AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

5 motive pentru care sa consumi avocado !

Feriti-va de miturile populare despre sanatate. De exemplu, pe parcursul anilor 1990 si in primii ani ai acestui secol, asa numitii "experti" in sanatate, au avertizat de multe ori impotriva consumului uleiului de nuca de cocos sau a laptelui de cocos, determinand multi oameni sa evite un produs alimentar cunoscut acum pentru multiplele sale beneficii de sanatate. Un alt mit persistent despre sanatate avertizeaza impotriva mancarii de avocado, care in mod gratuit este etichetat ca un pericol dietetic din cauza continutului lui ridicat de calorii si de grasimi. Cu toate acestea, adevarul este ca fructele de avocado pot ameliora sanatatea in cel putin 5 moduri:

1. Proteina

Fructele de avocado contin toti aminoacizii esentiali necesari organismului pentru a forma o proteina completa. Spre deosebire de proteina din friptura, care este dificil de digerat pentru majoritatea oamenilor, proteina din avocado este rapid absorbita de organism, deoarece fructele de avocado contin si fibre. Daca incercati sa mai taiati din sursele de proteine animale din dieta voastra, sau daca sunteti vegetarian sau vegan si  doriti sa adaugati  mai multe proteine, fructele de avocado sunt un mare aliat care merita inclus in dieta nu doar ca tratament ocazional, ci chiar in mod regulat.

2. Grasimile benefice

Fructele de avocado furnizeaza tipul sanatos de grasimi de care organismul tau are nevoie. La felavocado ca si uleiul de masline, avocado creste nivelul de HDL (colesterolul "bun"). Colesterol HDL poate ajuta la protejarea impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Acest tip de colesterol, de asemenea, ajuta la reglarea nivelului de trigliceride si prevenirea diabetului. Un studiu publicat la inceputul acestui an, in Canadian Medical Association Journal (Jurnalul Asociatiei Medicale Canadiene) a constatat ca o dieta vegetariana, care include grasimi HDL, poate reduce nivelul de LDL (colesterol "rau"), la fel de eficient ca si medicamentul statina.

3. Carotenoidele

Fructele de avocado sunt o sursa excelenta de carotenoizi. Desi multi oameni asociaza carotenoizii numai cu produsele rosii sau portocalii, fructele de avocado sunt, de asemenea, o sursa excelenta de acesti fitonutrienti. Avocado,care  este cunoscut de asemenea, si sub numele de pere aligator, ofera o gama diversa de carotenoide, nu numai cele mai bine cunoscute, cum ar fi beta-caroten, alfa-caroten si luteina, dar, include si soiuri mai putin cunoscute de acest tip de fitonutrienti, cum ar fi neoxanthin, zeaxantina, chrysanthemaxanthin , neochrome, beta-criptoxantina ai violaxanthin. De fiecare data cand consumati alimente bogate in carotenoizi, livrati cantitati importante de vitamina A corpul vostru , protejand astfel sanatatea ochilor. Carotenoidele sporesc, de asemenea modul de functionare a sistemului imunitar si promoveaza functionarea sanatoasa a sistemului de reproducere. Deoarece carotenoide sunt liposolubile, consumul fructelor de avocado optimizeaza absorbtia acestor substante nutritive.

4.Anti-inflamatorii

Efectul combinat al pachetului de lux de substante nutritive continute in fructele de avocado ofera beneficii puternice anti-inflamatoare. Combinatia unica din fructele de avocado, de vitamina C si E, carotenoide, seleniu, zinc, fitosteroli si acizi grasi omega-3 ajuta impotriva inflamatiei. Acest lucru inseamna ca avocado poate ajuta la prevenirea sau atenuarea atat impotriva artritei reumatoide si a osteartritei.

5. Sanatatea inimii

Continutul de grasimi, pe care unii asa zisi "experti" il categorizeaza ca si pericol pentru sanatate, de fapt, asigura protectie impotriva bolilor de inima. Studiile au aratat ca acidul oleic imbunatateste sanatatea cardiovasculara. Acidul oleic este un acid gras gasit in principal fructele de avocado. Multi oameni iau suplimente, in scopul de a consuma mai multi acizi grasi omega-3 pentru a reduce riscul bolilor de inima. Fructele de avocado sunt bogate in omega-3, si astfel furnizeaza circa 160 miligrame de acid alfa-linolenic la o cana.

