meniu
Retete

Biscuiti digestivi din quinoa, chia, linte si dovleac

Biscuiti sarati – bogati in proteine, omega 3 si complexul de vitamine B, cu continut ridicat de fibre! Vei avea nevoie de: – 1 cana de linte uscata, inmuiata 12 ore si apoi germinata timp de 60 - 72 de ore – 1 cana de quinoa, inmuiata 8 ore si apoi

crackers din seminte germinate 2

Biscuiti sarati – bogati in proteine, omega 3 si complexul de vitamine B, cu continut ridicat de fibre!
Vei avea nevoie de:

– 1 cana de linte uscata, inmuiata 12 ore si apoi germinata timp de 60 - 72 de ore
– 1 cana de quinoa, inmuiata 8 ore si apoi germinata timp de 12 - 24 de ore
– 2 cani seminte de dovleac crude inmuiate timp de 8 - 12 ore

Clateste lintea si quinoa de doua ori pe zi in procesul de germinare si clateste bine semintele de dovleac la finalul fazei de inmuiere. Clateste foarte bine quinoa timp de 2 – 3 minute la fiecare clatire.

– 1 cana de seminte de chia inmuiate in 3 cani de apa (nu se clatesc, pentru ca dupa inmuierea vor capata consistenta unui gel).
– 1 - 2 linguri de sare de Himalaia sau alta sare de mare de calitate – 2 linguri pentru cei care prefera un gust mai sarat.
– 1 lingura de oregano uscat sau 2 de oregano proaspat
– 1 lingura de patrunjel uscat sau 2 de patrunjel proaspat
– 1 lingura de salvie uscata sau 2 de salvie proaspata
– 1 lingura de cimbru uscat sau 2 de cimbru proaspat
– 2 cani apa proaspata pentru a le lega
– ¾ cana fulgi de ovaz

Pune lintea, quinoa si semintele de dovleac in robotul de bucatarie cu 2 cani de apa. Daca recipientul robotului este prea mic, imparte ingredientele in patru parti si amesteca pe rand cate 1/2 cana de apa si un sfert din amestecul obtinut.

Aseaza compozitia intr-un castron mare. Pune si gelul obtinut din chia (semintele cu apa in care au stat) in robot si amesteca-le. Adauga-le si pe ele la compozitie.

Adauga si ¾ cana fulgi de ovaz - pentru a le da biscuitilor aroma si textura de paine.

Daca gusti compozitia, va avea o aroma usor amaruie din cauza boabelor crude de quinoa. Dupa deshidratarea si uscarea completa, gustul amar va disparea - cu alte cuvinte, au un gust foarte bun cand sunt gata.

Intinde aluatul gros cam de 1 cm pe foi de copt (sau foi speciale pentru deshidrator) si aseaza-le in deshidrator timp de 8 ore. Dupa 8 ore, intoarce aluatul si mai lasa-l inca 4 – 6 ore.

Daca nu ai un deshidrator, poti face biscuitii si in cuptor, insa trebuie sa aproximezi timpul de coacere - poate fi in jur de 40 de minute la o temperatura de 240 de grade. Dupa 40 de minute, intoarce aluatul si mai lasa-l, insa mai sigur e sa-l verifici la fiecare 20 de minute.

Pofta buna!  Daca preferi mai multa consistenta, mananca biscuitii cu ulei de cocos, avocado, au orice alt sos sau crema.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#biscuiti #quinoa #reteta

Ce au mai parcurs alti cititori...

Iaurt de migdale cu fructe uscate si zmeura

Iaurt de migdale cu fructe uscate si zmeura

Melcisori raw cu scortisoara

Melcisori raw cu scortisoara

Apa de orez, secretul frumusetii nipone

Apa de orez, secretul frumusetii nipone

Ce spun cititorii despre "Biscuiti digestivi din quinoa, chia, linte si dovleac"

Marina16 October 2018 10:58Raspunde

Multumesc de reteta! Oare as putea sa exclud sau sa inlocuiesc fulgii de ovas? Sunt la o dieta fara gluten si ovasul are o forma de gluten pe care trebuie sa o evit.

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.