Exista nenumarate studii despre factorii alimentari si legatura lor cu riscul de accident cerebral vascular ischemic; in decursul ultimilor ani, noi meta-analize au confirmat aceasta legatura cu alimentatia. In special consumul ridicat de fibre a fost asociat cu un risc redus, in timp ce consumul de carne procesata si carne rosie este asociat cu un risc marit.

Fibrele si accidentul vascular cerebral :

Fibrele si alimentele bogate in fibre sunt foarte benefice pentru un colon sanatos si pentru reglarea glucozei din sange. Insa, pentru prevenirea accidentelor vasculare, fibrele si alimentele bogate in fibre sunt considerate extrem de importante, datorita efectelor de reducere a tensiunii arteriale. Tensiunea arteriala crescuta este principalul risc al accidentului vascular cerebral, iar consumul alimentelor bogate in fibre (ca fasolea) este asociat in mod constant cu reducerea tensiunii arteriale.

Alimentele bogate in fibre au un continut glicemic scazut, care limiteaza cresterea insulinei dupa masa; nivelul ridicat de insulina contribuie la cresterea tensiunii arteriale. De asemenea, alimentele bogate in fibre sunt de obicei bogate si in fitochimicale si minerale ca potasiu si magneziu, care ajuta la mentinerea unei tensiuni arteriale in limite normale. Pe langa reducerea tensiunii arteriale, alimentele bogate in fibre imbunatatesc anumiti factori cu impact major asupra formarii placii arteriosclerotice, cum ar fi nivelul de colesterol si de trigliceride.

O meta-analiza publicata recent despre consumul de fibre si riscul de accident vascular cerebral a analizat datele a sase studii prospective, incluzand peste 300,000 de subiecti.14 In aceasta analiza, la fiecare crestere cu 10 grame a consumului zilnic de fibre, s-a observat o reducere a riscului de accident vascular cerebral cu 12%. O analiza anterioara a datelor colectate de la zece studii arata ca la fiecare crestere cu 10 grame a consumului zilnic de fibre, s-a observat o reducere a riscului boli cardiace cu 24%.

Zece grame sunt o cantitate aproximativa de fibre in 2/3 cana de fasole sau linte, 2 cani de varza gatita, sau 2  1/2 cani de afine. Consumul mediu zilnic de fibre in occident este o cantitate infima de doar 16 grame.. Dar o dieta  vegana, in functie de necesarul de calorii, furnizeaza o cantitate intre 60-80 grame de fibre zilnic. Trebuie sa fie bine inteles ca este vorba de fibrele luate din alimentele intregi, nu un adaos de fibre la o dieta nesanatoasa. Protectia oferita de aceste alimente bogate in fibre nu se rezuma doar la fibre.

fibre atac cerebral

Fasole, sursa foto : http://goo.gl/mqbVmG

Carnea rosie/procesata si accidentul vascular

Carnea rosie si produsele procesate din carne sunt dense caloric, sarace in micronutrienti si bogate in grasimi  saturate. Un alt mare dezavantaj legat de carnea rosie si cea procesata, cand vine vorba de bolile de inima si accidente vasculare, este fierul hem. Corpul uman absoarbe fierul hem, fierul provenit din surse animale, mai usor decat fierul non hem din plante. Fierul este un mineral esential care transporta oxigenul din sange si indeplineste multe functii vitale, dar incurajeaza deopotriva si deteriorarea celulara cauzata de radicalii liberi, respectiv stresul oxidativ, prezent atunci cand fierul hem este in exces. In consecinta, cantitatile de fier depozitate in corp sunt asociate cu un risc crescut de boli cronice care au o componenta de stres oxidativ: diabet, boli de inima si dementa.

Cand vine vorba de marirea riscului de accident vascular, fierul hem promoveaza oxidarea colesterolului LDL si mareste tensiunea arteriala. Cateva studii anterioare au descoperit ca un consum mai mare de fier hem (sau de carne rosie procesata) a fost asociat cu valori crescute ale tensiunii arteriale, in timp ce un consum mai mare de fier non hem (sau de alimente din surse vegetale) a fost asociat cu o tensiune arteriala mai scazuta. Desigur, nu este vorba doar despre cantitatea mare de fier din carne, sunt multi alti factori implicati, inclusiv efectele hormonilor de crestere prezenti in carne, care favorizeaza arteroscleroza.

Mai mult, la fiecare 100 grame de carne rosie adaugate la consumul zilnic  exista o cresterea a riscului cu 13% si o crestere suplimentara  cu 13% a riscului la fiecare 50 de grame de carne procesata consumata zilnic. Carnea procesata este saraca in nutrienti si bogata in fier hem, la fel ca si carnea rosie, dar are in plus sodiu, ceea ce explica asocierea facuta de autori cu accidentul vascular.

Aceste studii nu fac decat sa confirme ceea ce multe dovezi deja au aratat, ca alimentele intregi din surse vegetale sunt benefice sanatatii, in timp ce carnea rosie si carnea procesata predispun la aparitia bolilor. Avand in vedere cantitatea excesiva de proteine si fier hem precum si dovezile care asociaza carnea rosie si procesata cu cancerul si moartea prematura, nu exista nicio indoiala - aceste alimente sunt periculoase mai ales pentru consum pe termen lung. Cei care vor sa consume carne ar trebui sa o considere o simpla gustare, pe care sa o consume de cateva ori pe saptamana, in cantitati mici sau deloc.

Sursa:

http://www.drfuhrman.com/library/red-meat-fiber-and-stroke-risk.aspx - fibre accident vascular cerebral

Like Share Share Tweet43019 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: accident vascular cerebral, carnitina, crestem, fibre, filozofie, tipate,

Articole similare

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE