Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Viata Verde Viu
Alimente
Seminţe şi Nuci
Semințe de Pin, 100g | Solaris

4,8

4,8 din 5

Pe baza opiniei a sute de persoane

Adaugă la favoriteProducător >>
Semințe de Pin, 100g | Solaris

Semințe de Pin, 100g | Solaris

33.00 Lei

SKU: 5941828016543

Cantitate:

Semințele de Pin au un conținut ridicat de grăsimi bune Omega 9 și Omega 3, dar și de magneziu, contribuind astfel la reglarea tensiunii arteriale și la diminuarea colesterolului.

Descriere

Semințe de Pin, 100g | Solaris

Prețioasele semințe de pin aromate provin din alveolele conurilor de pin (Pinus), un conifer veșnic verde ce aparține familiei Pinaceae și care cuprinde mai mult de 80 de specii de arbori. Dintre acestea, aproximativ 20 de specii de pin produc semințe suficient de mari pentru a putea fi recoltate și comercializate spre consum: pinul de piatră (Pinus pinea), pinul siberian (Pinus sibirica), pinul Chilgoza (Pinus gerardiana), pinul corean (Pinus koraiensis), pinul alb chinezesc (Pinus armandii), pinul mexican (Pinus cembroides), pinul de Colorado (Pinus edulis).

Diversele specii de pini sunt răspândite pe întreaga emisferă nordică, fiind regăsite în Asia, Europa și America de Nord, atât în flora spontană (în pădurile de conifere), cât și în culturile de pini ce există în mai multe țări. Principalele țări producătoare de semințe de pin sunt China, Coreea de Nord, Rusia, Pakistan, Afghanistan, Italia, Turcia, Spania, Portugalia.

Varietățile europene de semințe de pin sunt mai lungi și subțiri, cele asiatice sunt mai mici și îndesate, în timp ce semințe de pin americane sunt mai mari și ușor de decojit.

Majoritatea semințelor de pin provin din flora spontană, din pădurile de conifere, acolo unde regăsim și pinii. În momentul în care conurile aflate pe crengile arborelui ajung la maturitate, se deschid și lasă la vedere semințele de pin care sunt acoperite la exterior de o coajă de culoare maronie, coajă ce are o grosime diferită în funcție de specia de la care provin. Recoltarea semințelor de pin are loc primăvara și se realizează atât manual, cât și mecanic, industrial. Indiferent de metoda de recoltare, conurile sunt culese și sunt lăsate să se usuce la soare, uneori într-un sac de pânză, pentru a accelera uscarea lor completă și pentru a permite scoaterea semințelor din alveolele conurilor. În cele din urmă, semințele de pin sunt decorticate manual sau cu ajutorul unor mașini speciale, care sfărâmă doar învelișul exterior sau coaja semințelor. Apoi, semințele de pin sunt amabalate și sunt pregătite pentru a ajunge la tine.

Semințele de pin sunt considerate o delicatesă și sunt folosite într-o mulțime de rețete, având suplimentar și o mulțime de beneficii asupra sănătății tale. Totodată, sunt folosite pentru extragerea uleiului esențial de pin, un ulei eficient mai ales pentru perioadele cu efort intelectual intens.

Te invităm să rămâi alături de noi pentru a afla care sunt beneficiile semințelor de pin, precum și unele modalități în care le poți consuma.



Valori nutriționale


Semințele de pin sunt o sursă bogată în special în grăsimi (68,4%), dintre care doar 4,9% sunt acizi grași saturați, restul de 63,5% fiind compus din grăsimi polinesaturate, dar și mononesaturate, aceste două categorii de lipide având efecte benefice multiple asupra sănătății.

Semințele de pin conțin acid pinolenic și acizi grași de tip Omega 6 și Omega 3. Aportul de glucide este unul mic (13,1%), din care doar 3,6% sunt zaharuri. Semințele de pin conțin și proteine (13,7%) și fibre (3,7%). 100 g de produs conțin 637 kilocalorii.

Regăsim în compoziția semințelor de pin fitosteroli, tocoferoli, acizi fenolici și antioxidanți (de exemplu, carotenoidul luteină). Totodată, semințele de pin sunt o sursă bogată de vitamine și minerale precum:

vitaminele: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K;
minerale: fosfor, magneziu, mangan, calciu, fier, cupru, zinc, potasiu.


Beneficiile semințelor de pin


Semințele de pin sunt absolut indispensabile în alimentația sănătoasă întrucât ele sunt foarte nutritive și bogate în oligoelemente și diverse alte substanțe active. Te invităm să descoperi câteva dintre beneficiile și proprietățile semințelor de pin:

contribuie la menținerea sănătății inimii – datorită conținutului bogat în acizi grași mononesaturați și a unor minerale (precum magneziul și potasiul), semințele de pin susțin buna funcționare a inimii prin scăderea „colesterolului rău” (LDL), creșterea „colesterolului bun” (HDL) și prin reglarea tensiunii arteriale. Pot preveni dezvoltarea plăcilor de aterom pe pereții vaselor de sânge și apariția afecțiunilor cardiovasculare (insuficiența cardiacă, aritmia și fibrilația atrială) datorită conținutului de antioxidanți din compoziție.

benefice pentru sănătatea ochilor – semințele de pin conțin vitamina A și luteină, un antioxidant esențial în prevenirea afecțiunilor oculare precum degenerescența maculară și cataracta.

conferă energie – semințele de pin pot revigora organismul, eliminând oboseala și stresul, tensiunile psihice și fizice. Aceasta se datorează în special conținutului de magneziu, care conferă vitalitate și energie, facilitând inclusiv relaxarea mușchilor. Fierul din compoziția semințelor de pin contribuie și el la producerea de energie, stimulând celulele să producă energia necesară pentru funcționarea optimă a organismului uman.

