Diete

6 modalitati usoare de a obtine mai multa nutritie din alimente

In fiecare gospodarie exista de obicei un mod bine stabilit de a curati, taia si gati legumele. Majoritatea acestor metode sunt atat de incadrate in rutina, incat nu ne gandim de doua ori la ele.

De exemplu, s-ar putea ca sa mananci intotdeauna morcovii gatiti, sau sa cureti intotdeauna de coaja cartofii.

Dar unele dintre aceste obiceiuri s-ar putea sa nu te ajute sa obtii cat mai multi nutrienti din legumele tale.

Aici sunt cateva ponturi pentru a te ajuta sa obtii cat mai multa energie de pe urma banilor cheltuiti pe mancare:

Vitamina C + legume = o mai buna absorbtie a fierului.
Stiai ca legumele bogate in fier, precum spanacul, broccoli si kale, produc o forma a fierului care este mai greu de absorbit pentru corpul nostru ? Acum asteapta: adauga niste vitamina C acestor legume, sub forma fructelor citrice.

Combinatia cu vitamina face mai usor pentru corpurile noastre sa absoarba mineralul esential. Deci continua si stoarce niste suc de lamaie, limeta, portocala sau grepfruit in farfurie(ca bonus, mancarea are si gust mai bun) Sau bucura-te de un pahar de suc proaspat de portocale inainte de ati manca verdeturile. Cheia este sa combini citricele si verdeturile in aceeasi mancare pentru o mai buna absorbtie a fierului.

Usturoiul zdrobit este mai bun decat intreg.
Zdrobeste usturoiul inainte de a-l utiliza – asta activeaza alicina, un compus unic cu sulf care lupta impotriva bolilor si favorizeaza activitatea antioxidanta, potrivit cercetarilor. Daca lasi usturoiul sa stea pentru cel putin 10 minute inainte de a-l utiliza, continutul de alicina creste.

Cu cat il zdrobesti sau toci mai fin, cu atat mai multa alicina obtii. Un alt pont util: cu cat mai picant este usturoiul, cu atat este mai benefic.

Semintele de in macinate sunt mai bune decat intregi.nutritie
Majoritatea expertilor in nutritie recomanda semintele de in macinate fata de cele intregi, deoarece forma macinata a semintelor este mai usor de digerat. Semintele intregi de in ar putea trece nedigerate prin intestine, ceea ce inseamna ca nu vei capata deloc beneficiile, spune Mayo Clinic. Macina semintele de in intr-o rasnita de cafea, si amesteca-le apoi in supele, salatele si painicile tale. Semintele de in te ajuta sa digeri mai bine hrana si micsoreaza colesterolul din sange.

Cojile de cartof sunt o adevarata centrala energetica nutritiva.
O multime de fibre din cartof sunt concentrate chiar sub coaja. Daca trebuie sa il cureti, fa-o atent cu un curatator de legume, inlaturand doar un strat subtire, pentru a retine nutrientii care se gasesc imediat sub coaja. Federatia pentru Cartof a Statului Washington arata ca un cartof mediu cu coaja contine doar 110 calorii, dar iti ofera 45% din valoarea zilnica de vitamina C, mai multe oligoelemente si 620 de mg de potasiu – care este comparabila cu cantitatea gasita in banane, broccoli si spanac.

Paste + otet = zahar sanguin echilibrat.
Potrivit Jurnalului European de Nutritie Clinica, otetul de mere poate controla o crestere brusca a zaharului din sange. Motivul: contine acid acetic, care modereaza nivelul zaharului din sange dupa ce ai consumat alimente amidonate bogate in carbohidrati precum pastele, orezul si painea.

Surse utilizate:

http://www.care2.com/greenliving/6-easy-ways-to-get-more-nutrition-from-everyday-foods.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#DHA #iod #suplimente de calciu #vitamina C

Ce au mai parcus alti cititori...

Minunile din dovleac

Minunile din dovleac

Semintele de in: de ce ai nevoie de ele?

Semintele de in: de ce ai nevoie de ele?

10 dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina C

10 dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina C
Ce spun cititorii despre "6 modalitati usoare de a obtine mai multa nutritie din alimente"
25 February 2015 06:46Raspunde

Fd Foarte interesante

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.