meniu
Sfaturi practice

Ce alimente pot preveni SPM (Sindromul Premenstrual)?

Noi cercetari publicate recent in American Journal of Epidemiology din Nurses Health Study II (Studiul II despre Sanatatea Asistentelor Medicale) la University of Massachusetts Amherst au gasit o corelatie intre dieta si SPM. Studiul II despre Sanata

Noi cercetari publicate recent in American Journal of Epidemiology din Nurses Health Study II (Studiul II despre Sanatatea Asistentelor Medicale) la University of Massachusetts Amherst au gasit o corelatie intre dieta si SPM. Studiul II despre Sanatatea Asistentelor Medicale este un studiu cuprinzator, pe scara larga ce examineaza dieta si stilul de viata, impactul acestora asupra sanatatii.

Cercetatorii au examinat cantitatea de minerale ingerata la 3 025 femei intre 25 si 42 de ani. Acele femei care au avut o dieta cu nivel ridicat de fier din surse vegetariene (numit fier nonhem) au avut cele mai joase nivele de SPM la sfarsitul perioadei de studiu. Cercetatorii au mai gasit ca nivelul inalt de zinc ar mai putea si el juca un rol in prevenirea SPM.

Cercetatorii estimeaza ca SPM afecteaza intre 8 si 15 procente dintre femeile cu capacitate de reproducere, cauzand sensibilitate mamara, depresie, anxietate, balonare abdominala, schimbari in pofta de mancare si alte simptome care pot interfera cu viata zilnica.spm

Parerile traditionale printre majoritatea dieteticienilor si nutritionistilor au fost ca fierul hem (din surse hemoglobinice) din carne si pui este o sursa superioara de fier, totusi acest studiu nu a gasit nici o reducere a SPM la femeile care consumau carne si pui.

Cateva surse de fier nonhem includ: legume (linte, fasole rosie, neagra, etc.) cereale, majoritatea nucilor si semintelor, si legumele verzi precum fasolea verde, mazarea si spanacul.

Cercetatorii speculeaza ca fierul ar putea ajuta la reducerea simptomelor SPM, deoarece este implicat in producerea de serotonina, un neurotransmitator ce regularizeaza stare de spirit.

Studiul a gasit ca riscul de dezvoltare a SPM era cel mai mic printre femeile care consuma mai mult de 20 mg fier zilnic, o cantitate ce ar putea solicitat un efort concertat pentru a fi obtinuta numai din dieta.

Deoarece fierul si zincul pot fi toxice in doze mari, este important ca sa va testati periodic nivelele, daca cumva consumati suplimente cu aceste oligoelemente.

Desi nivelul scazut de fier si zinc este un factor in dezvoltarea SPM, nu este unicul. Vitamina B6 si acizii grasi esentiali sunt adesea binefacatori pentru reducerea simptomelor de SPM; totusi ar putea fi necesara o luna sau doua de cantitati sporite din acesti nutrienti pentru a fi observate schimbari in simptomele SPM.
Mielareaua (numele latinesc: Vitex agnus-castus) si planta chinezeasca Dong Quai au mai fost gasite ca fiind de ajutor in PMS.

Surse pentru acest articol cuprind: 

http://www.care2.com/greenliving/prevent-pms-with-diet.html SPM

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#fier #spm #Thimerosal
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.