AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Scoala ca si bucurie

In cazul in care pentru copiii nostrii stabilim ca ei au lipsuri repetate la anumite materii, acest lucru nu are voie sa fie interpretat ca lipsa de inteligenta sauscoala ca si bucurie talent. Doar pentru ca un copil nu tine pasul cu felul in care  cunoasterea sau materia este transmisa la scoala nu inseamna ca el se indreapta spre esec scolar. Acest lucru poate depinde de atmosfera din scoala sau sistemul scolii de cele mai multe ori bazat pe recompensa si pedeapsa.

Problemele scolare - indicii pentru o imbunatatire a sistemului de educatie

Multii copii nu se adapteaza la aprecierile si judecatile de evaluare care au loc la scoala. Altii au nevoie de mai mult timp de adaptare. Din nou, altii nu pot invata in grupe mari. Sistemul nostru scolar conventional nu permite insa metode de invatare variate. Din acest motiv cei care nu se adapteaza scolii ajung la o scoala speciala. Insa cei care ajung la o scoala speciala sunt considerati mai putin talentati si mai putin inteligenti si ajung repede niste „ciudati” in toate domeniile vietii. Stim ca  exista copii care invata mai bine pe cale vizuala, ceea ce inseamna ca pot retine si prelucra informatii prin intermediul ochilor. Acesti copii trebuie sa vada tot ceea ce trebuie sa invete prin intermediul unei forme scrise, imagini, teatru sau alte forme de reprezentare. Sunt altii care retin materia prin intermediul auzului. A citi un text in gand, fara a-l auzi, nu-i ajuta sa-l inteleaga. Acestor copii trebuie sa le povestim materia si trebuie sa le vorbim mai mult. Din nou alti copii invata prin intermediul sentimentelor. Ei pot retine materia doar atunci cand atmosfera este propice. Daca nu se simt bine sau daca sunt prost dispusi, este lipsit de sens sa ne dam silinta sa-i invatam ceva.

Sunt per total blocati. Unor copii le putem transmite anumite lucruri cu mult mai bine prin intermediul configurarii plastice si prin intermediul gesturilor. Acesti copii invata alfabetul cel mai bine reprezentand literele prin intermediul dansului sau invata sa socoteasca doar prin intermediul bilelor si altor figuri, nu insa cu cifre abstracte. Din adaptarea gresita a metodei de invatare la copil, inducem adeseori plictiseala iar aceasta duce la tulburari de concentrare. Se plictiseste deoarece nu gaseste o cale de acces spre materia si incepe sa nu se mai concentreze. Daca etichetam un copil ca avand tulburari de concentrare isi va pastra dificultatile de a se concentra si le va transfera si in alte domenii. Urmatorul exemplu speram ca va fi explicit: daca incercam sa aratam un obiect unui orb, vom constata ca nu-l poate vedea. Nu-l vede  mai bine daca il aratam in mod repetat. In schimb va incepe sa se plictiseasca si nu se va mai concentra. Obiectul prezentat nu-l va mai interesa deoarece si asa nu-l poate vedea. Nu ar fi drept sa-l facem prost pe acest om orb. Daca i-am da obiectul in mana, l-ar putea prinde si pipai si poate l-ar putea percepe din o cu totul alta perspectiva. Daca orbul l-ar descrie diferit, acest lucru nu ar fi fals ci ar prezenta perceptia sa asupra obiectului. Sistemul conventional nu corespunde acestor stiluri de invatare diferite. Putem sa i-o reprosem copilului? In loc de a acuza copilul sau scoala ar fi mai tentant sa ne ocupam cu stilul de invatare al copilului.