6. Cum alegem si cum mancam.

Pentru a obtine valoarea cea mai nutritiva din avocado, evitatile pe cele care au devenit supra-coapte.Puteti identifica aceste fructe  in magazin, deoarece au pete negre si sunt prea moi. Un avocado copt nu ar trebui sa aiba nici o pata la nivelul pielii si sa fie  usor moale  la pipait. Puteti cumpara, de asemenea, avocado necopt, care sunt destul de tari, si sa le lasati sa se coaca la domiciliu. Partea din avocado cea mai apropiat de piele este cea mai densa in substante nutritive, asa ca asigurati-va ca, inainte de a arunca coaja o curatati bine de tot .

Sursa:

http://www.naturalnews.com/034370_avocado_nutrition_facts_health.html

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=5

http://www.naturalnews.com/031081_avocados_good_cholesterol.html

http://www.naturalnews.com/027509_avocado_skin_health.html

Comentarii personale:

Sincer sa fiu, ca de altfel multi alti oameni, nu aveam nici o idee nici cum si nici cu ce se mananca avocado inainte sa devin raw. Il vedeam adesea in sectiune fructe exotice „ciudate” alaturi de mango, bango si altele de genul. Nici nu puteam sa fac diferenta intre ele.

Iar acum, desi sunt un suporter inflacarat al alimentelor locale, din zona unde suntem nascuti, de care suntem legati prin ADN si prin spirit, avocado il vad ca pe un rasfat de care nu ma mai poti satura, mai ales pentru ca il poti consuma in atat de multe feluri si combinatii.

Care sunt experientele voastre cu acest minunat fruct numit avocado?

Like Share Share Tweet55772 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: avocado, carotenoide, cum alegem, cum mancam, grasimi, proteina,

Comentarii recente:
Giovanna26 August 2014 20:50Raspunde

Love it..de aproape 4 ani locuiesc in Republica Dominicana..am descoperit avocado aici...a fost dragoste la prima vedere...ma incanta...sunt dependenta de el...il consum chiar in fiecare zi...e excellent,tine de o masa dar 0 calorii..love it

17 December 2014 22:48Raspunde

eu imi prepar acest fruct ca un piure. Il curat de coaja ii pun putina sare si il amestec cu putin ulei de masline pina se formeaza o pasta bine legata ,adaug citeva picaturi de zeama de lamie si il servesc pe felie de piine prajita .Este f bun

Vivi16 December 2014 19:44Raspunde

Si eu am descoperit acest fruct delicios,repede de preparat,poate fi un mic dejun sau o cina.Eu il prepar simplu:pasez fructul,adaug sucul de la 1/2 de lamaie,usturoi pisat,sare,verdeata(marar,patrunjel),ulei de masline.Incercati!

adela03 May 2015 21:09Raspunde

as completa retetele anterioare:in loc de usturoi, ceapa si apoi rosii taiate micut, deci:avocado, zeama de lamaie, patrunjel, rosii, ceapa, sare, piper,toate amestecate si puse pe paine prajita.Un deliciu!!

Antigona25 August 2016 10:42Raspunde

Zilnic mancam 1-2 avocado. Metro are o sursa foarte buna. Mari si se coc repede 2-3 zile. Il fac maioneza cu ulei măsline, zeama lamaie, usturoi, sare si busuioc. Il mancam cu legume gratinate sau cu rosii lamaie si usturoi, adica guacamole. Se poate taia cubulete si pus in salate. Este foarte, foarte satios! Daca vreti sa scoateti painea din alimentație pentru ca simtiti ca nu va saturati fara, avocado e solutia. Nu imi pot imagina viata fara acest aliment! Mulțumesc Alec ca mi-ai ghidat pasii spre alimentatie sanatoasa! Cu recunoștință, Antigona

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE