Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Viata Verde Viu
Alimente
Leguminoase
Linte Roșie, 500g | Solaris

4,8

4,8 din 5

Pe baza opiniei a sute de persoane

Adaugă la favoriteProducător >>
Linte Roșie, 500g | Solaris

Linte Roșie, 500g | Solaris

10.50 Lei

SKU: 5941828002133

Cantitate:

Lintea roșie oferă organismului un plus de antioxidanți, micșorează valorile colesterolului, este sățioasă și hrănitoare. Se folosește în mâncăruri cu multe condimente sub formă de tocănițe cu legume și linte, pateuri sau simplu, fiartă condimentată cu ceapă crudă, în special verde.

Descriere

Linte Roșie, 500g | Solaris

Consumată încă din neolitic și reprezentând una dintre primele plante cultivate în istoria omenirii, cu un trecut de mai bine de 8000 de ani, lintea s-a regăsit în decursul timpului, în alimentația mai multor civilizații, precum cea egipteană și cea greacă. În timp ce egiptenii apreciau lintea ca pe o delicatesă, vechii greci o desconsiderau, numind-o adesea „carnea săracilor”, întrucât era o alternativă mai ieftină pentru cei care nu-și permiteau să cumpere pește sau alt tip de carne.

Lintea (Lens culinaris) este o plantă anuală, ce face parte din categoria leguminoaselor, aparținând familiei Fabaceae. Numele său provine din cuvântul latin „lens” care înseamnă „lentilă”, etimologia sa provenind prin asocierea cu forma bombată și circulară a semințelor de linte. Semințele de linte cresc în păstăile plantei, similar cu celelalte leguminoase, însă într-un număr mai mic, în general de două semințe la o păstaie. Sunt cultivate mai mult de 50 de varietăți de linte în lume, iar culoarea semințelor de linte variază. Însă, cele mai frecvent întâlnite tipuri de linte sunt următoarele:

  • lintea roșie
  • lintea verde
  • lintea maro
  • lintea neagră

Principalii producători de linte la nivel mondial sunt India, Canada și Australia, însă ea se cultivă în mai mult de 47 de țări și se consumă în cantități considerabile în Asia și în regiunea Mării Mediterane.

Lintea roșie are nu doar timpul de fierbere cel mai redus dintre toate cele patru tipuri de linte, dar are și o mulțime de beneficii asupra organismului. Lintea este bogată în proteine, polifenoli, este o sursă importantă de fibre, de vitamine și minerale (precum potasiu și fier). Este indicată mai ales femeilor însărcinate (datorită conținutului bogat în acid folic), persoanelor intolerante la gluten, vegetarienilor și veganilor, dar și persoanelor care practică sport. Este recomandată tuturor acelora care își doresc să aibă o alimentație sănătoasă, cu un aport proteic mai mare.



Valorile nutriționale ale lintei roșii


100 g de linte roșie uscată conțin aproximativ 25% proteine, 60% glucide și 10% fibre. Lintea roșie este bogată în proteine și fibre, atât solubile, cât și insolubile. Totodată, conține puține lipide (aproximativ 2%), fiind indicată nu doar celor care vor să suplimenteze aportul de proteine și fibre în dietă, ci și celor care vor să scadă nivelul de colesterol.



Câte calorii are lintea roșie


În ceea ce privește raportul cantitativ linte roșie – calorii, 100 g linte roșie uscată conțin 345 kilocalorii. În consecință, lintea este potrivită dietelor ce vizează un aport caloric redus.



Principalele vitamine și minerale din lintea roșie


Lintea roșie este bogată în vitamine ce aparțin complexului B, în special în vitamina B3, B5 și B9 (acid folic), dar și în vitaminele B1, B2, B6, vitamina A, C și K.

În ceea ce privește oligoelementele, lintea are în compoziția ei potasiu, fosfor, magneziu, fier, calciu, zinc, sodiu. Totodată, este o sursă bogată de antioxidanți.



Indicele glicemic al lintei roșii


Lintea roșie are indicele glicemic cu valoarea de 21, respectiv un indice glicemic mic. Acesta, împreună cu fibrele solubile din compoziția lintei, contribuie la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Din acest motiv, lintea roșie este recomandată persoanelor ce au afecțiuni precum diabetul.