Atunci cand transferul intr-o scoala noncoventionala nu este posibil, materia predata intr-o scoala conventionala poate fi prelucrata acasa potrivit nevoilor copilului. Acest lucru se verifica cel mai bine incercand diferite stiluri de invatare de exemplu metoda prin joaca, muzica sau prin desen. Pe copiii mai dezvoltati emotional , ii ajuta muzica linistita de fundal sau o convorbire placuta inainte de invatare. De asemenea exercitiile de relaxare si tehnicile asemanatoare ar putea sa-i placa copilului. Acestea doresc sa fie doar cateva sugestii care pot fi largite conform dorintei. Trezirea interesului pentru invatat este telul propus. Aceste metode pot fi aplicate fie de catre parinti cu copiii lor sau de catre parinti care impartasind impreuna acesta idee pot infiinta grupe alternative de invatare pentru copiii lor.

Pe langa copiii care au obiceiuri deosebite de invatare mai exista si aceia care au talente si puncte forte diferite fata de media populatiei. Printre acestia se numara copiii talentati artistic, muzical, cei creativi, cei intuitivi, cei emotionali cat si copiii supradotati. In sistemul nostru scolar si pentru acesti copii de cele mai multe ori nu exista un loc. Punctul lor forte nu se afla in clasicele materii scolare si adeseori ei sunt considerati ca perdanti. Daca insa recunoastem punctul forte al copilului, il putem sustine mai mult si putem raspunde adecvat copilului si talentului sau. In acest context trebuie mentionat la care materii este mai bun si la care este mai slab si luand ca exemplu matematica si limbile am vrea sa exemplificam pe scurt importanta psihologica a acestor materii.

Matematica cere o gandire orientata spre solutii. Cine vrea sa rezolve probleme de matematica trebuie sa gandesca logic pentru a ajunge la o rezolvare. Un om cu talent la matematica traieste mai putin in prezent decat in viitor. El tinde mereu spre rezolvari. Copiii care au dificultati la matematica nu cred in capacitatea lor de a gasi rezolvari pentru o problema. Pe ei nu ii ajutam daca le explicam doar cum se rezolva problema si ii degrevam astfel de o munca. Acesti copii nu trebuie incurajati doar la problemele de matematica ci si in viata in general pentru a-si rezolva singuri problemele.

Ei nu trebuie sa aiba in permanenta sentimentul ca cineva care le rezolva problemele este  la dispozitia lor. Materiile lingvistice necesita cunoasterea regulilor de gramatica si ale ortografiei. Acest lucru inseamna si respectarea regulilor si ca scrierea corecta, sunt provocarile  limbii. Oamenilor pentru care aceste lucruri nu sunt dificile in general le este usor sa respecte reguli. Copiii care au dificultati la aceste materii, in general sunt foarte orientati spre propriile greseli. Le este frica sa gresesca si se asaza sub coerciziunea de a fi buni. Acesti copii sunt in mod exagerat preocupati de prezent si mai putin de viitor. Acum si aici, totul trebuie sa fie „bine si lipsit de greseli”. Un ajutor pe care-l putem oferi este de  a lua indatoririle de pe umerii lor. Daca acesti copii sunt incurajati si li se spune ca au voie linistiti sa greseasca, ei vor dezvolta mai usor capacitati lingvistice decat daca se afla permanent sub presiunea de a da randament.

In esenta, totul se rezuma la a face din educatie in general si din scoala in particular un motiv de bucurie pentru copii, un mediu in care sa se simta respectati si incurajati sa descopere lucruri noi despre sine si despre lumea inconjuratoare.

 

Sursa:

„Tine-ma strans si lasa-ma liber” Fari Khabirpour, Nadi Hofmann

Surse Bibliografice

Bettner, Betty Lou & Lew, Amy: Kindern eine Chance geben (SA DAM COPIILOR O SANSA). München 1992

Saint-Exupéry, Antoine: Der kleine Prinz. (MICUL PRINT) Düsseldorf 1956 Dinkmeyer, Don & McKay, Gary D.: STEP. The Parent’s Handbook (MANUALUL PARINTILOR). 1989

Dreikurs, Rudolf & Seitz, Vicki: Kinder fordern uns heraus. (COPIII NE PROVOACA)Stuttgart 1992