te ajută să slăbești – acidul pinoleic din compoziția semințelor de pin stimulează secreția hormonului colecistokinină (CCK), un hormon supresor al senzației de foame. Consumul semințelor de pin inhibă apetitul, aceasta conducând la un consum mai mic de calorii pe tot parcursul zilei, ce te va ajuta să pierzi kilogramele nedorite.

stimulează sistemul nervos și reglează dispoziția emoțională – datorită magneziului din compoziția semințelor de pin, consumul acestora a fost corelat cu diminuarea/eliminarea anxietății, depresiei și stresului. De asemenea, magneziul și vitaminele din complexul B pot îmbunătăți memoria și funcțiile cerebrale, eliminând deficitul de concentrare și agitația. Conținutul de fosfor al semințelor de pin recomandă acest aliment în cazul celor care suferă de epuizare nervoasă, întrucât regenerează și conferă vitalitate celulelor creierului.

întăresc sistemul imunitar și previn îmbătrânirea prematură – manganul stă la baza superoxidului dismutază (SOD), o enzimă antioxidantă care este activată la nivelul mitocondriilor, având rolul de a revitaliza celulele și de a reduce rata deteriorării celulare de către radicalii liberi, ajutând corpul să dezvolte rezistență împotriva agenților patogeni care ar putea conduce fie la apariția unor afecțiuni sau boli, fie la degradarea țesuturilor și la îmbătrânirea prematură a organismului. La această acțiune contribuie și tocoferolii.


Cum poți consuma semințele de pin


Semințele de pin sunt un ingredient de nelipsit din dieta mediteraneană și din dieta ketogenică. Dar ele pot fi consumate de oricine și oricând, reprezentând atât o gustare de sine stătătoare, cât și un ingredient special al mai multor preparate gustoase, dar mai ales sănătoase, cu o mulțime de beneficii asupra organsimului.

Poți consuma semințele de pin crude, ca atare sau le poți prăji într-o tigaie, la foc mic, timp 2-3 minute sau până când devin aurii, pentru a le amplifica aroma aparte, dulce și subtilă, ca de nucă, parfumul specific coniferelor, cât și textura similară untului. De asemenea, le poți săra și le poți adăuga diverse condimente (de exemplu, paprika, piper roșu) sau te poți bucura de ele simple, fără alte adaosuri.

Atât semințele de pin crude, cât și cele ușor prăjite le poți adăuga la:

  • amestecurile de nuci, semințe și fructe uscate – pentru o gustare rapidă
  • fursecuri, biscuiți și prăjituri (în special raw vegane sau vegane)
  • granola, ciocolată, înghețată sau la batoanele energizante
  • „prăjitura bunicii” (torta della nonna) – un desert delicios ce aparține patiseriei italiene
  • unele sortimente grecești de baclava
  • salate din diverse frunze și legume/salate de fructe
  • paste, preparate din orez sau quinoa
  • salată sau mâncare de spanac ori de ciuperci
  • wrap-uri sau lipii umplute cu legume
  • presărate peste hummus
  • în compoziția sosului pesto
  • la alte sosuri sau dressing-uri

 

Cea mai freventă utilizare a semințelor de pin este sosul pesto. Acest sos este specific gastronomiei italiene, provenind din Genova, motiv pentru care sosul pesto tradițional este numit „pesto alla genovese”. Rețeta tradițională de sos pesto genovez conține semințe de pin (denumite „pinoli” în italiană), usturoi pisat, sare, busuioc (proaspăt), ulei de măsline și un tip de brânză tare, fie parmezan, fie brânză pecorino. Toate aceste ingrediente sunt mărunțite fin într-un blender până rezultă un sos cremos, numai bun de adăugat la paste, la pizza sau, pur și simplu, pentru întins pe pâine.

În ziua de astăzi, există mai multe varietăți de sosuri pesto, cele mai cunoscute fiind cel verde (genovez) și cel roșu („alla siciliana”), care conține și roșii.

Istoria sosului pesto ne întoarce cu mult timp în urmă, în perioada Antichității, perioadă în care se obișnuia măcinarea condimentelor într-un mojar și adăugarea uleiului peste aceste condimente.Termenul „pesto” se traduce chiar prin „măcinare” și face referire exact la procedeul menționat anterior.

Semințele de pin se regăsesc și în compoziția unei cafele specifice din Noul Mexic (New Mexico). Această rețetă a fost inventată cu mai bine de 20 de ani în urmă de o companie care deținea o abundență de conifere din specia Pinus edulis.



Contraindicații și precauții


În ceea ce privește consumul de semințe de pin, contraindicațiile se limitează la o situație aparte, și anume: la alergiile la nuci și semințe sau alergiile la polenul pinului. În acest caz, se indică consultarea medicului pentru a determina dacă acest consum al semințelor de pin este sigur pentru tine.

De asemenea, unele studii au arătat că a existat un număr mic de persoane care au experimentat un efect advers în urma consumului, și anume „sindromul semințelor de pin”. Acest sindrom constă într-o tulburare a gustului ce poate apărea la 12-48 de ore de la consumul de semințe de pin și care poate dura câteva zile. În această perioadă poate persista un gust metalic, amărui, la nivelul gurii.

Acest sindrom nu reprezintă o reacție alergică și nu are repercursiuni negative asupra sănătății. El se poate datora unor factori genetici sau consumului de semințe de pin râncede. Sindromul dispare de la sine odată ce consumul de semințe de pin încetează.

Recomandăm respectarea unor precauții și consultarea opiniei avizate a medicului specialist sau a nutriționistului în cazul femeilor însărcinate, a femeilor care alăptează, persoanelor cu afecțiuni grave sau care urmează diverse tratamente medicamentoase.

Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.