Care sunt beneficiile lintei roșii


În ceea ce privește consumul de linte roșie, beneficiile asupra organismului sunt considerabile atunci când decizi să o integrezi în dieta ta. O parte dintre aceste beneficii derivă din proprietățile lintei roșii, aceasta fiind antianemică, nutritivă, energizantă, diuretică și galactogogă. Iată în cele ce urmează o parte dintre beneficiile lintei roșii:

beneficii pentru inimă și sistemul circulator – consumul de linte și în special fibrele, acidul folic și magneziul din compoziția ei previn riscul afecțiunilor cardiovasculare, prin reducerea nivelului de colesterol rău, precum și al tensiunii arteriale.

beneficii pentru sistemul digestiv – prin conținutul de fibre solubile și insolubile, lintea are efecte benefice asupra sistemului digestiv, previne constipația și sindromul colonului iritabil.

scade colesterolul – conținutul considerabil de fibre, dar și procentul mic de grăsimi al lintei favorizează scăderea nivelului colesterolului „rău” (LDL).

reglează glicemia – fibrele solubile și indicele glicemic mic favorizează reglarea nivelului de zahăr din sânge.

sursă de proteine – datorită conținutului de 25% proteine, lintea poate substitui cu succes carnea, fiind o alternativă mult mai sănătoasă. Este recomandată mai ales în dieta vegetarienilor și veganilor.

combate anemia – fierul din compoziția lintei contribuie la eliminarea simptomelor anemiei. Totodată, este indicată și în cazul recuperării convalescenților.

contribuie la întărirea sistemului imunitar – datorită conținutului bogat în antioxidanți

sursă de energie pentru copii și sportivi – lintea este nutritivă și energizantă și conferă rezistență și vitalitate organismului, îmbunătățind performanța fizică. Aceasta se datorează procentului ridicat de carbohidrați complecși și proteine, dar și aportului considerabil de minerale (în special de fier) pe care consumul de linte îl conferă.

indicată în dietele pentru slăbit – consumul de linte favorizează apariția senzației de sațietate și reduce aportul caloric din restul zilei, favorizând scăderea sau menținerea greutății corporale.

beneficii pentru femeile însărcinate – acidul folic din semințele de linte contribuie la dezvoltarea armonioasă a fătului și la creșterea secreției lactate a mamei.

beneficii asupra pielii și tenului


Lintea roșie în tratamentele faciale


Lintea roșie îți aduce beneficii nu doar atunci când este integrată în alimentație, ci și atunci când este folosită extern, în compoziția măștilor faciale sau a scrub-urilor pentru exfolierea și îngrijirea pielii. Iată câteva dintre acțiunile pe care lintea le exercită asupra pielii:

absoarbe impuritățile și curăță în profunzime pielea
exfoliant natural – îndepărtează celulele moarte de la suprafața pielii, îmbunătățește circulația sanguină la nivelul pielii, lasă pielea catifelată
soluție împotriva acneei și a punctelor negre
tratament antiîmbătrânire – hidratează și hrănește pielea, elimină ridurile și liniile fine

Îți recomandăm în continuare câteva variante de scrub-uri și măști faciale care au în compoziția lor linte roșie.



Scrub exfoliant cu linte roșie și lapte


Pune linte roșie la înmuiat în apă, peste noapte. Pasează lintea într-un robot de bucătărie până când ajunge la consistența unei paste groase. Adaugă la aceasta puțin lapte, astfel încât compoziția să devină cremoasă. Aplică această pastă pe față sau pe corp, cu mișcări circulare. Lasă să acționeze timp de 10 de minute, apoi clătește.



Mască facială cu linte roșie și ulei de cocos


Această mască contribuie în mod eficient la hidratarea pielii. Amestecă o lingură de făină de linte cu 2 linguri de lapte, un vârf de turmeric și câteva picături de ulei de cocos. Aplică uniform pe față și lasă 5-10 minute să acționeze, după care clătește cu apă.



Mască facială cu linte roșie și miere


Această rețetă face parte din cosmetica medicinii tradiționale ayurvedice, ce își are originea în India. Acest tip de mască facială are rolul de a purifica, hidrata și revigora pielea. Este adecvată tuturor tipurilor de ten și poate fi aplicată zilnic.

Pentru a obține această mască ai nevoie de 2 linguri de făină de linte, jumătate de linguriță de miere și apă. Se amestecă toate ingredientele până când obții o pastă cu o consistență cremoasă. Lasă masca să acționeze 10-15 minute. Clătește apoi cu apă.


Cum poate fi introdusă lintea roșie în dietă – modalități de a consuma lintea roșie


Există o mulțime de posibilități prin care să introduci lintea în alimentația ta. La modul general, poți consuma lintea sub formă de boabe sau de făină, adăugând-o la o mulțime de preparate culinare.

Pentru a consuma boabele de linte roșie uscată, este necesar ca în prealabil să le fierbi. Spală lintea cu multă apă, scurge lichidul, după care adaugă o cantitate de apă de trei ori mai mare. Cu alte cuvinte, la o cană de linte roșie adaugă 3 căni de apă.

Spre deosebire de fasole sau năut, dar și de celelalte varietăți de linte, precum lintea verde, lintea roșie nu necesită o perioadă de hidratare preliminară întrucât aceasta are un timp de fierbere scurt, de maxim 15-20 de minute.

Dacă folosești un alt tip de linte, cum este cel verde, care are boabele mai tari și fierbe mai lent, îl poți lăsa la hidratat peste noapte în apă rece, atât pentru a scurta timpul de gătire, cât și pentru a preveni un eventual efect de balonare care este asociat, de regulă, cu consumul leguminoaselor. Dacă efectul de balonare apare și în cazul lintei roșii, procedează la fel ca în cazul lintei verzi, lăsând boabele la hidratat, câteva ore . De asemenea, îți sugerăm ca atunci când fierbi lintea, să o adaugi în apa clocotită deoarece în felul acesta va fi mai ușor de digerat. De asemenea, tot pentru a preveni flatulența, îți recomandăm să adaugi preparatelor tale unele condimente picante, cu efect carminativ, precum: chimen, fenicul, coriandru, ghimbir sau piper.

Lintea poate fi adăugată la mâncărurile de legume, la tocănițe, la sosurile sau la curry-urile indiene. Se poate consuma în amestec cu diferite cereale, în special orez sau mei. De asemenea, se poate adăuga la salate și supe, se pot face diverse pateuri vegetale, plăcinte, burgeri cu linte. Poți găsi în comerț chiar și biscuiți, chipsuri și spaghete sau alte tipuri de paste ce au în compoziție linte.

Urmărește secțiunea de rețete de mai jos pentru mai multă inspirație în bucătărie.



Lintea roșie în dieta bebelușilor


Lintea roșie poate fi introdusă în alimentația bebelușilor, începând de la 8-10 luni. Consumul de linte contribuie la dezvoltarea bebelușului, datorită beneficiilor pe care le conferă organismului. De asemenea, conține mai puține fibre, fierbe mai repede, este ușor digerabilă și nu provoacă la fel de mult disconfort abdominal precum celelalte leguminoase. Dacă dorești să reduci la minimum posibilitatea de a declanșa flatulență sau balonare copilului tău, poți hidrata lintea cu câteva ore înainte de a o pune la fiert în apa clocotită.

Poți pregăti pentru bebelușul tău supă cremă de linte roșie, pateu sau piure de linte cu morcovi, cartofi, ardei.



Lintea roșie în dieta sportivilor


Atât cei care doresc să scadă în greutate, dar și sportivii, se pot bucura de efectele benefice ale lintei. Datorită faptului că lintea este o sursă bogată de carbohidrați complecși, proteine și fibre, cu un aport de grăsimi redus, consumul acesteia conferă sațietate, energie și un nivel ridicat de rezistență la efortul fizic.



Lintea: contraindicații


Consumată în cantități moderate, lintea nu prezintă contrindicații pentru cele mai multe persoane. Cu toate acestea, există unele aspecte mai puțin benefice de care trebuie să țină cont în special:

persoanele cu afecțiuni renale

persoanele cu tulburări și afecțiuni digestive (în special balonare, constipație, sindromul de intestin permeabil)

 

Lintea conține în mod natural substanțe denumite oxalați și purine. Excesul de purine din organism poate conduce la un exces de acid uric, favorizând apariția pietrelor la rinichi. Oxalații din compoziția leguminoaselor pot, de asemenea, provoca pietre la rinichi. Din acest motiv, recomandăm persoanelor care prezintă afecțiuni renale să urmeze recomandarea medicului.

Deși boabele de linte au o valoare nutrițională ridicată, acestea conțin și antinutrienți care interferează cu descompunerea proteinelor consumate și cu asimilarea mineralelor. Inhibitorii de tripsină, hemaglutininele și oligozaharidele încetinesc digestia și pot provoca flatulență și disconfort abdominal. Astfel, lintea nu este indicată persoanelor ce prezintă tulburări și afecțiuni digestive precum: constipație, balonare, flatulență, sindromul de intenstin permeabil etc.

Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.