Dreikurs, Rudolf: Selbstbewusst. Die Psychologie eines Lebensgefühls. (SIGUR PE SINE – PSIHOLOGIA UNUI SENTIMENT VITAL) München 1996

Dreikurs / Grunwald / Pepper: Lehrer und Schüler lösen Disziplinprobleme, (PROFESORII SI ELEVII REZOLVA PROBLEME DE DISCIPLINA)  Weinheim 1995  Dreikurs, Rudolf / BlumenthaI, Erik: Eltern und Kinder – Freunde oder Feinde (PARINTII SI COPIII – PRIETENI SAU DUSMANI ) •Stuttgart 1989

Gibran, Khalil: Der Prophet, (PROFETUL )Freiburg 1998

Gordon, Thomas: Familienkonferenz. (CONFERINTA DE FAMILIE)  Hamburg 1974

• Palazzoli, Mara Selvini: Die psychotischen Spiele in der Familie, (JOCURI PSIHOTICE IN FAMILIE)  Stuttgart996

Popov-Kavelin, Linda / Popov, Dan / Kavelin,John: The Virtues Guide. A          Family Handbook. (GHIDUL VIRTUTILOR • UN MANUAL PENTRU FAMILIE) Fountain Hills 1995 •

Schoenaker, Theo & Julitta / Platt, John M.: Mit Kindern in Frieden leben, (SA TRAIM IN PACE CU COPIII) Sinntal-Züntersbach 1999 . Ziele der Kindererziehung

Textzusammenstellung. (TELURILE EDUCATIEI COPIILOR; CULEGERE DE TEXTE) Hofheim/Ts. 1979

AUTORII

Fari Khabirpour – nascut in 1951 si-a petrecut copilaria si tineretea in Luxemburg. Studiul Psihologiei si Pedagogiei la Universitatea din Zürich. Doctorat sub conducerea prof. dr. Karl Widmer. Formarea terapeutica la „Alfred Adler-Institut” Zürich. Multi ani Coordonator,  Presedinte si Terapeut Analitic Formator, al Societatii Luxembrugheze de Psihologie Individuala, dupa Alfred Adler. Multi ani profesor la “Institut des Etudes Educatives et Sociales”  in Luxemburg. Conducator al Satului de „Copii S.O.S.” din Luxemburg. Mai multi ani, coordonator al specializarii profesionale pentru educatori la “Entente des Foyers de Jour”, in Ministerul Familiei din Luxemburg. In prezent, Fari Khabirpour activeaza ca director in Ministerul Educatiei din Luxemburg in Departamentul de Pshiologie Scolara. A devenit cunoscut opiniei publice prin numeroase prelegeri, in tara si strainatate si printr-o  serie de emisiuni la radio, despre educatia copiilor. Fari Khabirpour este casatorit din 1974 si este tatal a trei copii.

Nadi Hofmann a studiat Psihologia la Heidelberg. Din 1996, este psiholog scolar si profesoara la Scoala Internationala Townshend  din Cehia. In prezent, ea isi da doctoratul in domeniul Psihologiei Pedagogice.

Like Share Share Tweet1379 vizualizari

Postat in categoria Copii sanatosi

Etichete: bucurie, copii, educatie, scoala,

Comentarii recente:
Adrian Culicencu24 January 2012 15:54Raspunde

Diana (2 ani si 4 luni) merge la FasTracKids. La prima tura a trebuit sa stea cu mami in camera de joaca. La a doua a stat fara mami, insa retrasa. Bine-inteles multe comentarii personale si imitari, in perioada de dupa. Este o chestiune de adaptare. Nu exista fortari, doar incercari din cand in cand: "Diana vrea sa faca asta?". Importanta este socializarea si crearea sentimentului de independenta. Asta impreuna cu dezvoltarea virtutilor, a competentelor si aptitudinilor.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE